Pro mnohé příznivce horských kol již legendární značka Kona nám po XC modelu Hei Hei dodala do testu tentokrát model alespoň pro mě bližší jejich původním northshore kořenům, a to endurový Process 153...
Process je postaven na hliníkovém rámu ze slitiny 6061, a jak již název napovídá, pracuje se zdvihem 153 mm. Snad jen pro úplnost zmíním, že kola jsou o průměru 27,5".
Hned na první pohled snad musí každého zaujmout výrazně malý rámový trojúhelník s vysoko vytaženou sedlovou trubkou s navařenou výztuhou, uvnitř kterého je místo tak akorát na tlumič. Obdobně typický zjev najdeme u velikostí rámů od S po XL s tím, že větší velikosti dohánějí potřebné rozměry vytaženější sedlovou trubkou a k tomu úměrně dlouhou horní i spodní rámovou trubkou.
Úhel hlavy je 65,5 stupně a zadní stavba disponuje délkou 426 mm. Již tyto základní údaje dávají tušit, že Process bude mít všechny předpoklady pro to, aby se stal velice zajímavou enduro zbraní, ale o tom více v praktické části testu. Nejen rámovou stavbu, ale i odpružení má Kona řešeno po svém. Rocker Independend suspension je v podstatě přepákovaný jednočep.
Jeho dominantou je masivní vahadlo, jehož pravá a levá část jsou propojeny můstkem, který je poněkud překvapivě vyroben z karbonu. Musím však uznat, že toto řešení dává smysl. Takto masivní díl z hliníku by byl oproti karbonovému kusu velkým závažím a věřím, že i tuhost bude stejná, ne-li vyšší.
Na vahadlo navazuje subtilní Al můstek, který již drží samotný tlumič s okem pístnice oproti standardu otočeným naležato. O dostatečnou tuhost celého zavěšení se starají duté čepy velkého průměru uložené na průmyslových ložiscích. Zadní osa náboje je na pevné ose 142x12 mm s rychloupínacím táhlem Maxle od Rock Shoxu. Je hezké, jak výrobce výraznými nápisy upozorňuje na technické vymoženosti, například, že zadní patky jsou duté. :-) Ke specifikaci rámu je třeba ještě doplnit tapered hlavovou trubku a PressFit středové složení PF92.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Tak já na svém emku mám sedlovku se zdvihem 150 mm co byla originál v krabici.
odpověz na tento komentář