TEST: Merida One Sixty 6000

Otestovali jsme žhavou novinku z dílen Meridy - enduro stošedesátku...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš & Jan Němec
TEST: Merida One Sixty 6000

Když jsem koncem loňského roku dostal nabídku k otestování tohoto biku, přiznám se, že jsem se docela zaradoval. Merida sice nikdy nepatřila v kategorii vysokozdvihových celopér k nejvyhledávanějším značkám, ale její nové fully působí moderním dojmem nabízejí líbivý design a snad až nečekaně progresivní pojetí geometrie a to všechno dohromady prostě musí způsobovat zvědavost snad úplně u každého.

České zastoupení Meridy pro testování uvolnilo jediný karbonový model, který je momentálně v Česku k dispozici, s označením One Sixty 6000. To znamená, že zde dostáváme kompletně karbonový rám včetně zadní stavby a jediným hliníkovým dílem je zde vahadlo společně s přepákováním tlumiče.

O použitém karbonu toho moc nezjistíte, že má Merida kvalitní zdroje je však známé a tak vám musí stačit jen označení CF4 III, které najdete v katalogu.

Jelikož jde v případě testovaného modelu o velikost L, znamená to, že jsme dostali komplet 29" bike. U menších velikostí totiž Merida dodává tento model v mullet verzi s 27,5" zadním kolem. Pokud byste chtěli, můžete si i u větších velikostí dozadu osadit menší kolo. Merida to vysloveně zmiňuje na svých stránkách včetně toho, že v takovém případě byste pak měli použít rámový flipchip a přestavit ho do druhé pozice určené právě pro mulet provedení, nikoli pro úpravu geometrie kola.

Zadní odpružení tu Merida překvapivě používá obdobné jako u svých závodních XC modelů, to jest přepákovaný jednočep zeropivot. Absence zadních čepů a ložisek je zde nahrazena flexibilitou horních vzpěr zadní stavby, které pracují zejména v zúžené části těsně nad osou zadního kola. Přepákování svisle uloženého tlumiče pak společně s vahadlem dává kolu 162 mm zadního zdvihu, který vcelku rozumně koresponduje se 170 mm předního zdvihu.

Dnes je trendem u většiny moderních rámů nabízet designově čisté pojetí integrovaného vedení. Merida zvolila řekněme klasické provedení, které spočívá ve speciální hlavovce, která umožňuje díky většímu průměru horního ložiska vstup kabeláže do rámu jakoby hlavovkou s tím, že dál do rámu pak kabely vedou podél sloupku vidlice do spodní rámové trubky. Pokud potřebujete přidat nebo ubrat podložky pod představcem, uděláte to bez problémů. Pokud budete ale potřebovat vyměnit horní hlavové ložisko, budete muset komplet kabeláž rozdělat a spolu s tím odvzdušnit zadní brzdu.

Pro snadné protahování lanek, bovdenů a hadic rámem slouží servisní otvor, který najdete na spodní části rámu, a který slouží současně i jako vstup do vnitřního úložiště, které je k dispozici v dolní rámové trubce.

Středové složení zde Merida vyspecifikovala v závitovém BSA standardu, obě osy počítají s klasickým boost standardem a potěší také malý držáček na duši umístěný na předním úchytu tlumiče.

Přečteno - 37413x Tagy: testy merida my2023
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Radek Lupa - vloženo: 21.01.2023 v 09:37:09

    Je to pěkné... Když koukám na osazení/geo/cenu/hmotnost, tak jsem rád že jsem odolal trendům designu a systému odpružení nechal si nově opět postavit bike od Franty Mrázka, tedy zvolil jednoduchost trvalost a jednočep. Osazení řekněme podobné/geometrie na přání/cena 78000 komplet (vše nové v akcích)/hmotnost v XXL 16,6 i s pedály DX = Franta je bůh. Děkuji za recenzi.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744