TEST: Pells Razzer Race 7 Plus

Zajímavě a možná by se dalo říci, že až netradičně pojatý pluskový bike od české značky Pells jsme měli možnost tentokráte podrobit našemu redakčnímu testu...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
TEST: Pells Razzer Race 7 Plus

Razzer je pro Pells kmenový model, resp. modelová řada. Nabízí se v mnoha variantách a s různými průměry kol. A aby toho nebylo málo, přibyla v loňském roce ještě další variace postavená na pluskových kolech.

Pells musel ale speciálně pro tento model Razzer rám upravit. Konkrétně rozšířit zadní stavbu tak, aby se do ní vešel pluskový plášť. No a když už toto dělat, tak bez kompromisů. Znamená to, že do tohoto rámu můžete dát zadní plášť o šířce až 3,2", což je pluskovým maximem. V sérii jsou tak osazeny plnohodnotné "trojky" a to je oproti některým konkurenčním bikům v této kategorii, postavených na 2,6" pneu opravdu velký rozdíl.

Současně s rozšířením prostupnosti rámu pro adekvátní plášť jde ruku v ruce také širší boost osa ve specifikaci 148x12 mm, která umožňuje osazení širší náby, a tím i pevnějšího výpletu.

Rám samotný je svařen z trubek z nejlepší slitiny hliníku, kterou má Pells k dispozici označených P6 Ultralite Racing. Ve zpracování detailů si v ničem nezadá s ostatními sportovními modely Razzer. Typické jsou pro něj zabrušované sváry u sedlové trubky či planžetová konstrukce zadní stavby s plochými sedlovými vzpěrami, které pomáhají eliminovat malé nerovnosti a vibrace při jízdě. Hydroformovaná spodní rámová trubka biaxiální konstrukce a tvarovaná horní rámovka tak, že ze strany vypadá maximálně subtilně, zatímco zeshora působí masivně a starají se o torzní tuhost rámu v jeho horní i středové části.

Zadní postmount adapter pro kotoučová třmen je umístěn moderně uvnitř zadní stavby zatémco kompletní kabeláž je tak trochu postaru tažena vně rámu, a to jak po horní rámovce, tak po spodní rámové trubce. Přesmykač zde sice osazen není, ale nic nebrání jeho případné montáži.

Celkově je tenhle Pells postaven a nedesignován poměrně konzervativně bez větších barevných výstřelků. Kombinace černé a šedé s občasnými červenými a bílými detaily rozhodně nikoho neurazí, na druhou stranu v šedi podzimních a jarních mlh působí bike tak trochu smutným dojmem. Stačí ale, aby se rozsvítilo slunce a hned je vše o dost veselejší.

Přečteno - 32808x Tagy: testy pells
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 matheus - vloženo: 25.06.2020 v 18:50:15

    Tak na něm mám prvních 200km a můžu říct že jsem nadšený. Kolo předčilo má očekávání, žádný líný traktor, ale hbity offroad, překvapila mě i nízká hmotnost. Na mych 100kg ideální a snese to prasarny v terénu až běda. Ale je pravda že po první vyjížďce šly úzká řídítka a dlouhý představec pryč. Mám 180cm a rám L funguje až teď jak má když jsem tam hodil 740mm tyčku a 6cm představec od Ritcheyho.

    Schody, klacky, šutry, blato na tomhle neřešim.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744