TEST: Pells Tarpan TR1 

Novinku pro rok 2023 od Pellsu, inovovaný model Tarpan ve variantě TR1, jsme podrobili redakčnímu testu. Pojďme se tedy podívat, jak si tento stroj vedl...

Autor: Zdeněk Vobecký
Foto: Jan Němec
TEST: Pells Tarpan TR1 

Pells pro sezonu 2023 inovoval svou modelovou řadu a stroje s označením Tarpan nabízí ve dvou variantách. Námi testovaná varianta TR, určená pro trailové ježdění, disponuje kombinací zdvihů 130/120 mm. Oproti tomu řada AM, která cílí na více ostré ježdění, má zdvihy 160/140 mm a úměrně tomu taky agresivnější geometrii. 

Samotný rám je svařený z trubek slitiny hliníku, které kombinují osovitě prohnutou spodní rámovku s naprosto rovnou horní rámovou trubkou, která kolmo navazuje na sedlovou trubku. V tomto místě je zde pak navíc přidána zpevňující trojúhelníková navářka, která má za cíl jednak vyztužit tento spoj a jednak umožnit výraznější sloping rámu, byť ten je zde na to, že jde o velikost M oproti některým jiným rámům pouze průměrný.

Zadní stavba zde sází na klasicky koncipovaný čtyřčep, přičemž hlavní čep je zde o něco výš, než řetězová linka sériově použitého převodníku. Pod horní rámovkou umístěný tlumič je pak se zadní stavbou propojený klasickou vidličkou, obcházející sedlovou trubku, která ústí do šikmo pozicovaného vahadla.

Trailový starterpack

Kola této kategorie nabírají stále více na popularitě a i já osobně se musím přiznat, že po možnosti vyzkoušení množství kol se zdivhy okolo 130 mm jsem jejich velkým příznivcem. 130 mm zdvihu (v případě Tarpanu je kombinace zdvihů 130 mm / 120 mm) dodává už slušný rozsah, kola jsou většinou obuta do ostřejších gum a některá, zejména ta lehčí, dokáží svou agilitou atakovat i XC stroje. Ve finále tak zákazník dostává slušný kompromis. Je ale jasné, že univerzální kolo prostě neexistuje. 

Hliníkový rám sází na čtyřčepový systém zadní stavby a jeho geometrie se nese na módní vlně trailového segmentu. Potěší především položený hlavový úhel 65,5 °, strmý úhel sedlové trubky 77,5 °. Rozvor kola v testované velikosti M je 1200 mm. O odpružení se stará vidlice Fox 34 Performance a tlumič Rock Shox Delux Select+. Celkové zpracování rámu bych označil pojmem “neurazí, nenadchne”.

Řazení je plně v režii Shimana v podobě kompletní dvanáctirychlostní sady SLX s dvoupístkovými brzdami a kotouči o průměru 180 mm, přehazovačka je z vyšší řady XT. Kazeta nabízí rozsah 10-51z., převodník je o 32 zubech.

Kola nesou značku Black Jack a mají ráfky s vnitřní šířkou 30 mm, na nich jsou obuty pláště Schwalbe Hans Dampf v šířce 2,35".

Teleskopická sedlovka má zdvih 125 mm a nese značku Limotec. 

Trošku hůře se mi to píše o kole s cenovkou 81 990,- Kč, ale za tuto cenu dostáváte jakýsi starterpack pro trailové ježdění. 

Testovaný Tarpan TR1 ve velikosti M váží bez pedálů 15 kg.

Přečteno - 13507x Tagy: testy pells
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  4. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  5. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  6. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 mara700 - vloženo: 29.07.2024 v 10:28:42

    Kolo TARPAN TR2 mám doma.

    Je to neskutečný křáp za který jsem dal neskutečných 65tis( ve slevě, cenéková cena v té době 78tis)

    PELLS nebrzdí (projdece mi při koupi tvrdil že se obrzdí a bUde brzdit, po 150km stále katastorfa), ani peklák se nedá sjet, jak člověka bolí ruky (na jiném kole mě na stejné trase ruce tolik nebolí)

    PELLS katastrofálně pruží, nebo spíše nepruží, seřízeno kamarády i v servise, stále katastrofa ve srovnání s koly od kamarádů za podobné peníze

    PELLS není vlastně ani značka, prostě kolo zbastlili z dostupných dílů, které na jiném rámu fungují, ale u nich ne

    PELLS je krám: lanko podeslovky vylézá po každém snížení sedátka pod rám v terénu hrozí utržení (podle servisu PEPEBIKE je to v pořádku)

    PELLS je krám: už z výroby špatně uřízlá tyčka tlumiče, mlátilo to krku - reklamace, opraveno v PEPEBIKE s hromadou keců

    PELLS jako celek nefunguje- díly nejsou papírově špatné, ale prostě jako celek nefunguje

    PELLS má špatný lak - po 150km mám na kole od kamenů hromadu vrypů to jsem neměl po stejném používání na Merida ani po 3tis km!

    PELLS vydává hrozné zvuky - na novém kole furt něco lupe a chrastí, pocit z kola- nula, podle PEPEBIKE v pořádku

    PELLS nejde, je to traktor, hrozně se nadřu, vůči kolům kamarádů, které jsou rychlejší a mrštnější a stáli podobné peníze

    

    V servise (pepebike) se mi za závady a nedostatky vysmáli, že je to jasné, když koupím tak levné kolo.

    Závady na reklamaci neutznali, ale prej v rámci dobrých vztahů kolo opravili. CO TO JE SAKRA ZA PŘÍSTUP?!?

    na PEPOEBIKE pozor a stejně tak na kolo PELLS

    

    Prodávám ho po 150km za 42tis a stejně ho nikdo nechce.

    Kdo s mou recenzí nesouhlasí, nechť si krám PELLS ode mně koupí s touto obrovskou slevou (moje nejdražší km v životě)

    

    PELLS NEBRAT v PEPEBIKE NIC NEKUPOVAT, raději na internetu!!!!!!!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744