V dnešním testu se podíváme na jednu z rozporuplných žhavých novinek letošního roku Trek Remedy v 27,5” provedení. Proč rozporuplnou?
V loňském roce nás totiž Trek nejprve navnadil povedenými vysokozdvihovými enduro devětadvacítkami a už to i vypadalo, že se nově nastupujícímu módnímu rozměru 27,5” u kol v této řadě zcela vyhnou, ačkoliv o tom, že by se měly objevit, se šuškalo již od jara. Přes to, nebo možná právě proto, bylo oznámení, že pro letošek budou Remedy k dostání v obou rozměrech kol, kvitováno, ale rovněž také kritizováno. Na jednu stranu tento krok vskutku dává smysl, Trek nabízí alternativu zákazníkům, kteří v technickém ježdění velkým kolům nedůvěřují, nebo jim prostě nesedí. Na druhou stranu však Trek tímto svým rozhodnutím podlehl konkurenčnímu tlaku a do jisté míry tak degradoval svá dosavadní tvrzení týkající se devětadvacítek, jejímiž ambasadorem zůstává u Treku i nadále Gary Fisher. Zatímco 29" Remedy budou k dispozici pouze v duralovém provedení, Remedy 27,5" budou nabízeny i na karbonových rámech.
Testovaným kolem je druhý nejvyšší karbonový Trek Remedy 9.8 v největší dodávané velikosti 21,5” s cenou 129 990,- Kč. Hmotností se bez pedálů dostává na velice slušných 12,98 kg
Starý známý v novém hávu.
Podíváme-li se na rám, již několikátou sezonu jsou Treky v této kategorii celkem jasně rozeznatelné a drží si osvědčené linie i systém odpružení.
Materiál rámu je z větší části (rámový trojúhelník a horní zadní vzpěry) karbon OCLV, spodní díl zadní stavby je pak z hliníkové slitiny a do třetice výčet použitých materiálů doplňuje Magnesiové vahadlo Evo link.
Sto čtyřicet milimetrů zdvihu odpružení pracuje na základě trekovského čtyřčepu s čepem v zadní ose náboje a plovoucím spodním uchycením tlumiče. Výčet rámové specifikace dále pokračuje E2 tapered hlavou, opět pro Trek klasickým integrovaným BB95 středovým složením, kolem nějž jsou připraveny ISCG05 návarky pro případnou montáž napínáku. Ty jsou nyní využity pro alu ochranu rámu při případném spadnutí řetězu. Zadní osa je v již napevno zavedeném standardu 142x12 mm a vedení brzdy s řazením je situováno vnitřkem rámu. Uvnitř rámu je myšleno i na vedení teleskopické sedlovky.
Pružící jednotky Treku ve velké míře dodává Fox a nejinak je tomu i v tomto případě. Vpředu pracuje Fox Float Performance Series s CTD regulací a Fit tlumící patronou. Vnitřní nohy jsou ke zdvihu 140 mm v dostatečném průměru 34 mm. Osa je pevná 15mm s rychloupínací páčkou. Zadní tlumič Fox Float CTD taktéž z Performance série pro Trek u Foxu ladí specifickou baňkou druhé komory “našroubovanou” na horní části tlumiče, toto ladění je značeno jako DRCV.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
v XT klasika zaslouží pochvalu vám zřejmě chybí kousek článku, uplně na konci
odpověz na tento komentář