TEST: Trek Remedy 9.8 27,5"

V dnešním testu se podíváme na jednu z rozporuplných žhavých novinek letošního roku Trek Remedy v 27,5” provedení. Proč rozporuplnou?

Autor: Pavel Veselý
TEST: Trek Remedy 9.8 27,5"

V loňském roce nás totiž Trek nejprve navnadil povedenými vysokozdvihovými enduro devětadvacítkami a už to i vypadalo, že se nově nastupujícímu módnímu rozměru 27,5” u kol v této řadě zcela vyhnou, ačkoliv o tom, že by se měly objevit, se šuškalo již od jara. Přes to, nebo možná právě proto, bylo oznámení, že pro letošek budou Remedy k dostání v obou rozměrech kol, kvitováno, ale rovněž také kritizováno. Na jednu stranu tento krok vskutku dává smysl, Trek nabízí alternativu zákazníkům, kteří v technickém ježdění velkým kolům nedůvěřují, nebo jim prostě nesedí. Na druhou stranu však Trek tímto svým rozhodnutím podlehl konkurenčnímu tlaku a do jisté míry tak degradoval svá dosavadní tvrzení týkající se devětadvacítek, jejímiž ambasadorem zůstává u Treku i nadále Gary Fisher. Zatímco 29" Remedy budou k dispozici pouze v duralovém provedení, Remedy 27,5" budou nabízeny i na karbonových rámech.

Testovaným kolem je druhý nejvyšší karbonový Trek Remedy 9.8 v největší dodávané velikosti 21,5” s cenou 129 990,- Kč. Hmotností se bez pedálů dostává na velice slušných 12,98 kg

Starý známý v novém hávu.
Podíváme-li se na rám, již několikátou sezonu jsou Treky v této kategorii celkem jasně rozeznatelné a drží si osvědčené linie i systém odpružení.
Materiál rámu je z větší části (rámový trojúhelník a horní zadní vzpěry) karbon OCLV, spodní díl zadní stavby je pak z hliníkové slitiny a do třetice výčet použitých materiálů doplňuje Magnesiové vahadlo Evo link.

Sto čtyřicet milimetrů zdvihu odpružení pracuje na základě trekovského čtyřčepu s čepem v zadní ose náboje a plovoucím spodním uchycením tlumiče. Výčet rámové specifikace dále pokračuje E2 tapered hlavou, opět pro Trek klasickým integrovaným BB95 středovým složením, kolem nějž jsou připraveny ISCG05 návarky pro případnou montáž napínáku. Ty jsou nyní využity pro alu ochranu rámu při případném spadnutí řetězu. Zadní osa je v již napevno zavedeném standardu 142x12 mm a vedení brzdy s řazením je situováno vnitřkem rámu. Uvnitř rámu je myšleno i na vedení teleskopické sedlovky.

Pružící jednotky Treku ve velké míře dodává Fox a nejinak je tomu i v tomto případě. Vpředu pracuje Fox Float Performance Series s CTD regulací a Fit tlumící patronou. Vnitřní nohy jsou ke zdvihu 140 mm v dostatečném průměru 34 mm. Osa je pevná 15mm s rychloupínací páčkou. Zadní tlumič Fox Float CTD taktéž z Performance série pro Trek u Foxu ladí specifickou baňkou druhé komory “našroubovanou” na horní části tlumiče, toto ladění je značeno jako DRCV.

Přečteno - 50378x Tagy: testy trek karbon tech2014 27.5
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 JanKrepelka - vloženo: 21.02.2014 v 17:09:21

    v XT klasika zaslouží pochvalu vám zřejmě chybí kousek článku, uplně na konci

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744