Projeli jsme se na elektrickém štěrkoletu z "dekáče" a tady jsou naše dojmy z dvoutýdenní testovačky...
Van Rysel E-GRVL HD je další novinkou ze sekce jízdních kol, kterou si pro nás Decathlon připravil. Ano, nejde sice o úplně o mainstreamový kousek, ale jelikož na gravely přesedá stále více jedinců, kteří si chtějí jízdu na kole především užít a nikoli na nich závodit, je dobré vědět, že to i takováto kola jsou a my vám ho dnes proto představíme v rámci našeho redakčního testu.
Jedná se o gravel rám postavený kompletně z hliníkových trubek materiálu 6061 T6, které jsou svařeny do klasického gravel tvaru rámu, to znamená s mírným slopingem a podsazenými horními vzpěrami zadní stavby, které jsou napojeny do sedlové trubky cca 15 cm pod zámkem sedlovky.
Řetězové vzpěry jsou asymetrické, to znamená, že u klik najdete prohnutou zadní stavbu směrem dolů, kvůli tomu, aby nedocházelo k jejímu kontaktu s řetězem. Poněkud zvláštní je, že zde neneajdete žádnou mechanickou ochranu proti poškození laku, kterou by si přeci jenom toto místo pro jistotu zasloužilo.
Hlavová trubka je zde rovnoměrně kuželová a uvnitř najdeme klasické tapered hlavové složení. Ačkoli jde o elektrobike, díky motoru v zadním kole je zde klasické středové složení a rovněž běžné kliky. Jediné, co prozrazuje přítomnost akumulátoru ve spodní rámové trubce, je jednak nabíjecí konektor, umístěný v dolní části spodní rámovky, těsně před středem, a jednak ovládací tlačítko elektropohonu, integrované do horní rámové trubky, kousek za představcem.
Průřez a optická šířka dolní rámové trubky pak výrazně nevybočuje z dnes běžně používaných průměrů u neelektrických kol, takže celkově tenhle ebike docela úspěšně tají, že v jeho útrobách jezdci pomáhá elektromotor, byť jeho síla, propojená s nevelkou kapacitou baterie není největší, ale o tom až za chvíli.
Hliníkový rám je zde zkombinovaný s karbonovou přední vidlicí, která je vyvedena ve stejném laku, jako samotný rám a přispívá alespoň z části ke komfortu celého kola.
Mimochodem, jak vidlice tak samotný rám jsou postaveny s opravdu velkou světlostí, která má umožnit osazení plášťů o maximálním rozměru 700x50 mm a to už jsou, uznejte, hodně slušné balóny.
Jinak po celém rámu a vidlici najdete celkem 11 insertů, díky kterým můžete do rámu umístit spoustu různého příslušenství, včetně blatníků či nosičů, nebo různých dalších košíků a brašniček. V rámci spodní rámové trubky si pak jen budete muset dávat pozor na to, abyste použili správně dlouhé šrouby, které nebudou v kontaktu s baterií. I proto najdete v tomto místě pomocné černé plastové podložky, bez kterých nelze nevyužité piny v tomto místě plně dotáhnout.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na vicktorioo — #8 Já tahal vozík qeridoo za grevlem, pak jsem měl sedačku na fat bajku, neb jsem nechtěl zničit karbonovýho bajka a teď do kopců někdy používáme tahací pružný lano.Tak vím o čem to je a proto jsem se těch mouder chytil.
Všeobecně většina éčkařů vyhledává jiný tip éček, co se týče výdrže baterie a dojezdu i tipu éčka.Tohle je úplně okrajová skupina a tržby to nedělá.
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #6 A bavíme se stále ještě o tomto egravelu? Nemám nic proti e-bike, když to dává komponenty a vybavením dobrou sílu a dojezd. Debatu jsem začal jen kvůli tomu, že nerozumím filozofii právě tohoto kola. Nic víc, nic míň.
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #2 :-) umění manipulace, nečtení a rychlejší reakce v praxi. Také mám děcko a vozil jsem ho ve vozíku a pak na shotgunu a celý život se teď točí kolem rodiny (proto valím každý den do práce na kole i v zimě a na chalupu 70 km skoro jen na kole, abych se pak mohl věnovat rodině) A chci zážitky z jízdy a proto budu jezdit na normálním kole nebo možná ne e-biku, který bude dávat smysl. Toto smysl prostě nedává.
- na tento komentář reaguje Babaja — #10
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #6 Tak bavíme se přeci o éčku, co je zde v testu. Reagoval jsem na tvé moudrá ohledně tahání dětskýho vozíku, prců na tyči, nebo třeba v sedačce. Na to chce mít nohy, nebo úplně jiný éčko a ne tohle šidítko. A pokud na to máš nohy, tak to e - šidítko je zbytečná investice.
To je celý. Každý to máme prostě nastavený jinak.
odpověz na tento komentářodpověď na Babaja — #3 Ale hrajou a pořádnou. Doma mám celkem solidní ekovadlinu zdvihy 160/150 a váha +25kg. Po zápalu plic, jsem udělal pokus a svůj oblíbený maraton okruh 80km/1700m nastoupaných si dal tak abych si to užil přitom toho nelitoval. A v pohodě..... Takže kdokoli kdo celý život nešlape a chce si užít pohybu v krajině. Nebo někdo kdo má prostě chalupu 100km od baráku a nechce se zrušit jízdou, protože tak musí ještě okopat brambory. Tak je to v super věc ( nemluvím o konkrétním tomto stroji). "A ti šlapálisti na ęčkách toho moc v nohách nemají." znám spousty majitelů éček, včetně mě co když maj čas, tak v poho tam lupnou za své dvoukilo. Prostě je to o toleranci a neomezenosti. Tak jak mezi autíčkáři a motorkáři, cyklisty a (ne)cyklisty. Prostě buďme rádi za dobu kdy můžeme co chceme.
- na tento komentář reaguje Babaja — #7
- na tento komentář reaguje vicktorioo — #9
odpověz na tento komentářodpověď na Honza S. — #4 Ano, pokud jezdíš celý život, tak spousty zážitků jde i bez přípomoci. Někdo přijde na chuť cyklistiky - nikoli sportu ale někde hrana mezi dopravním prostředkem a koníčkem až později. Hlavně je uč toleranci, když potkáte éčkaře, tak je nijak nehanit :-)
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #2 Mám dvě děti. Učím je, že když se chtějí projet dál, tak musí víc trénovat, protože v životě nic není zadarmo. Chápou to a nemají s tím problém, zážitků a výhledů máme mraky i tak. Svoje watty si porovnávám večer, když oni už spí. Co dělám špatně?
- na tento komentář reaguje Frybis — #5
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #2 S tím šidítkem, co je v "testu" ten dětský vozík (počítej cca 30kg i s prckem a prkotinama) moc daleko nedotáhneš :-) Tu kapacitu baterky budeš používat i po rovině baterka jde rychle do ( ! ) I s normálním kolem je potřeba volit trasu, podle toho jestli jsi lemra, nebo ne, aby jsi ten vozík dotáhl domů. A ti šlapálisti na ęčkách toho moc v nohách nemají.
A za mě vždy pojedu radějii na 8,5kg kole (můj grevl) něž na 15kg éčku. Proč?! Protože najetý km v tom nehrají žádnou roli :-)
- na tento komentář reaguje Frybis — #6
odpověz na tento komentářodpověď na vicktorioo — #1 Naštěstí ne každý je wattomezenec co přepočítává život na watty. Ti šťastnější maj děti, které v kopci potáhnou ať už ve vozejku nebo jakoli jinak. Prostě se chtějí projet dál, než na co mohou natrénovat. Protože po práci neřeší šlapání a večer porovnávání watů s podobnými omezenci. Ale věnují se rodině. No a pak o víkendu ať už s dětmi nebo třeba sami se chtěj podívat někam dál. Ne kvůli watům ale výhledům, zážitkům. Buď pochopíš, nebo spíše ne...
- na tento komentář reaguje Babaja — #3
- na tento komentář reaguje Honza S. — #4
- na tento komentář reaguje vicktorioo — #8
odpověz na tento komentářCelé jsem to přečetl, ale filozofii takového kola asi nepochopil. Proč bych na něčem takovém měl jezdit, když mám gravel 8kg a místo toho se tahat po rovinách s něčím co má skoro 15 kg? To přeci když si propočítám watty, tak umím ty kopce pomalu vyjet s 8kg kolem snadněji, než s dopomocí a po rovině fičím za své 35. No ni? Ale kupce si to možná najde... lenochy, co nevěří jak jezdí lehký celokarbon gravel!
- na tento komentář reaguje Frybis — #2
odpověz na tento komentář