Nové dresy, nová kola... stejné tváře. Seznamte se s novinkami v týmu v čele s Janem Hruškou...
Do sezony 2012 vstupuje tým Toyota Dolák MTB jako nástupce týmu Nissan Dolák. Už z názvu je patrné, že nejde o zcela nový tým, ale o skupinu závodníků kolem hlavního sponzora a velkého příznivce cyklistiky - pana Doláka.
Ale nejde však o kosmetickou úpravu v názvu. Změn je daleko více. Kromě organizačních změn v týmu se jedná především o návrat ke značce Toyota. Další novinkou jsou kola francouzské značky Lapierre "přifouknutá" na 29", která budou doplněna výplety a galuskami, které nám do stejného rozměru "přifoukla" firma Tufo. Naprosto nový design dresů pro letošní sezonu navrhla a vyrobila firma Eleven, která také bude v letošním roce zajišťovat oblečení pro celý tým Toyota Dolák MTB. Další příjemnou změnou budou komfortní brýle značky Oakley, které pro tým dodala společnost Livemec.
Z původních partnerů pokračuje tým ve spolupráci se značkou Cratoni, která se bude i nadále starat o ochranu závodnických hlav. Závodní i tréninkové "palivo" bude dodávat firma Nutrend, u které závodníci týmu Toyota Dolák tankovali už v loňském roce.
V nových týmových barvách bude o dobré výsledky opět bojovat početná skupina našich jezdců včetně elegantního Ladies týmu. V kategorii Elite se za čest a slávu stáje poperou Honza Hruška společně s Ondrou Fojtíkem a Honzou Fojtíkem.
Většina členů týmu neponechala svoji výkonnost náhodě a využila možnost přípravy v teple. Elitní část týmu se nahřívala dva měsíce na španělském pobřeží. Další členové týmu polykali kilometry na společném soustředění v Itálii. Celý tým Toyota Dolák (www.toyotadolakmtb.cz) se bude především prezentovat na seriálu Kolo pro život, kde by měl opět bojovat o přední umístění napříč všemi kategoriemi, včetně soutěže týmů. Samozřejmě se tým představí i na dalších závodech, jako jsou ČP v maratonu včetně MČR a ME v maratonu, seriálu Cyklomaraton Tour a také na extrémních závodech, jako jsou Dolomitenman Adrenalin Cup, Bobr Cup a další.
A jaké že jsou cíle v roce 2012 u jednotlivých závodníků?
David Kníže:
S postupnou přípravou na sezonu jsem začal v prosinci. Vše probíhalo podle plánu, ale v lednu mi přípravu narušily vleklé a nepříjemné problémy se zuby, takže jsem se dostal do tréninkového deficitu, který jsem ale naštěstí dohnal na dvouměsíčním soustředění v Benidormu. A proč právě v Benidormu? Říká se, že Mallorca je nejvíc, ale Benidorm je ještě víc než nejvíc:-) Fantastické tréninkové podmínky, náročné terény, ideální a stálé počasí (během 2 měsíců pršelo jen jednou!) Za 2 měsíce jsem odtrénoval 193,5 hodiny, natočil 5.700 km, nastoupal 78.500 m a spálil 12.850 kilokalorií. Nejsou to žádná závratná čísla, ale oproti loňsku jsem přidal 800 kilometrů a vytvořil si pár osobáků na měřených úsecích, takže doufám, že se to v sezoně projeví;-) Vstupuju do své šesté sezony a v seriálu KPŽ, který je pro náš tým prioritou, chci pravidelně dojíždět v absolutním pořadí na hranici top 10 a jako "prvoročák" vyhrávat v kategorii M30. V ostatních závodech bych se rád pohyboval na hranici top 5. Ale největším a nejtěžším cílem je pro mě vyhrát MČR na Šele v kategorii M30.
Ondra Fojtík:
Mým hlavním cílem v letošní sezoně je uspět na mistrovství republiky v maratonu a vylepšit loňské 4. místo, tomu jsem přizpůsobil přípravu.
Honza Fojtík:
S dosavadní přípravou na sezonu 2012 jsem rozhodně spokojen. Podzim a zima proběhly podle plánu, hlavně díky příznivému počasí. Většinu "moto hodin" jsem natočil venku na kole, nebo v hokejové výstroji na ledě. Na jarním soustředění v Benidormu jsem měl v plánu zapracovat hlavně na silové vytrvalosti v kopcích, a to se povedlo. Mám z toho skvělý pocit. Jeden z mých hlavních cílů je umístění do pátého místa na MČR v maratonu, vyhrát jeden ze závodů KPŽ, nominovat se a vyhrát sprint na SP v Novém Městě a celkově zvednout svůj výkonnostní standard.
Honza Hruška:
Do přípravy jsem letos naskočil o měsíc dříve (jako za dob silničářské přípravy) a snažil se postupně, ale cíleně zvedat základní vytrvalost (chůze, posilovna, běžky, kolo, sněžnice ...). Na soustředění v Benidormu jsem to v nekompromisních kopcích postupně přesunoval do silové vytrvalosti a závěr soustředění, to bylo už jen ladění do ostrého tempa, což nebylo úplně bezbolestné:-) Ale díky stabilnímu počasí a motivaci, co mám pro letošní rok, se to dalo vydržet. Navíc mi můj Power Tap ukazoval docela slušný watty, což je pro mě v tréninku jediné objektivní měřítko výkonnosti.
Cíl do sezony je jasný - vyhrát, co se jen dá… Konkrétněji to znamená: poprat se o celkové vítězství na KPŽ, vyhrát MČR v maratonu a na ME v maratonu dát bednu. Jsem si vědom, že to jsou cíle odvážné, ale pokud bude přát štěstí, zdraví a vyjde forma, tak jsou splnitelné, tak proč si dávat jen ty snadné... Tož sám su zvědavé:-)
Foto: TD a R. Sládek
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na OndraVojta — #28 Jasně, přesně tak.
To, co tady popisuješ je taky princip dříve "amatérských" OH.
Jinak já, když jedu nějaký závod, se vždycky zajímám o celkové pořadí, pořadí v kategorii je mi celkem jedno.
odpověz na tento komentářodpověď na algheroteam — #18 Samozřejmě, já jezdím za rok jeden závod KPŽ (ten, který mám nejblíž k baráku), ikdyž vážně uvažuju, že už nebudu jezdit ani tento a samozřejmě je mi z hlediska mých umístění jedno, jestli Kníže jede jako hobík nebo ELITE, protože se o vítězstí bohužel (zatím :-))) neperu.
Jde o ten princip, přece mně, kdybych za to bral prachy a mohl být 2 měsíce v zimě na soustředění, by bylo vyloženě TRAPNÉ hlásit se do kategorie hobby.
Jinak souhlasím s OndrouVojtou, udělat jedinou kategorii.
Pak už se tady začaly míchat jabka s hruškami. Podle mě není nic proti ničemu, když profík jede KPŽ, pokud ovšem startuje ve SVÉ kategorii.
Pak tady někdo zmiňoval Rybaříka, ten pokud vím, jezdí taky hodně tyhle masovky.
odpověz na tento komentářodpověď na mmm — #26 Samozřejmě že to je blbost - ale v rámci daných pravidel má svojí vnitřní logiku. Teoreticky každé zdvojnásobení počtu kategorií zdvojnásobuje pravděpodobnost vítězství pro každého zúčastněného. Jenže to je iluze. Stačí se podívat na výsledky. Dekorovaní všech kategorií až dejme tomu po M50 se nejspíš vejdou v celkovém pořadí v nejhorším případě do první třicítky, spíš o něco méně, přesto, že je na startu třeba tisíc lidí. A pokud tuhle skupinu lidí znám, tak se o ní dá říct, že prakticky všichni fungují v podmínkách, které bychom mohli označit za profesionální, tedy se nestarají o nic jiného než o ježdění na kole, i když ne všichni samozřejmě mají oficiální smlouvu. Prostě v podmínkách dokonalé konkurence začnou velmi rychle vítězit ti, kteří kromě talentu mají i maximální podmínky a mohou tomu věnovat maximum energie, bez ohledu na to, jak málo nebo hodně omezení a pravidel si vymyslím. Takže pokud nezvýším množství kategorií na počet blízký počtu účastníků, je pro většinu z nich bedna prakticky úplně stejně nedosažitelná, ceny stejně poberou profi. Každý zná stav přijedu-rozhlídnu se-vim jak dopadnu. Naopak, pokud je cen a kategorií málo, velká část profi si spočítá jak moc klesla jejich šance na úspěch a pojede někam, kde mají za svoje náklady větší pravděpodobnost je dostat zpátky.
Dobrý příklad jsou třeba oborová mistrovství světa. Řekněme, že uspořádáte mistrovství světa zdravotníků. Fajn, člověk by si řekl, že má slušnou šanci. A ejhle - on to vyhraje Ital, který má papír, že dělá v nějaké nemocnici fyzioterapeuta a jen shodou okolností jezdil až do podzimu minulé sezóny v druhodivizním týmu...
Pokud tedy chce mít normální cyklista slušnou šanci na bednu, musí si uspořádat vlastní závod a rychle vyhrát první dva ročníky, než se to rozkecá a přijede si to vyhrát někdo z profi. Protože u nás lvové z hladu aj muchy žerú ;-)
- na tento komentář reaguje Kurri22 — #30
- na tento komentář reaguje milan — #
- na tento komentář reaguje milanek — #31
odpověz na tento komentářJestli si ještě vzpomínám na myšlenku KPŽ, tak tento pohár vznikl pro širokou cyklistickou veřejnost. Chápu tím, že byl určen pro hobíky. Ano, jsou to oni, díky jimž tento pohár může existovat. Jak by mohl být atraktivní, při účasti elite, proletí a pak nic. Na nás, hobíky se chodí dívat příbuzní, kamarádi a zvědavci. Oni jsou potencionální zákazníci sponzorů, co mi máme na dresech, které jsme si sami koupili. Mají čas si to na nás přečíst. Diváci chodí na závody aby viděli náš pot, přetržené řetězy, defekty a občasné šťastné pády. Elita proletí a je pryč, hobík dělá KPŽ. Jezdí nás(hobíků) při každém závodě přes tisíc. Díky nám jsou tak dlouho pověšeny při trati reklamy. Připadá mi to proto jako hrozná nespravedlnost, když závod, který vznikl pro širokou veřejnost má "spravedlnost" nastavenu mimo původní myšlenku. Další věc kterou nechápu je, jak registrovaný závodník může jet další závod jako neregistrovaný a "nikdo" si toho nevšimne. Elite má veškeré vybavení od sponzorů, je placená majitelem týmu i výsledek na závodě je jistě zohledněn sponzory i majitelem. Proč by tedy elita měla dostávat ceny, které byly přeci určeny původní nezkaženou myšlenkou KPŽ široké veřejnosti. Hobík si financuje vše sám a i to ovlivňuje jeho výkon na trati. Jestli, že má sponzor, či majitel týmu člena na bedně v závodě určeném široké veřejnosti je přeci zviditelněn a investice již splnila svůj účel. Myslím si, že ceny by měli být určeny těm tisícům co pracujou a závody pro elite v případě nespokojenosti by měli být jinde, extra nebo sponzoři budou mít jistě lepší finančně úspěšnější nápad. Samozřejmě v případě nejlepších i jako v jiných pohárech i s dopingovou kontrolou. Jsem hobík a nikdy neočekávám výsledek s umístěním na bedně, proto ze mě nemluví závist. Přál bych to klukům, který i proraženou gumu, či soustředění ve "Španělsku" musí financovat za vlastní peníze. Jsem názoru, že pořadatelé by něco měli změnit. To co zažívám na závodech KPŽ je nespravedlnost cca. dvaceti vůči tisícům.
- na tento komentář reaguje mm — #33
odpověz na tento komentářodpověď na OndraVojta — #22 ..... co je tohle za blbost? Co to píšeš? Jako doktora si Tě vážím a hodně čerpám z Tvých fajnových článků ale že dokážeš napsat takovýhle blud mě fakt dost překvapilo. Pokud vím, tak profíci jezdí v MTB hlavně v kat. 19-29 let. K čemu by pak bylo sloučení všech kategorií do jedné, jak si asi zazávodí třeba čtyřicátníci, kteří se třeba ve své kategorii cítí na bednu. Nijak.....
- na tento komentář reaguje OndraVojta — #28
- na tento komentář reaguje mm — #32
odpověz na tento komentářodpověď na čumil — #23 tohle chápu, na tohle téma jsen nereagovala....
odpověz na tento komentářDavide - pokud to tady čteš. Zajímalo by mě, kde pracuješ, resp. jak se vůbec živíš. Tedy když už se tu o tobě mluví.
Mimochodem vzhledem k tomu, že mám na tento rok teoreticky 50 dní dovolené (letošní + komplet loňská), tak jsem taky mohl o 2 měsících v teple pouvažovat :-))
odpověz na tento komentářodpověď na Pavla Fojtíková — #16 Ahoj Pavlo, zkusím to vysvětlit, nejde ani tak o závist ale spíše o určité, na špatném písečku, volání o změně systému určení Elita/hobby( masters). Kdy pisatelé za dobu, kdy byl David v teple odpracovali v průměru 330hodin v práci + kolo. Odpověd, trénuj více budeš mít pak moci taky není zcela na místě. Kategorie hobby by měla být opravdu určena pro pracující(jinak než na kole) a studenty, měla by být vyhlášena jen tak bokem téměř bez cen aby byla zaručena neprofesionalizace.
Sama si závodila na kole a víš, že třeba při maturitě se blbě trénuje. Jde to týden dva ale nikoli utáhnout obojí na top úrovni po dobu tří sezon(to je doba co David jezdí defakto profi). Proto chápu reakce pracujících, že jsou naštvaní na Davida že se tu pochlubí kilometry a k tomu,,,jo a budu hobík!
Je to čistě jeho osobní věc ale určitě fér to vůči zaměstnaným lidem není...
- na tento komentář reaguje Pavla Fojtíková — #25
- na tento komentář reaguje RadesKE — #
odpověz na tento komentářTahle situace má úplně opačné řešení, než by se zdálo na první pohled - a to je jen jedna jediná kategorie. Důvod je prostý - profíci jsou už z principu závodníci, kteří na rozdíl od hobíků nejezdí pro "čest a slávu", ale pro peníze a ceny, od toho jsou profíci. A čím víc kategorií, tím víc cen. Za této situace by profíci a jejich týmy byli na hlavu padlí, kdyby se rvali jen o ceny v jedné kategorii a ostatní nechali na pospas hobíkům. Udělejte jednu kategorii pro všechny a rázem jede 80% profíků jinam. Naopak - čím víc kategorií, tím víc beden a cen, tím víc profíků se sletí jak muchy na tentononc.
- na tento komentář reaguje mmm — #26
odpověz na tento komentářodpověď na raspi — #17 máš pravdu, je to ostuda! A ještě se takhle chlubit! odpověď na algheroteam — #18 něco jiného je trénovat několik hodin po práci a chtít zajet slušný výsledek a něco jiného je dojíždět poslední pro tu tvoji atmosféru!!
odpověz na tento komentářKluci určitě někde pracují. Ježděním za TD a jiné české týmy bez mezinárodních pohárů pochybuju, že se dá rozumně uživit.
No a pokud ne, tak je to o jejich svědomí a o pitomé kategorizaci v závodech (KPŽ a i ostatní).
Například užití maticového modelu USA by motivovalo mnohem více hobby závodníků. Každá věková kategorie má ještě 3 kategorie podle výkonnosti jezdců (něco jako hobby, sport, race) a kdo 3x je na bedně v kategorii automaticky napříště startuje ve výkonnostně vyšší kategorii. Všechno to je řešeno jedním systémem spravovaným místním svazem.
Opravdu mě dokáže dopálit, kdy se na např. Avion Cup (kde není elite kategorie) sjedou elite závodníci a jde jim hlavně o to rozebrat si ty nejlukrativnější ceny, které cituji "se dají dobře prodat". Snad to u ostatních závodů tak neplatí.
odpověz na tento komentářodpověď na algheroteam — #18 CO mi vadí jsou ty dresy, tam se dalo vymyslet něco víc originálního než zkopírovat co už někdo vymyslel.
odpověz na tento komentářJe třeba se dívat na vše ve více rovinách. Moje úvaha... mám firmu, mám kačky, mám rád cyklistiku. Rozhodnu se založit a sponzorovat team. Mimo radosti chci, aby mi to i něco přineslo z pohledu obchodu, tedy zaměřím se na závody s největší účastí kde se mohu propagovat a dostat do podvědomí lidí. A tady na plný čáře vítězí KPŽ. Osobně už jen doplním, že na kole jezdím pro radost a závody jezdím taky spíše pro tu atmosferu než že bych jel na výsledek, tedy že v me kategorii bude jezdit člověk co má za sebou 2 měsíce soustředění mi vůbec nevadí.
- na tento komentář reaguje algheroteam — #19
- na tento komentář reaguje skoda — #21
- na tento komentář reaguje Kurri22 — #29
odpověz na tento komentářodpověď na Pavla Fojtíková — #16 Ano, je to strašná věc, že jo. Ale bude mi ctí závodit ve stejné kategorii z "profíkem". No nic musím ještě dnes do práce vydělávat penízky.
- na tento komentář reaguje skoda — #21
odpověz na tento komentářZávist je strašná věc....Jinak si nedovedu představit, proč někdo o druhém, kterého ani nezná, píše takové věci. Jo a ještě může být blbej vlastně, ale to určitě není váš případ,že?! Přeju více osobních úspěchů, ať nemáte čas ani chuť tady psát nesmysly o druhých lidech.
- na tento komentář reaguje raspi — #17
- na tento komentář reaguje čumil — #23
odpověz na tento komentářTeda ja byt hobik, tedy M30 a trenovat takove objemy do tyhle kategorie, tak radsi drzim hubu, nez se tady tim chlubit... ale hold potrebuji body ve vsech kategoriich ;-)
- na tento komentář reaguje Důša — #
odpověz na tento komentářHruška už je taky hobík, když jezdí KPŽ. Nebo svaz udělal nějakou vyjímku a na KPŽ může i Elita, ačkoli závody nejsou v kalendáři ČSC. Nebo už to pravidlo zrušili?
odpověz na tento komentářKluci, co vás na tom tak žere? Tak trénujte taky a tolik neřešte. Je to přece každého věc kolik najezdí a kolik času a úsilí je ochoten tomu obětovat..... Nebo že by závist?
odpověz na tento komentářodpověď na B. — #10 Tady nejde o to, jestli je tam konkurence nebo ne ale jde o celý systém právě. To že je tak velká konkurence na KPŽ a né na XC je přece špatně ne ? A můžou za to právě tihle, hold XC bolí a je to těžsí cesta... Obdivuju lidi co se perou na pohárech o dvacátá místa jako je Rybařík, Trunschka a další kteří by byli taky dobří Maratonci. Hold tihle borci co maj odtrénováno hodin jako prase a jezdí KpŽ, to nejsou morální cyklisti.
odpověz na tento komentářTy vole, je tohleto možný ? 2 měsice ve Španělsku ? Kníze takový km a hodiny odtrénovany a on řekne, že jejich prioritou jsou KPŽ. Tak tihle už s cyklistikou nemaji společného nic... Ti už maji zatemněný mozek jen maratonama a nahoněnýma kilometrama :D
odpověz na tento komentářCo blbnete, vždyť na KPŽ je konkurence jak sviňa :D :D :D
- na tento komentář reaguje Spartakus — #
- na tento komentář reaguje Spartakus — #12
odpověz na tento komentář:D Natrénováno mají jak kdyby měli jet na OH. A budou jezdit Kpž, takový trapáci :D :D :D
odpověz na tento komentářodpověď na Alva — #1 odpověď na Kurri22 — #6 nenaděláme nic. Kníže je placený HOBÍK a to je pěkně ubohý být v této kategorii. Tohle je můj názor, takže mě ostatní můžou políbit p....
odpověz na tento komentářPěkně, pěkně. Takové přípravě v našich končinách může konkurovat opravdu drtivé minimum lidí-hobíků, tak to klukům z Doláka přejme až si přijdou honit trička na KPŽ.
odpověz na tento komentářodpověď na Alva — #1 No jo, co naděláme.
- na tento komentář reaguje Tweet — #
- na tento komentář reaguje Tweet — #8
odpověz na tento komentářMě zas překvapil vzhled dresu.. Jako fanda Treku, potažmo Leopardu to nemůžu nějak kousnout a byť dresy jsou velmi pěkné, tak podobnost je až příliš vysoká a mohlo to být víc své...
odpověz na tento komentářNemyslím si, že bude Honza Hruška na bedně při ME. Ve startovce Malevil Cupu jsou jména jako Urs Huber, Konny Looser, Karl Platt, Thomas Dietsch nebo Stefan Sahm...
odpověz na tento komentářNo to jsem zvědavý, jak se Kníže popasuje v kategorii M30 na Šele s Karlem Hartlem :))))
odpověz na tento komentářodpověď na Alva — #1 Taky jsem se nad tím pozastavil. Asi dostal trošku delší dovolenou v práci...
odpověz na tento komentářKníže 2 měsíce v teple,tomu říkám hobík co patří do M30:-)
- na tento komentář reaguje VencaS — #2
- na tento komentář reaguje Kurri22 — #6
- na tento komentář reaguje Tweet — #
- na tento komentář reaguje Tweet — #8
odpověz na tento komentář