Trek E-Caliber 9.9 XTR - dva v jednom

Tenhle bike patří do úzké špičky nepřehlédnutelných superlehkých ebiků, ale ebikem být přitom vlastně vůbec nemusí...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Trek E-Caliber 9.9 XTR - dva v jednom

Do pomyslného závodu o to postavit co nejlehčí horské celoodpružené elektrokolo se dosud přihlásilo jen pár značek a každá z nich tuto svou prestižní vizi pojímá jinak. Trek se rozhodl, že zkusí adaptovat svůj nejnovější a současně i nejlehčí XC full pro použití s motorem Fazua a tím mu dal hned několik dominantních vlastností.

Fazua je totiž středový pohon, který jako jediný umožňuje použití klasických klik a současně s tím kombinuje subtilní pohonnou jednotku s odlehčenou nízkokapacitní baterií, což ve výsledku znamená, že k váze samotného kola přidává jen asi tři a půl kg navíc.

Jenomže to není, co se týká jeho výhod, vše. Konstrukce pohonu Fazua totiž umožňuje velice snadno z kola vyjmout nejenom baterii, ale rovněž i celý motor, místo následně zakrytovat speciálním hliníkovým profilem a rázem získáte úplně normální "bezmotorový" bike, který je oproti normálnímu Supercaliberu sice mírně těžší, kvůli robustní spodní rámové trubce a rozvodovce, která jako jediná v rámu musí zůstat, protože jsou na ni namontovány kliky, ale za jízdy to nijak nepocítíte a hlavně máte najednou klasické analogové kolo bez motoru.

Když už jsem zmínil ty hmotnosti, tak tenhle konkrétní bike v druhé nejdražší specifikaci váží komplet, včetně pohonu, ve velikosti M 16,16 kg. Pokud z něj sundáte pohon a zakrytujete otvor v dolní rámové trubce dodávaným krytem, dostanete se na hmotnost 13,28 kg. Samotné kolo bez pohonu i bez krytu pak váží pouhých 12,82 kg.

Trek tady rozhodně, co se rámových technologií týká, nedělal žádné kompromisy. Jako základ mu posloužil celokarbonový model Supercaliber postavený na bázi OCLV karbonu. Zadní stavba ale musela být oproti originálu mírně prodloužena na 447 mm. Oproti XC originálu je zde vidlice s vyšším zdvihem 120 mm a také položenějším hlavovým úhlem 67,5°. Jinak pro E-Caliber platí v podstatě to samé co pro Supercaliber, včetně hodnoty zadního zdvihu 60 mm, který dává identický tlumič Fox IsoStrut, integrovaný do horní části zadní stavby.

V tomto případě je bike stavěný na co nejnižší hmotnost, ale Trek umí stejný model v nižších specifikacích vybavit i teleskopickou sedlovkou, která v kombinaci s trailovou vidlicí a širokými plášti dává kolu ještě o něco zajímavější rozměr, ovšem daní za to je pak logicky o něco vyšší hmotnost.

Pokračovat na: Výbava bez kompromisů

Seznam stránek článku:

  1. Trek E-Caliber 9.9 XTR - dva v jednom
  2. Výbava bez kompromisů
  3. Fotogalerie
Přečteno - 20199x Tagy: trek elektro my2021 fazua
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  5. Tech newsYamaha představila nové platformy elektropohonů
    Yamaha představila nové platformy elektropohonů
  6. Testy - RecenzeTEST: Whyte eLyte 150 Works
    TEST: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 karel.neugebauer.7 - vloženo: 25.07.2021 v 07:32:59

    Takže stále cca 2kg balastu navíc na kole bez motoru a baterie. Za mě stále moc těžké.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 esmo - vloženo: 23.07.2021 v 13:24:04

    Kde teďka sněží ??

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 Honza S. - vloženo: 23.07.2021 v 12:40:46

    No vida. Ještě pár let a dočkáme se elektropohonů, které se teď používají na Tour de France... :-D

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744