Trek přeměňuje Roscoe do nové podoby na 2022

Zábava může mít různé podoby. Z jedné, která tento model charakterizovala dodnes, ho Trek "přepíná" do druhé, která z něj dělá úplně nové kolo...

Autor: Petr Bureš
Foto: Trek
Trek přeměňuje Roscoe do nové podoby na 2022

Dosud bylo Roscoe takovým jedináčkem v nabídce Treku, který měl za úkol zachovat končící "popularitu" pluskových sedmadvacítek a s nádechem trailu cílilo někam mezi fatbiky a klasické hardtaily. Ostatně s nejprodávanější modelovou řadou X-Caliber ho pojil stejný rám, který dostal jen jiný průměr kol a vyšší zdvih vidlice.

Jenomže Trek se rozhodl, že chce posunout Roscoe do drsnější kategorie a k tomu už prostě původní rám nestačil. Dal tedy prostor konstruktérům, aby si navrhli rám nový tak, aby splňoval enduro specifické požadavky na něj kladené a současně mohl zůstat v kategorii dostupných kol.

Řečí moderní doby, která se v tomto pojetí již opakuje několik let, je nové Roscoe prostě: longer, lower, slacker a k tomu navíc dostalo dalších 20 mm zdvihu, takže nyní už jde o opravdu šťavnatý trailbike s geny drsnějšího endura postaveného na 140mm vidlicích.

Rám

Pro stavbu rámu použil Trek hydroformované trubky ze slitiny hliníku, kterou si interně označuje Alpha Gold. Pochopitelně, že se zde pracuje s boostovými osami a 148/110 mm, díky kterým je možné do rámu s délkou zadní stavby pouhých 430 mm osadit 2,6" pneumatiky. Nově zde najdete snížené řetězové vzpěry i dvouvrstvou robustní ochranu spodní rámové trubky. Nechybí ani BSA závitové složení, a co naopak zůstává z předchozí generace, je navářka zpevňující spoj horní rámovky a sedlové trubky.

Ostatně právě délka sedlové trubky, její úhel a výrazně prodloužená přední část rámu dávají kolu zcela nové vlastnosti. Tady bych jen připomněl, že se Trek zachováním jména Roscoe vlastně stále hlásí k odkazu Garyho Fishera, který kdysi dávno jako první přišel s tím, že je dobré zkrátit představce a prodloužit horní rámovou trubku, což dnes dělá většina značek, jen to každá dělá po svém.

Vnitřní vedení rámu je zde nově pojištěno stahovací páskou, aby v rámu necvakalo a drsnějším povahám bude vyhovovat také oboustranná bandáž řetězové vzpěry spolu s možností využít ISCG05 adaptéru pro uchycení napínáků a kladek od různých výrobců.

Geometrie

Když už jsem zmínil Garyho, tak ještě připomenu, že on si kdysi tuhle geometrickou hru pojmenoval Genesis geometrií a úspěšně ji aplikoval jak na svá vlastní kola, tak i na modely Treku. Posléze zbylo z Genesis jen označení G2, které pro změnu prozrazovalo přítomnost na zakázku vyráběných vidlic s větším offsetem, kterými se Trek chlubil v době, kdy o progresivních geometriích ještě nesnili ani sjezdaři :-).

Dnes je ovšem jiná doba a nové Roscoe to jen potvrzuje. A už zdaleka nejde jen o možnost nabídnout hardtail s vysokozdvihovou vidlicí, ale také hardtail s geometrií, která tomu bude odpovídat, podrží vás i v pořádných sjezdech a zvládne i nějaké ty dropy.

Nové Roscoe mimochodem zvládne až 150mm zdvihové vidlice, byť se na něj v sérii osazují jen sto čtyřicítky. Hlavovku má položenou na 65°, sedlovka má úhel 74,7°. Když mluvíme o tom, že se zde výrazně protáhl reach, tak vězte, že u velikosti L je to 470 mm a u největšího XLka dokonce až 495 mm, což jsou na hardtail opravdu hodně slušná čísla. Ostatně podrobná tabulka geometrie je zde:

Ohledně sizingu a velikostí musíme ještě doplnit, že Trek u nejmenší velikosti rámu XS osazuje 27,5" kola, zatímco všech pět zbylých velikostí už je postaveno na devětadvacítkách. Oproti svému předchůdci ovšem dochází k výraznému zkrácení sedlových trubek, což současně znamená, že lze nově použít vysokozdvihové teleskopické sedlovky a současně máte kolo s nižším těžištěm i nižším standoverem, než měla předchozí generace.

Zajímavé je také to, že ačkoli jde o tak trochu gravity model kola, Trek mu nedal specifickou hlavovku Knock Block s omezovačem protočení řídítek ani size specific geometrii s měnící se délkou zadní stavby, a tak se charakteristická superkrátká zadní stavba, kterou poznáte díky minimální bezpečné mezeře mezi sedlovou trubkou a zadním kolem, objevuje u všech rámových velikostí.

Pokračovat na: Modely a ceny

Seznam stránek článku:

  1. Trek přeměňuje Roscoe do nové podoby na 2022
  2. Modely a ceny
Přečteno - 17749x Tagy: trek my2022
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  2. TechnikaFotogalerie: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    Fotogalerie: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  3. Testy - RecenzeTEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    TEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  4. Tech newsTrek přichází s dvěma novými modely Rail+ a Powerfly+
    Trek přichází s dvěma novými modely Rail+ a Powerfly+
  5. TechnikaFotogalerie: Trek Rally WaveCel
    Fotogalerie: Trek Rally WaveCel
  6. DoplňkyTEST: Helma Trek Rally WaveCel
    TEST: Helma Trek Rally WaveCel

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 panca - vloženo: 03.08.2021 v 19:05:51

    kde je ta diskuze? Nejde videt

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744