U Brna rostou další stezky: Singletrail Moravský Kras

V okolí Jedovnice vznikají nové stezky, otevřeny budou 1. května  a bikeři se mohou těšit na 21 kilometrů nových trailů...

Autor: Jan Němec
U Brna rostou další stezky: Singletrail Moravský Kras

Smrk, Rychlebky, Vysočina, Trutnov a k nim přibyde další oficiální singltrailová destinace. Na sever od Brna v okolí Jedovnice vyroste Singletrail Moravský kras.

Spojení přírody severu Brna s cyklistikou funguje již od počátku sportovní a rekreační cyklistiky samotné. Tato lokalita je pro řadu občanu Brna, Blanska, Boskovic a okolních obcí velmi oblíbenou pro aktivní trávení volného času v přírode. A proto se místní pánové Petr Vaněk a Tomáš Tureček rozhodli začít jednání, papírování a shánění pěněž, tolik potřebné pro první kopnutí do hlíny. Ale jak se zdá, vše je na dobré cestě a bikerům vyroste další možnost, kde si zajezdit na upravených siglech.

"Celý projekt připravujeme s výraznou podporou městyse Jedovnice a Jihomoravského kraje. První etapa už se začíná budovat v Jedovnicích, stejně tak bude budováno nástupní místo, které bude v kempu u rybníky Olšovec. Otevření obojího by mělo proběhnout 1. května," říká Petr Vaněk, cyklistický podnikavec. Mimochodem stejný Petr Vaněk stojí za pořádáním závodů Světového poháru v Novém Městě na Moravě.

"Dohromady bude asi 21 km, z toho 12 km zcela nově budovaných trailů s nástupním místem v Jedovnicích. Ty mají pro tuto funkci ideální předpoklady, a to jak svou dostupností, ubytovacími kapacitami, tak již vybudovanou infrastrukturou," vysvětluje Petr, který se rozhodně nechce spokojit s dvaceti kilometry stezky. Už plánuje do budoucna.

"Pokud vše půjde dle plánu, tak bychom měli v příštím roce, v druhé etapě za podpory města Brna a opět Jihomoravského kraje, začít budovat druhé nástupní místo v Mariánském údolí v Brně, zde asi 30 km nových trailů a pokračovat v dalších okruzích kolem Jedovnic (také asi 30 km).

Více informací budete později moci najít zde: www.singlekras.cz

Foto: Petr Slavík

Přečteno - 29279x Tagy: singltrail bike cestování moravský kras
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníHorská kola ve Štýrsku: Užijte si MTB všemi smysly
    Horská kola ve Štýrsku: Užijte si MTB všemi smysly
  2. OstatníBike Tour 2024: Samnaun – singltrailové safari
    Bike Tour 2024: Samnaun – singltrailové safari
  3. OstatníBiketour 2024: Chur – tajný tip na bikepark a alpské přírodní traily
    Biketour 2024: Chur – tajný tip na bikepark a alpské přírodní traily
  4. OstatníBike Tour 2024: Plešivec – traily od mistra světa, obří houpačka i podzemní důl
    Bike Tour 2024: Plešivec – traily od mistra světa, obří houpačka i podzemní důl
  5. OstatníBike Tour 2024: Liptov – cyklovýlety v Nízkých Tatrách a spousta atrakcí okolo
    Bike Tour 2024: Liptov – cyklovýlety v Nízkých Tatrách a spousta atrakcí okolo
  6. OstatníBike Tour 2024: Bílá – singltraily s posilovnou, děti sebou!
    Bike Tour 2024: Bílá – singltraily s posilovnou, děti sebou!

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #18 rotik - vloženo: 26.10.2015 v 10:06:14

    Jsou to TY Jedovnice, nikoliv ta Jedovnice!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #17 Atomik - vloženo: 19.10.2015 v 00:23:41

    odpověď na terny — #14 Lesaři někdy něco uklidili? haha nikdy :D a po půl roce je to většinou ještě horší.. to si takhle jedete po šotolině a zničeho nic je rozrytá traktory a přes cestu leží stromy a menší větve tam jsou do jara..

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #16 danstr74 - vloženo: 18.10.2015 v 22:43:46

    Naprosto souhlasím s Petanem a pro názorný příklad přikládám video kde stále nenacházím ty zdevastované lesy.https://www.youtube.com/watch?v=HCjbxPCA294 Uznávám že to je uměle zbudované,ale pořád nerozumím tomu v jakém smyslu je to zdevastované a ani toho štěrku na těch cestách moc nevidím.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #15 petan - vloženo: 12.10.2015 v 05:47:47

    odpověď na terny — #14 Já jsem ten, který tvrdí, že nemáš pravdu, resp. místo slůvka většinou bys měl napsat někdy a pak bych možná souhlasil. A pokud se chceš bavit o tom kolik štěrku navážejí do lesa tvůrci trailů a kolik ho tam na jiných místech padne na nesmyslné zasypání cest širokých pro auta, můžem klidně začít, X příkladů z míst, kde jsem kdysi jezdil a dneska mě to tam už kvůli těmhle cestám nebaví ti můžu poslat vyfocenejch s přesnejma GPS souřadnicema a nevymluvíš mi to ani kdybys byl šéf "zelenejch kamizol".

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #14 terny - vloženo: 12.10.2015 v 00:24:37

    odpověď na petan — #13 a ty jsi kdo? Samozřejmě se pozastavuji i nad lesáky, ale ti to po sobě většinou uklidí, jakmile skončí těžba, která občas trvá déle. Je potřeba se na to informovat a nebýt vykulenej z rigolů, které technika vyjezdí. Když tem pojedeš za půl roku po těžbě, tak to je uklizené. Mají na to myslím 3 měsíce ze zákona. Ale lesáci nevysypávají les šterkem, například. Nemohu být tolerantní ke komukoliv, kdo ničí les. Bez ohledu na to, kdo to je. A než začnu poukazovat na druhé, zamyslím se, co dělám sám.

    1. na tento komentář reaguje petan — #15
    2. na tento komentář reaguje Atomik — #17
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #13 petan - vloženo: 11.10.2015 v 16:04:03

    Hoši zklidněte se trošku. Nazývat výrobu trailů devastací lesa je hodně mimo a může to tvrdit jen opravdu naivní diletant, který nikdy neviděl jak les vypadá např. po zásahu těžařů. Jestli někdo devastuje naše lesy tak to rozhodně není těch několik partiček po republice s minibagříkem krájejícím traily! Je to těžká technika která dělá na daleko více místech stokrát víc škody. Ty magoři od lesů navíc po zplundrování lesa nejenom že to po sobě neuvedou do původního stavu, ale zanechaj tam kolikrát takový prasárny, že nad tím byste se tady měli pozastavovat. Jezdit na traily nikdo nikoho nenutí stejně tak jako vás u nás zatím nenutí nikdo za ně platit. Buďme rádi za to, že to tak je a buďme k ostatním tolerantní. Nadáváním se ještě nikdy ničeho nedosáhlo.

    1. na tento komentář reaguje terny — #14
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #12 terny - vloženo: 11.10.2015 v 11:21:32

    odpověď na danstr74 — #11 Ty nechápeš, že ta devastace lesů nepomáhá regionu, ale jednomu hospodskýmu u stezek a jednomu až dvěma penzionům. A samozřejmě také tomu, kdo na tu hrůzu shání dotace a staví to tam. To je bohužel realita a ne zaujatost. Ale jak jsem už psal, ty si nevidíš dál jak půl metru před řídítka!

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #11 danstr74 - vloženo: 10.10.2015 v 15:57:01

    odpověď na terny — #10 To asi nemá smysl.Tobě nějakej bagr přejel kolo tak jseš trošku zaujatej.a nepsal jsem že to není pro cyklisty,ale že to pomůže tomu regionu,kam by jinak někdo nepřijel.

    1. na tento komentář reaguje terny — #12
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #10 terny - vloženo: 10.10.2015 v 15:49:29

    odpověď na danstr74 — #9 Aha, tak ono to není pro cyklisty, ale pro hospodskýho aby prodal nějaké to pivo a pro majitele penzionu, aby se tam občas někdo vyspal:-) Tak proto se takhle devastuje krajina, aby pár lidí mělo větší tržby! O tom už jsem ale psal. Nebo se to buduje pro děti, aby neměli v lese za zatáčkou pařez:-) Neznám nějakýho Kvasničku a je mi lhostejný poplatek. Víš, ono nejde o opovržení, ale o to, jak pár šílenců jezdí s bagrem po lesích a sypou do nich štěrk.

    1. na tento komentář reaguje danstr74 — #11
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #9 danstr74 - vloženo: 10.10.2015 v 15:29:34

    odpověď na terny — #8 Neboj vidím dobře.a jak už tady někdo psal,třeba pro rodiny s dětmi je to dobré,děti se naučí ovládat kolo a ty nemusíš mít strach že za zatáčkou bude nějaký pařez kde se to dítě rozseká a pak bude mít z kola strach.Další věc je že co vím tak se to staví většinou v regionech kde to je turisticky docela mrtvý a takhle tam přijedou lidé kteří se tam ubytují,v hospodě nechají peníze prostě zase trochu pomůžou místním.Možná Ti vadí Kvasnička na singlu pod smrkem,nebo že na Rychlebkách chtějí poplatek za používání na údržbu tratí,ale nikdo Tě určitě nenutí tam jezdit,takže pokud tím opovrhuješ tak určitě si jinde najdeš taky dobrý poježdění.

    1. na tento komentář reaguje terny — #10
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #8 terny - vloženo: 10.10.2015 v 13:41:10

    danstre74, omlouvám se za upřímnost, ale ty si zřejmě nevidíš dál jak půl metru před kolo. Hlavně buď ve střehu, aby ses na těch vysypanejch cestičkách cítil bezpečně:-)

    1. na tento komentář reaguje danstr74 — #9
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #7 leszczynski - vloženo: 10.10.2015 v 06:57:42

    odpověď na terny — #4 Naprosto s tebou souhlasím. Je to devastace přírody. Za nějaký čas ani tohle nebude stačit a položí tam snad i asfalt. Horské kolo je prostě do lesa, do terénu, do hor a na přírodní (ne uměle vyhlazené) stezky s nějakým tím kamením a kořeny. Kdo po tom neumím jezdit, tak ať si jede na silničním kole po asfaltu.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #6 danstr74 - vloženo: 09.10.2015 v 22:06:42

    Nějak moc nechápu Vaše rozhořčené reakce,že uměle budované traily jsou něco špatného.Jsem z Prahy znám po Praze spoustu ilegálních trailů,které jsou super a moc nezasvěcených o nich neví,ale sám si rád zajedu na singltrek pod smrkem,kde jsou parádně značené singly kde si člověk užije super jízdu,kde musí být stále ve střehu,ale při tom se cítí relativně bezpečně.Uměle budované stezky jsou dle mého názoru docela dobrý počin,který docela dost normálních bikerů uvítá.4 terny asi nebyl pod smrkem,protože minimum lidí kteří je využívají si já představuji jinak

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #4 terny - vloženo: 09.10.2015 v 11:46:36

    odpověď na Aleš Procházka — #3 Ať se raduje ten, kdo traily potřebuje k životu a pro koho jsou, podle tebe, dobrý biking. Traily podle mě devastují lesy, krajinu. Hrůza vidět jak se vysypávají louky štěrkem, jak v lese řádí bagříci. Singltreky a podobné jednosměrné hovadiny jsou jen podnikatelské záměry lidí, kteří nám vnucují, že je potřebujeme. Využívá je jen minimum lidí, kteří vlastní horské kolo. neznamená, že když se na singlech sejde o víkendu paryt lidí, že to je nějaké masa. Navíc to jsou většinou ti samí. Pokud to bude takhle pokračovat,pokud se jejich počet bude zvětšovat, zakáže se většině lidem jezdit "normálně" po lesích a loukách a budou nás odkazovat ta traily. Což uvítají ti, kteří si v jejich okolí chystají infrastruktury. Ale neberu nikomu jinému jeho názor.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #5
    2. na tento komentář reaguje leszczynski — #7
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #2 tntbiker - vloženo: 09.10.2015 v 08:19:42

    Nestačí, protože se do toho vložil podnikavec Petr Vaněk:-) Velmi dobré vzpomínky na něj mají určitě v Meridě ...Těm se o něm asi zdá dodnes:-)jak je všude slyšet

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #3
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #1 Smejči - vloženo: 09.10.2015 v 08:04:26

    Musíme budovat stále nové singly? Ty přírodní nestačí?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744