Na Brněnském výstavišti odstartuje v pátek 4. března čtvrtý ročník mezinárodní soutěže motocyklových mechaniků a s nimi poprvé veřejně i soutěž mechaniků jízdních kol.
Soutěž vznikla na základě dohody německých, švýcarských, rakouských a holandských asociací. Jejím cílem je porovnání úrovně vzdělávání mechaniků jízdních kol v jednotlivých zemích. Každý rok se soutěž koná v jiné zemi. V České republice se objeví již podruhé. Poprvé však proběhne veřejně při MOTOSALONU v Brně.
Osm mechaniků ze 4 zemí včetně dvou našich srovná své znalosti a dovednosti na osmi pracovištích. Toto je současně výzva pro ty, kteří by se chtěli soutěže zúčastnit. Jedno místo pro českého zástupce je ještě volné. V případě, že jste ve věku do 30 let a servisujete kola, nebo máte ve svém okolí šikovného mechanika, neváhejte nás kontaktovat na tel: 736 631 007 nebo emailem na kastar@kastar.cz. Ubytování a občerstvení je pro soutěžící zajištěné. Další informace najdete na webu www.kastar.cz.
Sem ještě vzal do ruky kalkulačku a spočítal ti ten zisk. kalkuluješ s 300 Kč na hodinu zisku na mechanika. U toho Štěrby kde sem jednou byl bylo snad deset mechošů. To dělá denně hrubý zisk asi 20tisíc když počítám asi 70% vytíženosti pracovní doby. Za měsíc to je přes 400tisíc a za rok přes pět mega hrubýho zisku. Nějaká daň, něco na nářadí a jsi na asi čtyřech mega a víc čistýho zisku. Špatný to neni pokud máš pravdu. A ted si spocitej jestli ti kluci berou min zisk vyskoci nahoru.
odpověz na tento komentářodpověď na Giro — #4 Jo v poho, ale když mi tu stejnou práci a stejně kvalitně udělá někdo jinej za půlku, tak proč bych měl nějakýmu Štěrbovi platit jednou tolik? Vono to s tím platem 24 čistýho u mechošů neni tak horký jak píšeš. Znám asi čtyři kluky co se tím živí a živili a tři z nich mluvili o minimálce a zbytku na ruku. Jeden měl 22 hrubýho a byl tam od nevidim do nevidim. K tomu nějaká ta malá premie jednou za rok. Rozhodně mohli zapomenout na 8,5 hodky denne a k tomu soboty. Ten tvuj vypocet je spatnej. Na 24 cistiho to je asi 32 hrubyho vcetne odvodu + tedy ta dovolena. Jim to dělalo na hodinu, pri 200 hodinach a 20 tisicích čistýho v realu kolem stovky na hodinu.
odpověz na tento komentářodpověď na hibiker — #2 Lidé chtějí kvalitní práci, ale nechtějí za ni platit. Bude-li mít mechanik čistého okolo 24 tisíc, pak je pouze nákladová částka na jeho mzdu cca 270 Kč/hodinu (odvody, dovolená, 170 hodin/měsíc). Kde jsou náklady na dílnu, nářadí a nějaký zisk? DPH ze 700 Kč je 122 Kč, takže ti na to zbývá cca 300 Kč. To se ti zdá moc? Neber moji připomínku zle, ale sám se s tím každou chvíli setkávám. Lidé chtějí cenu výrobku z vietnamské tržnice s kvalitou německé zakázkové práce.:-)
- na tento komentář reaguje hibiker — #5
odpověz na tento komentářodpověď na hibiker — #2 Za drahý auta (německá trojka) se platí v servisech běžně ke dvoum tisícům za hodinu, tak to zas nedramatizujte.. :)
odpověz na tento komentářTo je výzva pro pana Štěrbu a jeho mechaniky. Když sem si tam chtěl dát opravit kolo tak mi řekli cenu skoro 700 kaček za hodinu. Tolik mi neúčtujou v servisu na hodinu ani za mé drahé auto. Tak sem raděj vycouval a na druhym konci Prahy mi to udělali za půlku. Ušetřil sem asi litr. Když tam u toho Štěrby tak drahý mechaniky tak jsou asi i šikovní a soutěž určitě vyhrajou:-) přihlásí se?
- na tento komentář reaguje LP130i — #3
- na tento komentář reaguje Giro — #4
odpověz na tento komentářkomentář byl smazán
odpověz na tento komentář