Krátké přestavení zbrusu nové sjezdové dráhy, která již tento víkend bude hostit mistrovství České republiky ve sjezdu, vám přináší její stavbyvedoucí Adam Vágner
Není určitě důležité zacházet do všech podrobností a detailů, proto Vám nyní v jednoduchosti podáváme základní informace, jak se věci v Peci pod Sněžkou mají.
Samozřejmě úplným základem byla už v roce 2008 všechna povolení a dokumentace, bez kterých by nikdy nová dráha neexistovala. O tuto část se staral šéf ski areálu pan Jiří Karlík. Pokud si někdo myslí, že šlo vše jak po másle a že si ve II. chráněné zóně může dělat co chce, je na velkém omylu. Nakonec se vše podařilo a doufejme, že dráha v Peci zůstane co nejdéle.
Sjezdová trať se nachází v prostoru lanové dráhy Hnědý vrch, tedy start i cíl je přímo u lanovky. Ke dráze se dostanete projetím celé Pece pod Sněžkou ke ski areálu
Hnědý vrch. Než se dostanete do areálu budete míjet značku zákaz vjezdu mimo vozidla s povolením. Toto povolení získáte za 20,-Kč z automatu, který je po levé straně asi 20 metrů
pod značkou zákazu vjezdu. Podle letního provozu jezdí lanová dráha od 9:00 do 16:00 hod. Cena permanentky na pět jízd je 300,-Kč. Doba jízdy lanovky i cena jízdného bude samozřejmě na celý víkend upravena výhodněji pro závodníky.
Dráha je oficiálně otevřena a provozu schopna od 1. července 2009. První větší zkoušku prodělala o víkendu 5. - 6. července s celkem kladnými ohlasy.
Samotná výstavba byla kvůli obrovskému množství sněhu prováděna od dubna a veškeré práce související s dráhou probíhaly naplno až do oficiálního otevření.
Samozřejmě každý, kdo jezdí delší dobu ví, že na nové trati je práce pořád a postupným „vyjížděním“ se také patřičně mění. Po tomto testovacím víkendu se objevily nějaké drobné nedostatky, které musí být do závodů vychytány, aby vše bylo co nejlépe připraveno. S tím samozřejmě souvisí především spokojenost závodníků, jak Adam vysvětluje:
„Vybrat terén a vyznačit dráhu kudy má vést je jedna věc a věc druhá je samotná její výstavba, kdy je potřeba kompletní trať vyčistit, vymyslet funkční překážky a samozřejmě vše postavit! Když si dráhu projdeš a nebudeš myslet jen na to jaká je, ale kolik dalo práce ji takhle připravit, určitě to zaslouží uznání všem co na ní dělali.
Práci s motorovou pilou měl na starost Vojta Malý a další obrovský kus práce udělali Dušan Porubský a Dan Kopecký. Nicméně já dostal za úkol připravit kvalitní a také atraktivní dráhu, což se nám společně, doufám, povedlo. Je jasné, že se nemůžeme zavděčit všem a postavit pro každého něco nebo úplně dokonalou trať pro všechny. Chtěl jsem především dráhu rychlejší, která určitě v Čechách chybí, a taky aby měla několik prvků, které jsou běžné třeba na světových pohárech.
Znovu tedy podotýkám, že nová dráha se ježděním bude neustále měnit a je potřeba aby se tvořila ke spokojenosti všech kategorií a především ke zlepšování jezdců !“
A co Vás tedy čeká a na co se těšit?
První třetina je vedena celá lesem. Nejedná se o super prudký kopec, ale bez problému se dá sjet bez šlapání. V těchto místech je přírodní terén a dvě dřevěné lávky, jejichž účelem je
přemostění potoku. Celá lesní pasáž je zakončena výskokem na sjezdovku a v nejrychlejších místech samozřejmě na stromech nechybí ochranné matrace.
Potom bylo nutné přejet sjezdovku do další lesní pasáže. Tento úsek je celkem rychlý a vede po odkloněném svahu sjezdovky, což neubírá z jeho náročnosti. Velice podobný přejezd jako např. při závodech ve francouzkém Les Gets.
Další lesní pasáž je také zakončena výskokem pod lanovku. Tam je několik zatáček na louce s dvěma dřevěnými skoky a nájezdem do kratší, ale celkem prudké technické pasáže. Z ní vyjedete na skálu, která připomíná klasiku skalnatých sjezdů jako třeba v Mont Sainte Anne.
Potom následuje úzká kamenná cesta vedoucí na největší skok. Pro všechny „chytráky a měřiče“ je ideální dopadová vzdálenost 15m a ta je změřena pásmem! Dá se samozřejmě skočit i více nebo méně. Není to nějak extrémně nebezpečný skok, ale každý by tam měl vědět, na co má a kam až chce doletět.
Pak přichází několik rychlých zatáček na louce s nízkým skokem přes silnici a posledních pár zatáček k cíli.
To je v krátkosti o nové dráze v Peci pod Sněžkou vše. Přeju Vám, aby jste si dobře zajezdili a pokud možno se vyhnuli rytí helmou v zemi!
Adam Vágner a Builder s Team
text: Adam Vágner
video: Dušan Mihalečko
:-) - Ahoj, vypada to dost dobře..odvedli jste kus práce..klobouk dolu..těšim se..
odpověz na tento komentářPoděkování a výzva - Rád bych poděkoval už nyní za novou trať i když ještě do víkendu a otestování zbývá nějaká ta chvilka (alespoň pro mne, když někteří již pilně trénují) a zároveň bych rád vyzval všechny aby se chovali slušně a ohleduplně při pohybu v areálu i na trati, abychom o ní po jednom závodu zase nepřišli. Díky P.U.
odpověz na tento komentář