4Ever Scanner 1 29 TEST

Druhá nejvýše postavená karbonová devětadvacítka v nabídce značky 4Ever bude dnešním předmětem redakčního testu...

Autor: Ondřej Vysypal
4Ever Scanner 1 29 TEST

V loňském roce bylo tomuto agilnímu domácímu výrobci 4Ever trochu vyčítáno, že nakonec nezařadil do nabídky žádnou devětadvacítku s karbonovým rámem pro fajnšmekry nebo závodníky. V roce 2013 ale mohou být příznivci značky spokojeni. V nabídce jsou hned čtyři modely pyšnící se rámem z uhlíkových vláken, které začínají na snových 136 tiscích a končí na celkem přijatelných 55 tisících. Nám se pod ruku dostala druhá nejdražší varianta na iXTéčku za osm pětek.

Rám je základem kola
Rám z materiálu Carbon Hardtail High Modulus 2, jak praví katalogový list a údaj na konstrukci, opravdu v záplavě jiných strojů jen tak nezapadne. Zásluhu na tom má jak nepříliš okoukaný a rozhodně zajímavý tvar, tak válečné malování v podobě černého základu s bílými a jedovatě zelenými doplňky. Zelená se ukazuje být u mnoha výrobců v poslední době skutečnou jistotou, minimálně osvědčenou doplňkovou barvou.

Nechme však barvu být a vraťme se k samotné konstrukci. Rám je vybaven vším moderním, na co si jen z konstrukčních detailů vzpomenete. Mohutná, snad až zbytečně vysoká hlava prozrazuje, že dolní ložisko je většího průměru než to horní. Středové složení je typu press-fit, vzadu nechybí esteticky pěkný post mount úchyt kotoučové brzdy. Ale má i něco dalšího zajímavého navíc. Je to hlavně horní trubka, která se směrem dozadu prudce svažuje, obtéká prohnutou sedlovou rouru a plynule přechází v relativně subtilní vzpěry zadní stavby.

Protože bod protnutí těchto dvou částí rámu je velmi nízko, je zde zpevňující příčka. Zbytek je již celkem normální. Masivní spodní rámovka s lichoběžníkovým průřezem má jeden pár otvorů pro lahev na tradičním místě, druhý pak trochu neprakticky ze spodu. Je to dáno právě nízkou stavbou hlavního trojúhelníku. Střed je tvořen hromadou rafinovaně vytvarovaného materiálu a na něj navazuje odpovídající zadní vidlice. Tedy opět slušná masa karbonu, tentokrát ve tvaru oválu postaveného na výšku. To celé hezky esovitě prohnuté. Další vychytávkou je integrovaný direct mount úchyt přesmykače.

Přečteno - 61365x Tagy: testy 29 4ever karbon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000
  6. TechnikaFotogalerie: Whyte eLyte 150 Works
    Fotogalerie: Whyte eLyte 150 Works

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #9 GF - vloženo: 11.02.2013 v 21:56:04

    odpověď na ammos — #8 :-))))))

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #8 ammos - vloženo: 11.02.2013 v 17:00:21

    80000,- je fakt mimo, sečetl jsem, že když si zakoupím tenhle rám, cena je 20000,- a k němu přesně osazení co je na Scanneru 1 tak mně to vyjde na necelých 59000,-

    1. na tento komentář reaguje GF — #9
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #7 McBlacky - vloženo: 10.02.2013 v 17:28:52

    80 je úlet hodně mimo realitu. To si kromě sponzorovaných jezdců, kteří za to dají max polovinu, nekoupí nejspíš nikdo.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #6 Vláďa - vloženo: 09.02.2013 v 16:35:28

    odpověď na elf — #2 No tak si je vyblij,ale ještě než to uděláš tak sem napiš,jak už bylo zmíněno,na čem jezdíš Ty? :-)

    Z porovnávaných kol bych si nevybral osobně asi žádný,ale Author by mi přišel jako nejrozumější volba...m.j. tenhle rám+vidli jezdil minulou sezonu např. Venca Ježek a dle výsledků ho to nijak nebrzdilo :-)

    I když tam to není až tak o tom materiálu jak tady všichni nesmyslně a zbytečně řešíme !!

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #5 Jemen - vloženo: 09.02.2013 v 14:40:13

    ME se 4ever libi,ale co treba Radon Black sin : na XX1,Crossmaxech,SID,pevna osa,9,2 KG za stejnou cenu-80tis

    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Black-Sin-29-10-0_id_23410_.htm

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #4 vlada83 - vloženo: 09.02.2013 v 00:53:28

    mno focus raven 29er 3.0 za 39 litrů carbon, mix slx/xt, fox, to je krapet jiná cenovka

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #3 mirekJONATAN - vloženo: 08.02.2013 v 19:39:17

    Pánové ... kdy už se konečně začnete chovat jak lidi, jak bikeři ... ukažte svoje kola, na čem vy jezdíte??? Podle tady těch reakcí, nejen tady pod tímhle článkem, tak to jen vypadá, že umíte jen machrovat a kritizovat a sedláte nějaké hypermarketové plečky... každej normální biker a fanda biků nebude mlet podobné srajdy jako že vyblije vnitřnosti apod.... možná právě zamindrákovanost, že v životě podobný bike mít nebudete .... :-)

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #2 elf - vloženo: 08.02.2013 v 17:24:19

    kdybych dal za tak hnusneho artura 65tis, tak si vybliju vnitrnosti..

    1. na tento komentář reaguje Vláďa — #6
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #1 Filip Ryjáček - vloženo: 08.02.2013 v 16:56:25

    Pokud je AUTHOR SECTOR 29 cenovým trhákem , tak GHOST HTX Lector 2977 je cenovým super trhákem . http://www.ghost-bikes.cz/39208-htx-lector-2977-2013

    Carbon rám, FOX vidlice a shimano XT za 63 999,- Kč

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744