Jeden z nejhezčích celoodpružených XC biků, které mají ve svém rodném listě Česko, se objeví na pultech prodejen v roce 2011...
Prémiová řada karbonových biků "MTB Exclusive", pocházejících od české firmy 4Ever mnohé překvapila zbrusu novými rámy na příští rok. Zběžně jsme vám jejich novinky představili před časem v článku 4Ever 2011. Dnes vám podrobněji ukážeme jeden z dvojice nejvýše postavených celoodpružených modelů tohoto výrobce Virus SXC1.
Značka | 4Ever |
Model | SXC1 |
Typ | XC |
Rám | High Modulus Carbon |
Vidlice | Rock Shox SID TTi 15 RL |
Zdvih př./zad. | 100/100 mm |
www | 4ever.cz |
Cena kola | 124 990,- Kč |
4Ever byl před dvěma lety jednou z prvních českých firem, která se pustila do výroby drahých karbonových celoodpružených speciálů. Díky zkušenostem s jejich dvouletou výrobou se u 4Everu rozhodli, že se posunou o krok vpřed a pro sezónu 2011 tak představili zcela přepracovaný rám.
Jeho konstrukce spoléhá na technologii Carbon Full High Modulus díky které se docílilo zejména nižší hmotnosti rámu. Té prospívá ostatně také integrovaná sedlová trubka, kterou by vám prodejce měl upravit přímo na míru. Na zvýšené tuhosti se pak podepsala nově použitá tapered hlavová trubka a zesílená středová pasáž rámu.
Hlavní a nezanedbatelnou novinkou je nově použitý čtyřčepový systém zadního odpružení Horst Link, jehož hlavní čep se nachází zhruba na úrovni prostředního převodníku. Horní přepákování je realizováno karbonovým vahadlem, které tlačí na vodorovně umístěný tlumič Rock Shox Ario ovládaný páčkou z řídítek. Mimochodem drobným detailem jsou vnitřkem rámu vedené řadící bovdeny i nový post mount adaptér zadní kotoučové brzdy, který tak umožní minimalizovat množství adaptérů pro uchycení běžně používaných kotoučovek.
Přední vidlice nese stejné logo jako tlumič, to jest Rock Shox. Použita je konkrétně SID TTi 15 RL se sto milimetrovým zdvihem, který zcela koresponduje se sto milimetry zdvihu kola zadního. Výsledný velmi dobrý dojem z tohoto kola umocňuje navíc líbivý černo-bílo-červený design který navíc ještě více zvýrazňuje některé specifické konstrukční prvky rámu.
Osazení tohoto modelu svěřil 4Ever zcela do rukou nového desetirychlostního Shimana XTR, ovšem vpředu ponechal třípřevodníkovou variantu klik XTR osazenou kombinací placek 22-32-42 zubů.
Představec a řídítka dodalo FSA v karbonovém provedení SL-K. Sedlo Selle Italia SLR XP pro vzniklo v Itálii. Kola si 4Ever pro tento model zaplétá sám. Do nábojů Shimano XTR putují Sun Ringlé dvaatřiceti děrové Equalizer černé diskové ráfky které jsou obuty do Schwalbe Rocket Ron Evo plášťů.
Tak co tomu říkáte? Že by se vám líbilo spíše osazení Sramem X-O a sytémem 2x10? Žádný problém. 4Ever pro vás totiž má za stejnou cenu, to jest 124 990,- Kč alternativně právě tuto specifikaci s tím, že navíc dostanete osazená zapletená kola od Fulcrumu Red Metal Zero XRP. No a teď babo raď které si vybrat, že? :-)
Kompletní přehled nových modelů pro rok 2011 naleznete již nyní na stránkách výrobce www.4ever.cz.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
co myslíš pojmem "tragicky cinsky noname carbon"?
odpověz na tento komentářodpověď na em — #9 co myslis tym tragickym chodom? velkost zdvihu? Myslim ze priebeh resp. charakteristika bude velmi podobna ako systemy scott, RM element, merida96, haibike atd. Ja si myslim za rok urobili slusny krok vpred. Hlavne zmenou prepakovaneho 1-capu na 4. Aj zadna stavba vyzera byt oproti 2010 hlavne v mieste uchytu kotucky robustnejsia. Mne sa celkom paci, ale s tou cenou suhlasim 44000 za ram zacinajucej znacky je fakt hrozne vela
odpověz na tento komentářlen tak pre srandu som to hodil do linkage - tragicky chod zadnej stavby, ak sa dobre pamatam v nejakom teste pomerne dost tragicka tuhost (sice minulorocny model), tragicky cinsky noname carbon a tragicka cena (5000E). sa este niekto pyta co ine sa da za 5 litrov kupit...cokolvek a nebude to noname china made.
- na tento komentář reaguje jozbul — #10
- na tento komentář reaguje gebi — #
odpověz na tento komentářodpověď na jemen — #7 Tenhle kousek váží 10,21kg
odpověz na tento komentářkolik to vazi?
- na tento komentář reaguje petan — #8
odpověz na tento komentářodpověď na sfhfjd — #5 No tak se pochlub :D
odpověz na tento komentářKolo pěkný, ale za ty prachy se najde spousta lepších alternativ
- na tento komentář reaguje Petr Červený — #6
odpověz na tento komentářodpověď na 1nt3GraC2 — #3 "Osazení tohoto modelu svěřil 4Ever zcela do rukou nového desetirychlostního Shimana XTR, ovšem vpředu ponechal třípřevodníkovou variantu klik XTR osazenou kombinací placek 22-32-42 zubů."
Stačí čítať...
odpověz na tento komentářodpověď na Tvoje jmeno — #2 videl bych to na slovensky ekvivalent mám za to... Ale spojitost s clankem mi unika.
Co se tyce kola, designove povedeny.
- na tento komentář reaguje tmax — #4
odpověz na tento komentářco to je za kktskej vyraz "bol som v tom" boze?
- na tento komentář reaguje 1nt3GraC2 — #3
odpověz na tento komentářBol som v tom, že po novom začína SH robiť 3-placku 24-32-42... :-)
odpověz na tento komentář