První z cyklistických firem, která představila kompletní nabídku kol na příští rok, je domácí Author...
S blížícím se létem se pomalu začínají objevovat první vlaštovky, co se novinek na sezonu 2014 týká. Český Author včera zahájil čtrnáctidenní marathon prezentací svých novinek a MTBS na něm nesmělo chybět.
Největší český producent jízdních kol nachystal na sezonu 2014 spoustu novinek. Tou nejzásadnější je masivní nástup do 27,5", nové rámové platformy pro duralové biky a karbonové i duralové silničky, nebo kompletně nová sada "kokpitových" komponentů. Ale vezměme to pěkně popořadě.
Nová duralová platforma MTB hardtail rámů
Author se v loňském roce zaměřil zejména na představení svých nových špičkových karbonových hardtail rámů, které vyvíjel společně s designérem Pavlem Sajtákem. 26" top modely hardtailů proto zůstávají v nabídce i pro budoucí rok. Pětice karbonových modelů Introvertem počínaje a Modusem konče je rozdělena do tří kvalitativních hladin karbonu a bude nabízena v cenovkách začínajících na 36 a končících na 115 tisících korunách.
Zásadní novinkou pro 2014 mezi MTB hardtaily je představení nové duralové rámové platformy, která designově vychází ze svých karbonových kolegů. Její design je postavený na lukovitě prohnuté ploché subtilní horní rámové trubce a Author bude tento rám využívat celkem v pěti rozdílných modelových řadách.
Novinku, které nechybí tapered hlavová trubka, či postmount adaptér pro osazení kotoučového třmenu, najdeme nově u nejvyšších modelů 26", 29", 27,5 a také dámských MTB kol.
Nejvyšším duralovým 26" modelem postaveným na novém rámu se tak stává model Instinct, který v čele duralových devětadvacítek nahrazuje dosavadní model Egoist. Důvod je na snadě. S nástupem 27,5" modelů do nabídky se Author rozhodl vyčlenit pro tuto kategorii vybrané stávající modely.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Ten blatník je hezčí než autor
odpověz na tento komentářodpověď na Roman Pánek — #24 Že se někdo podepíše Roman Pánek ještě neznamená že to je opravdu Roman Pánek. To především. A jestliže nick Roman Pánek ve čtvrtek pošle do firmy mejl a v sobotu brečí že mu ještě neodpověděli nebudu ani komentovat. Ty bys asi nebyl spokojený kdyby ti odpověděli ten den "až večer" :-) A co tě vedlo k tomu psát do firmy když musíš reklamaci podat u prodejce kde jsi to kolo koupil nechápeme asi nikdo. Až se doma zeptáš jak se podává reklamace, podáš ji na správném místě a nikdo ti jí včas nevyřídí ve 30ti denní lhůtě, tak se tu exponuj. Zatím o nic nejde. Praskl ti rám. No a co? Mým několika kámošům praskly rámy od několika značek a nepopíší kvůli tomu celý internet. A ten bílej blatník na předním kole co sis s ním kolo "dovybavil" je opravdu moc pěknej :-) Také se jmenuji Roman Pánek :-)
odpověz na tento komentářJasne, to by mel resit dobry prodejce. Proc to resit s vyrobcem naprimo..
Privezl bych mu tam cele kolo a nechal ho na prodejne. Urcite bych ho sam nerozebiral.
odpověz na tento komentářDobrý den, to co se vám stalo je určitě nemilé, ale nereklamuje se náhodou u prodejce a ne u výrobce? Podle mě by tedy váš dotaz měl jít k firmě AXIT.
Je opravdu nehorázné, že se vám nikdo během dvou dní, kdy z toho jeden den je víkend, neozval na email! Doporučuji příště zavolat, email není služba, kde je zaručeno okamžité doručení, i když se tak většinou děje, pokud email neskončí ve spamu.
odpověz na tento komentářDále bych zde rád uvedl na adresu AUTHORa, že jsem ve čtvrtek 3.10.2013 napsal Email s popisem problému, který vznikl na jejich rámu a s žádostí o vyřešení, a do dnes nemám od nich žádnou reakci. Písemnou, telefonickou, prostě žádnou! Přístup této české firmy ke mě, jako k jejich stálému zákazníkovi je z mého pohledu nehorázná ignorace ..
Jo a všimněte si, že od většiny příspěvku zde, se pod toto podepíšu svým pravým jménem. Roman Pánek
odpověz na tento komentářodpověď na franc — #18 Tak pane Franc - reklamní agente od Authora, mám celkem třetí kolo od této značky a zodpovědně z vlastní zkušenosti mohu řici, že to první s pevným CrMo rámem, bylo nejlepší a spolehlivé kolo značky Author. Další bylo celopéro A-Ray 1.0 ALu s drobnými problémy a to nové co jsem koupil teď, přesně 29.09.2013 od firmy AXIT CZ Náchod je pro mě úplná katastrofa. Je to karbonový A-RAY 1.0 a prvním nadšení, kdy jsem kolo sestavil a dovybavil nakoupenýma doplňkama, přišla studená sprcha. 1. zeslabovaný rychloupínák na stažení sedlové trubky nefungoval. 2. při první testovací jízdě něco při šlapání v zadní ose, nebo ve středovém složení klik šrotovalo. 3. při druhé jízdě mi prasklo oko na kyvné vidlici zadní stavby.
A to jsem na tom kole v ten moment měl najeto 8km, a z toho jsem 3km tlačil kolo zpět domů. Jo a pro chytráka jako Vy mám 83kg a jel jsem s tím spíše testovací projížďku po lesních cestách okolo baráku, žádnou rasárnu !!!
FOTO viz. ZDE : http://romanpanek.rajce.idnes.cz/AUTHOR_A-RAY_1.0_Carbon
- na tento komentář reaguje Roman Pánek — #28
odpověz na tento komentářa kolikrát mohu reklamovat prasklej rám :-( ....... 3x? jako Eru+ ! ...... Ath již nikdy víceeeee !!!
odpověz na tento komentářodpověď na 4dam — #16 ad držák na ručník - je to podobná "podkova" či můstek stejně jako u vidlic, prostě výztuha, aby tuhost horní zadní stavby nevisela jen na spodním čepu tlumiče. Agang není první výrobce, který tohle použil.
odpověz na tento komentářTak čekám čekám až si budu moci přečíst avizované novinky z dílny Agangu a stále nic.
odpověz na tento komentářEpoque se mi líbí. Jsem zvědav na první testy. Zaujaly mě brzdy TRP, o těch jsem doposud neslyšel. A škoda že není karbonová verze...
odpověz na tento komentářNe bratr váží 85 kilo a litá na stíhačkách, takže je po zdravotní stránce a kondiční úplně fit. To kolo měl na relax.Samotný prodejce byl z toho dost paf, že to prasklo, takže reklamace byla bez keců. Akurát mu tam potom dali ten hráškově zelenej rám. Pokud vím tak to kolo jezdí dodnes
odpověz na tento komentářodpověď na Jori — #15 Musíš také napsat, že bratr váží 150 Kg :) To by pod ním prasknul i vyztuženej mostní nosník:) Už toho Authora nechte být. Jsou to u nás nejprodávanější kola, tak je určitě nerozhodí pár hloupejch komentářů od lidí, kteří jezdů bůh ví na čem. Kdyby se vzalo několik značek kol, přeházely se nálepky, tak 99,9% procent lidí nepozná od koho jaké kolo je.
- na tento komentář reaguje Roman Pánek — #24
odpověz na tento komentářodpověď na Jori — #15 U ERY mi taky prasknul rám, rok po záruce, takže Author má u mě stopku. Epoque se mi docela líbí, zato rám A-RAYe je jak z muzea!
odpověz na tento komentářMně se nový prototyp na první pohled líbí. 650b má v tomto sektoru smysl, stejně tak jako progrese v přepákování, která je u mnohých kol "nedostatkovým zbožím". Smysl bude mít určitě i řazení 2x10, ISCG, krátký představec atd., ale čekla bych i teleskopickou sedlovku...snad na ní v sérii nezapomenou!
Ovšem v detailu se mi už tak nelíbí. Bovdeny venkem jsou oldschool. "Moderní" Postmount je šílený! A k čemu je ten "držák na ručníky" pod vahadlem? Napadá někoho jíný význam?
U modelu A Ray 5.0 nevím, jestli pruží více v tlumiči nebo ve vahadle?! :-D
- na tento komentář reaguje Ondřej T. — #22
odpověz na tento komentářPan bratr mel ERU, v podstate na ní pri jeho spusobu zivota jezdil pouze na pivo vedle Moravy do okamihu než mu po pul roce prasknul ram. Pak mu v ramci reklamace vymenili ten nadherný bilý rám za hráškove zeleny a vypadolo to blbe. od te doby ma author u nás utrum. Je to skrátka šmejd...
- na tento komentář reaguje Honza — #
- na tento komentář reaguje _Honza_ — #17
- na tento komentář reaguje franc — #18
odpověz na tento komentářodpověď na romesh — #2 odpověď na romesh — #2 Presne tak souhlas...cernej vision a zelenej egoist byli ikony,ale to byly roky 2000.....to ty kola mely koule ,ty designy byly cisty a mely dost expensive look....tydle novy ramy nebo potisky sou trend,ale nemaj podle me svuj vlastni styl nic podle ceho by sis rek to chci mit-to je jiny ne konkurence,aspon blby nalepky na ramu....,coz je skoda protoze historii maj celkem slusnou a modely mely hodne pekny -viz vzpominanej sector,vision,egoist.....hlavne mi prislo ze v roce 2000 byl i cervenej modus na deorecku celkem pekny kolo,do detailu vymakany s peknym cistym ikonickym designem a bylo to kolo s good pomerem cena/vykon.....zadna kreativni bomba to nebylo ale bylo to cisty,solidni,vypadalo to drazsi nez to bylo.....chce to jit back to the roots!
odpověz na tento komentářodpověď na romesh — #2 tak ti nevim, mám loňskej model kls 5.0, pěkně tvarovanej rám, tappered vidle, bowdeny v rámu a jsem spokojenej
odpověz na tento komentářTěch prvních pár komentářů je hrozných. Jaký moderní trendy? Když bychom o něčem takovým měli mluvit, tak je to tapered hlava, post mount uchycení zadního třmenu, pevná zadní osa a 650B. To všechno Author potažmo Agang má, tak jaké jiné trendy?
Vzhled se mi líbí, takový surový hliníkový :) Teď jde jen o cenu, která by měla být vzhledem k cílovému trhu spíše nižší než konkurence z řady těch všemožných Giantů a Spešlů. Moc se těším na testovačku Patriota. Budu porovnávat s Reigny 2014 a s IQ 575. Které kolo mi sedne jízdními vlastnostmi nejlíp, to si pořídím na příští sezonu. Vzhledově u mě vede Patriot tak jak nám byl představec v prototypu.
odpověz na tento komentářtak ja myslim ze muzou zhasnout.
odpověz na tento komentářAsi to patří k tradičnímu folklóru hanět Authora. Mě se ty kola líběj velice a ty letošní jsou parádní. A ten Epoque strčí do kapsy spooooooustu taky celopér.
odpověz na tento komentářodpověď na ubik — #8 Souhlasím. Ani já nevidím v 29eur spásu pro všechny. Až boom trochu pomine, budou vedle sebe jezdit všechny velikosti. Každý biker si vybere to, co mu bude vyhovovat.Obecně jsem zjistil, že 29 jsou nejprodávanější velikostí i v ojetinách. Že by noví majitelé zjistili omyl?
odpověz na tento komentářTeď nevim jestli to myslíte s těma komentářema vážně... Zaspali dobu? Nový Epoque se může rovnat se světovejma kolama. Jsou na něm a zároveň i na patriotovi od Agangu nejnovější vychytávky a navíc to je designově po dlouhé době hezké kolo od autora. Na Patriotovi jsem měl možnost jet a taky testovat 27,5 kola, takže můžu říct, že na lepším kole jsem nejel..
Ale chápu, že jsou názory a požadavky na kolo různé..
- na tento komentář reaguje Vlaďa — #9
odpověz na tento komentářCrossy majú fajn. Napr. Avion vyzerá fakt dobre.
odpověz na tento komentářNo nic moc, teda... Ale souhlas ocelovej Sector to byl kanón. Dnešek spíš tápání.
odpověz na tento komentářAuthor byl ikona když byl ocelovej Sector a Hliníkovej Vision v brutal finishi s žlutejma představcema KORE a červenejma ráfkama SUN Rims - to byly peckový kola! :)
Posledních x let mi oproti tomu přijdou Authory jako totálně nezajímavý kola.
odpověz na tento komentářKdyž srovnám Aktuální nabídku a ceny Authoru s konkurencí jako např: s Ghostem, Trekem, Scottem, Feltem, Giantem, Meridou atd., tak už není pochyb o mém budoucím výběru nového kola - První z této abecedy to jistě nebude !
odpověz na tento komentářodpověď na jandys — #1 odpověď na romesh — #2 Sdílím oba názory. Zaspali dobu. Vývojáři se neohlížejí na aktuální situaci na trhu a stále si hrají tu svou písničku, která je ale může dovést dlážděnou cestou do pekla.
odpověz na tento komentářArtur už dlouho stojí pěkně za pendrek, pánové mají jediný štěstí, že jejich nej konkurent Kelyška, je ještě více let za opicema... :D co takhle představit nějaký 29er v palbě pane Havlena? ...holt doby, kdy byl zelenej Egoist a černej Vision ikony jsou dávno fuuuč...
- na tento komentář reaguje Broňa — #3
- na tento komentář reaguje pavel.54321 — #13
- na tento komentář reaguje jemen — #
- na tento komentář reaguje jemen — #
- na tento komentář reaguje jemen — #14
odpověz na tento komentářrychle vyhoďte ty lidi co se snaží zničit Author tvorbou takových "kol"
- na tento komentář reaguje Broňa — #3
odpověz na tento komentář