Canyon uvádí nový Neuron CF

Německá značka Canyon se na nějakou dobu jakoby odmlčela s přísunem svých novinek, aby to nyní mohla dokonale napravit...

Autor: Petr Bureš
Foto: Canyon & Markus Greber
Canyon uvádí nový Neuron CF

Přesně před rokem jsme se balili na cestu na Madeiru, kde nás čekalo představení a testování nových Spectralu a Torqu, biků, které odstartovaly novou designovou generaci celoodpružených strojů od této značky, které byly jedněmi z hlavních taháků letošní sezony. Později k nim pak přibyl ještě nový X-Country model LUX.

Přiznivce devětadvacítek s vyššími zdvihy tak u Canyonu příliš nadšení nebyli, protože kromě závodního stovkového LUXu se Canyon držel se svými novinkami výhradně v 27,5" vodách. Jeden by skoro začal mít podezření, že v Německu na tento průměr zanevřeli a nehodlají se v segmentu vyšších zdvihů ve spojení s devětadvacítkami už dál angažovat.

Chyba lávky. Canyon samozřejmě tento rostoucí segment neopouští, právě naopak. Připravil do něj zbrusu nový bike se 130 mm zdvihu, který svým pojetím, konstrukcí i designem přesně zapadá mezi výše zmíněného Spectrala a Luxe. Jde o novou generaci 29" trailbiku Neuron, který má nabídnout univerzální využití pro všechny, kteří mají rádi rychlost, ale také zábavu a dobrodružství a nebojí se ani poskákání na oblíbených trailech.

Na první pohled je jasné, že Canyon do této novinky implementoval jen to nejlepší ze svého současného designového manuálu. Na první pohled se nový Neoron hodně podobá Luxu. Především uchycení tlumiče pod horní rámovou trubkou a její výrazný sklon ho velice připomínají.

Naopak zadní stavba a konstrukce lomené sedlové trubky se svým pojetím blíží více agresivnímu pojetí Spectralu. Ve výsledku to dává opravdu zajímavý designový komplet působící lehkým, ale přitom sympaticky robustním dojmem.

Canyon uvádí, že oproti stejnojmennému předchůdci sáhli konstruktéři této novinky nejenom do tvarů rámových trubek, ale také do geometrie. Po podrobném prozkoumání ale musíme říct, že k žádným překvapivě velkým změnám nedochází a v podstatě zůstává stejný jak hlavový (67,5°), tak sedlový úhel (74,5°), nemění se výrazně ani délka zadní stavby (440 mm) a jediné, co se mění (prodlužuje), je reach, to znamená délka předního rámového trojúhelníku a to cca o 20 mm a s ní narůstá také rozvor kola.

Ohledně velikostí je ještě potřeba dodat, že tady Canyon razí podobnou politiku jako mnozí jiní a to, že u nejmenších velikostí (XS a S) nabízí bike s 27,5" koly a u ostatních (M, L a XL) pak s 29" koly s tím, že u všech velikostí osazuje vidlice kompatibilní i s devětadvacítkami.

Pokračovat na: Rámové "features"
Přečteno - 27304x Tagy: 29 karbon canyon tech2019
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  2. Tech newsEnve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
    Enve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
  3. Testy - RecenzeTEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    TEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  4. Tech newsCanyon Spectral:ONfly nový přírůstek mezi lehkými enduro ebiky
    Canyon Spectral:ONfly nový přírůstek mezi lehkými enduro ebiky
  5. DoplňkyTEST: Javax RX 521 - karbonová gravel kola
    TEST: Javax RX 521 - karbonová gravel kola
  6. Tech newsNové přilby Canyon CFR daly sbohem klasickému zapínání
    Nové přilby Canyon CFR daly sbohem klasickému zapínání

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 TichyA - vloženo: 28.11.2018 v 12:43:02

    Píšete, že geometrie se téměř nezměnila. To platí jen při srovnání s hliníkovým model 2019 (představeným cca před měsícem). Oproti předchůdci (modelu 2018) se geometrie změnila výrazně, hlavový úhel téměř o 2° , nižší střed, kratší zadní stavba atd.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744