"Cílem je letos vítězství," hlásí Petr Vakoč před Unbound Gravel

Již tuto sobotu se na start největšího gravelového závodu postaví Petr Vakoč...

Autor: Tomáš Ježek
"Cílem je letos vítězství," hlásí Petr Vakoč před Unbound Gravel

Největší gravelový závod na světě Unbound Gravel se jede již nadcházející víkend v okolí města Emporia v Kansasu ve Spojených státech. Petr Vakoč bude patřit mezi jeho největší favority. Po loňském druhém místě bude cílem vítězství. Zdolat bude muset 200 mil (320 km) a přes 2 774 výškových metrů. Jak se před závodem Petr Vakoč cítí a jak probíhá finální příprava?

Kdy jsi do USA odcestoval?
Odcestoval jsem už minulý týden ve středu. Prvních pár dní jsem strávil v Bentonville v rámci aklimatizace a tréninku zde v USA. Do místa Unboundu jsem vyrazil až v úterý ráno. 

Petře, už jsi byl na trati závodu?
Projel jsem si včera první část, asi 90 kilometrů. Zhruba od 80. do 170. kilometru. Bylo to dost kopcovaté, to se mi líbí. Zbytek už tolik kopcovatý nebude. Vypadá to, že to bude těžší než loni. (na letošní rok pořadatelé připravili novou trať, pozn. red.) Bylo sucho, hlásí ale déšť, tak uvidíme, jestli to bude jako loni, kdy jsme jeli celou dobu na bahně.

Jaké povezeš pláště?
Zatím je to na hladký vzorek. Pojedu 45 mm široký plášť vepředu a 40 mm vzadu.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Petr Vakoc (@petrvakoc)

Trať se ti líbí?
Líbí! Je těžká a je to hodně nahoru a dolů. Doufám, že mi to bude sedět ještě víc než loni.


Na startu Unboundu se každý rok sejde přes 4 tisíce účastníků

Jak je to s občerstvováním a pomocí na trati?
Jsou tam dvě feed zóny, kde si můžeme doplnit pití a jídlo. Mezi nimi je ale velký rozestup. První je asi na 120. kilometru, druhá na 250. km. Pak ještě 80 km zbývá do cíle. Nejnáročnější to bude mezi první a druhou feed zónou, kdy už bude teplo. Budou to skoro čtyři hodiny.

Jaké jídlo budeš konzumovat při závodě?
Povezu gely, gummy bary, tyčinky, ionťák... Plánuju to spočítat tak, abych měl zhruba 120 gramů sacharidu na hodinu. Povezu také baťůžek a dále dva bidony, možná i tři. Hodně se musím najíst i den před závodem, to bude klíčové. Start je v 5:50 a to už člověk moc velkou snídani nestihne. Budu snídat zhruba nějaké dvě hodiny před závodem, a to rýži, med, vločky, zkrátka primárně sacharidy.

A jaké povezeš v závodě technické věci?
Povezu plugy, náhradní baterku, multiklíč, duši, dvě bombičky, rychlospojky a na každou feed zónu si připravím vše náhradní. Budu mít i náhradní Wahoo, kdyby se mi vybilo. Trať není značená, jedeme jen podle GPS. Když ho člověk nemá, je odkázán, aby jel za někým. 

Jaké bude na závod počasí?
Bude velký teplo, dneska jsem jel a sluníčko mě sežehlo. Před závodem se určitě namažu a chtělo by to namazat se i při závodě, ale nevím, jestli na to bude prostor. Přeci jen ale pojedeme deset hodin na sluníčku.

Formu máš?
Forma je skvělá. Potvrdil jsem to už několikrát a příprava proběhla dobře. Vyhrál jsem Traku ve Španělsku, třetí jsem byl na Gralloch ve Skotsku. Vše šlape dobře. Z loňska už mám navíc zkušenosti, jak se na tento závod připravit. 

 

 

Přečteno - 5593x Tagy: rozhovory gravel petr vakoč unbound
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsMondraker Arid: Nová hvězda mezi gravel biky
    Mondraker Arid: Nová hvězda mezi gravel biky
  2. Tech newsJe to jako droga, říká o svém koníčku Míra Cartoon. Pro své kolo si zaletěl až do Austrálie
    Je to jako droga, říká o svém koníčku Míra Cartoon. Pro své kolo si zaletěl až do Austrálie
  3. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
  4. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  5. Ostatní závodyV novém kalendáři UCI Gravel World Series 2025 je 31 závodů
    V novém kalendáři UCI Gravel World Series 2025 je 31 závodů
  6. Ostatní závodyLife Time Grand Prix s pohádkovým prize money je v cíli. Na rok 2025 navyšuje na 380 000 $
    Life Time Grand Prix s pohádkovým prize money je v cíli. Na rok 2025 navyšuje na 380 000 $

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 Pajan - vloženo: 03.06.2024 v 11:11:50

    odpověď na North Boy — #3 to už je pak takovej bikovej maraton na celopevňáku jako v 90. letech, když se vozí takový gumy na gravelu :D

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 Žvejk - vloženo: 02.06.2024 v 18:22:02

    odpověď na panzdenda — #2 Měl defekt ty Mikuláši.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 North Boy - vloženo: 02.06.2024 v 08:45:16

    Mezi 10 a 20 mílí propad na 122 místo, bude zajímavé jestli se dozvíme co se na trati dělo. Keegan Swenson dříve neporazitelný favorit taky až ve druhé desítce. Naopak vítěz Lachlan Morton patřil vždy mezi favority a konečně mu to vyšlo. Taky se načekal. Věřím, že Petrovi to vyjde někdy příště. Závod byl letos šíleně rychlej, čas 9:11 versus 10:06 minulý rok a průmeěr 20mil/h překonalo úřes 60 lidí. Aero hrálo roli. Dylan Johnson kterému taky fandím měl připraveny speciál s plášti Continental Race King 29x2.0 nebo 2.2, má změřený že jsou na podobný závody nejlrychlejší (super nízký tlaky). I to dnes gravel. Koho zajímá ma YT dobrý kanál.

    1. na tento komentář reaguje Pajan — #5
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 panzdenda - vloženo: 01.06.2024 v 22:39:42

    Takže nakonec Petr shořel jak papírový mikuláš, bohužel.

    1. na tento komentář reaguje Žvejk — #4
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 North Boy - vloženo: 31.05.2024 v 09:13:49

    Skvělé otázky a odpovědi, díky redakci .

    Konečně někdo kdo jen nevypráví, že si to jede hlavně užít ale chce závodit a vyhrát.

    Je jedno jak dopadne, to nastavení v hlavě je to co potřebujeme u našich sportovců vidět :-)!

    Držme Petrovi palce,

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744