Před pár dny oznámil Decathlon vznik svého profesionálního závodního týmu. Na jakých kolech budou závodníci jezdit?
Před pár dny vyšla na svět překvapivá informace o tom, že francouzský sportovní řetězec Decathlon sestavil svůj vlastní závodní tým, který bude závodit na na kolech stejnojmenné značky a hlavní postavou týmu bude Stephane Tempier.
Decathlon vstupuje do SP s továrním týmem, jedničkou je Tempier
Samozřejmě že celý internet od té chvíle ani tak neřeší samotnou soupisku týmu, ale především to, co jsou nová závodní kola zač, v jakém budou osazení a zdali se v identické podobě budou nabízet také v prodejnách tohoto známého francouzského řetězce.
Decathlon je sice brán jako poměrně velký globální sportovní řetězec, zaměřený na dostupné produkty pro veřejnost, ale málokdo už ví, že disponuje poměrně velkým vývojovým a testovacím centrem, kde se nachází několik týmů, zabývajících se jednotlivými sporty. Zatímco jiné řetězce si pro naplnění sortimentu s jízdními koly jen objednávají katalogové čínské modely, Decathlon jde v tomto ohledu zcela jinou cestou a také proto je stále více trnem v oku zejména pro značky zaměřené na levnější sortiment kol, pro které představuje konkurenci.
Za vše mluví například fenomén jménem Triban. Nevěřím, že byste o něm ještě neslyšeli, ale pokud opravdu ne, tak vězte, že jde o gravelbike od Decathlonu, který v rámci několika verzí rámu a výbav dokáže pokrýt cenové kategorie, o kterých se jiným může jen zdát, a přitom jde o kolo, na kterém se dá i celkem rozumně jezdit :-).
Rockrider je něco jako Triban, akorát mezi horskými koly. Decathlon takto nazývá v podstatě většinu modelů horských kol od hardtailů přes celopéra až po elektrokola. Závodníci budou mít pochopitelně k dispozici nejvyšší karbonové HT i FS modely s tím, že půjde ale o jiné rámy, než které Decathlon nabízí nyní pod tímto označením.
Na fotkách, které Decathlon připojil k informaci o svém závodním týmu, je kompletně přepracovaný karbonový hardtail, který se kromě moderního vzezření a ostře řezaných rysů pyšní konvenčním systémem vnitřního vedení kabeláže. To zde však není využito, protože závodní modely dostaly bezdrátový Sram AXS.
Další zajímavostí, které si všimnete, jsou prolisy na několika místech rámu. Řetězová vzpěra má v tomto místě chránič proti řetězu. Horní rámová trubka má ochranu proti poškození od řadících a brzdových pák a důvod prolisu spodní rámové trubky, kousek před klikami, je prozatím předmětem spekulací ostatně stejně tak jako geometrie kola, která nebyla zveřejněna.
Kompletně inovovaná, oproti stávajícímu karbonovému hardtailu, je rovněž zadní stavba. Nahoře jsou sedlové vzpěry mírně podsazené, dole pak na první pohled vyniká prohnutá řetězová vzpěra, která umožňuje jednak větší průchodnost zadní stavby pro širší pláště, jednak omezuje nechtěný kontakt s řetězem. Samozřejmostí jsou pak boostové osy na obou kolech.
Oproti tomu celoodpružený model to vypadá, že je inovovaný jen z části. Decathlon totiž nabízí již nyní velice podobný model pod označením Rockrider XC 900 S, ovšem s hliníkovou zadní stavbou, která využívá systém přepákovaného jednočepu.
Aktuálně nabízený model Rockrider
Závodní speciál přitom vypadá, že je postavený na stejném předním rámovém trojúhelníku, ale s karbonovou zadní stavbou, která spoléhá na bezčepovou kinematiku zeropivot.
Oproti současnému provedení je u týmovky tažena vnitřkem také hadice zadní kotoučové brzdy, jinak vnější vedení ovládání k tlumiči zdá se zůstává stejné.
Týmové provedení, pak co se týká avizovaných zdvihů sází na 120 mm jak vpředu, tak vzadu s tím, že je osazeno také nízkozdvihovou odlehčenou teleskopickou sedlovkou.
Decathlon uvádí, že jedním z hlavních cílů nového týmu je také co možná největší podpora domácích francouzských značek. Je proto logické, že zde vidíme osazení plášti Hutchinson, které se mimochodem skutečně vyrábí ve Francii, stejně tak jako zapletená kola Mavic.
Řazení Sram ani odpružení Manitou sice nálepku "Made in France" namají, to je pochopitelné, ale tým bude vozit ještě jeden domácí produkt a tím jsou pedály Look.
Je otázkou, zdali se nové modely objeví i v nabídce řetězcových prodejen, nebo budou alespoň k dispozici v nějaké limitované sérii? Stejně tak se logicky nemluví ani o jejich cenovkách, ale více než pravděpodobné že nebudou nijak extrémně vysoké. Více informací se zřejmě dozvíme později.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na okam_z_brna — #1 Přínosný odkaz. Díky za něj.
odpověz na tento komentářProlis na spodní rámovce je pro usazení náhradní duše pomocí pásku. Dokonce na představení modelů na Roc d Azur je na rámech vidět nákres na sbalení duše. Odkaz tady: https://www.vojomag.com/roc-dazur-2021-rockrider-du-xc-sportif-pour-2022/?fbclid=IwAR1XAd7-ouby211UmiUdyrRqqLVOCoIeOcqBE9bSx-4QxlRuqxIZBtC5gog
- na tento komentář reaguje Tommy_25 — #2
odpověz na tento komentář