Slavný fotbalový brankář Petr Čech oznámil investiční vstup do společnosti ČS MTB Team, která pořádá seriál Kolo pro život...
První přestup po desíti letech," smál se brankář Petr Čech, když se před nabouchaným sálem novinářů soukal do cyklistického dresu. "Musím to udělat po fotbalisticky," komentoval dále své převlékání, když se u dresu zaseknul zip. To ale byl jediný zásek dnešní tiskové konference v hotelu Andel´s Suites v Praze, kde Petr Čech oznámil svůj vstup do cyklistiky.
Petr Čech se ve velmi dobré náladě navléká do cyklistického dresu...
Slavný český brankář společně se spolumajiteli skupiny Sport Invest vstoupili do společnosti ČS MTB Team, s.r.o., která organizuje největší český seriál Kolo pro život. Dokonale tak naplnil nové motto seriálu "Co Čech, to cyklista".
I když je v Česku fotbal sportem číslo jedna, cyklistika jej následuje. "V dětství jsem na kole strávil klidně celý víkend," vzpomínal Petr Čech. "Nyní jezdím se svou rodinou, rád bych ale tímto krokem podpořil snahu dovést ke sportu a cyklistice co nejvíce mladých, kteří dnes raději tráví čas u počítače," nechal se slyšet Čech, čímž nastínil, jakým směrem se Kolo pro život bude ubírat dál.
Rozhovor s Petrem Čechem čtěte zde: Tour de France jsem sledoval z rotopedu |
Vstup nových spolumajitelů by projektu měl přinést nejenom finanční prostředky, které se odrazí ve zlepšené organizaci a komfortu závodů pro účastníky, ale i větší orientaci na rodiny a děti. "Chtěli bychom se zasadit o další popularizaci sportu a zvláště cyklistiky a přivést k ní hlavně ještě více dětí, především pak v regionech," upřesnil David Trávníček.
Petr Čech a Jaroslav Kulhavý
"Vstup Petra Čecha a jeho partnerů do naší společnosti je plně v souladu s naší dlouhodobou strategií – neustále vylepšovat naše sportovní projekty. Nejvíce to platí o seriálu Kolo pro život, který po 15 letech chceme společně posunout dál a možná i za hranice České republiky. Nové složení společnosti vytváří skvělé podmínky pro takový růst. Náš tým, včetně mne, ve společnosti zůstává a bude se stejně jako dosud věnovat práci na všech projektech. Tato událost je také významným signálem pro celou českou cyklistiku. Je důkazem obrovské obliby tohoto sportu u nás," uvedl Roman Čermák, otec seriálu Kolo pro život. (Čtěte rozhovor s Romanem Čermákem: Kolo pro život: co se skrývá za kulisami)
Společnost ČS MTB Team působí na sportovním poli již od roku 1994. Pod hlavičkou ČS MTB Team se také 4 roky pořádá zimní seriál závodů v běhu na lyžích, Stopa pro život, jehož součástí jsou všechny největší závody u nás kromě Jizerské 50. Nejnovějším projektem je Enduro Serie, která se letos uskutečnila podruhé. Naopak nejstarším projektem společnosti, a každoročně jednou z největších sportovních událostí v hlavním městě, jsou Pražské schody, které se na Pražském hradě a v uličkách Malé Strany letos jely za účasti mnoha tisíc fanoušků již po jedenadvacáté. |
"Finance a výdělek jsou druhořadé. Nevstupujeme sem, abychom získali co nejvíc peněz sami pro sebe. Projekt je unikátní a ve světě nemá obdoby, chceme ho svými zkušenostmi posunout dál. David Trávníček seriál aktivně jezdí a to velice dobře; má možnost to vidět zevnitř a věřím, že nám i jeho zkušenosti pomohou systém ještě trochu vylepšit, aby se mohlo zapojit co nejvíc lidí a měli co nejlepší servis, aby je to bavilo," doplnil Petr Čech, který je sám spíše rekreačním cyklistou než závodníkem a polykačem kilometrů.
"Když máme čas, snažíme se jezdit celá rodina, což je někdy problém, vyhnout se provozu a ještě si dobře zajezdit.Takové závody jako Kolo pro život třeba v Anglii vůbec nejsou. To je pro Česko naprosto unikátní a skvělá věc," pochválil projekt dvaatřicetiletý gólman.
Nově se do Kola pro život také zapojí ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a také Česká unie sportu. Tváří seriálu Junior Trophy se stal Jaroslav Kulhavý.
Nejlepší tým letošního Junior Trophy Ivar CS - Author převzal od organizátorů seriálu Kolo pro život šek na 50.000 Kč.
Závěrečným a nesmírně pozitivním bodem programu bylo vyhlášení nejúspěšnějšího dětského týmu v rámci letošního seriálu Junior Trophy, dětí z mladoboleslavského Ivar - CS Author teamu v čele s trenéry Václavem Ježkem a Josefem Hladíkem. Týmu osobně pogratuloval ministr Marcel Chládek a Josef Hladík převzal od ČS MTB Teamu šek na 50.000 Kč, který bude použit na další rozvoj bikového klubu v Mladé Boleslavi.
Foto: Michal Červený
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Jirinak — #12 Že mají 19 % podíl neznamená, že z toho budou mít "jen" 19 % zisku. Pravděpodobně budou mít i plat jako zaměstnanci.
odpověz na tento komentářodpověď na Jirinak — #12 Já jsem dosud četl o tržbách 40 mega, a to je sakra rozdíl.
odpověz na tento komentářMyslim, že toto konstatování v jiném článku na webu mluví za vše:
"ČS MTB Team, společnost dosud vlastněná Romanem Čermákem a Tomášem Hyklem, se zabývá sportovním marketingem, pořádáním sportovních aktivit a závodů a ročně dosahuje zisku kolem čtyřicet milionů korun. Funguje od roku 1994."
40mega za rok, kdo zná, tak si z toho spočítá, kolik zhruba asi Petr Čech zaplatil za těch 81% podílu vlastníka, Čermák a Hykl mají konečně odměnu za svoji práci až do důchodu, ale pochybuju, že v tom nadále zůstanou, protože makat na byznysu, kde máte "jen" 19% podíl ze zisku není takové, jako když máte 100% a hlavně peníze už mají, mohou začít jiný projekt. Otázka je, co bude s tímto projektem, jak ho povedou lidi od Čecha, atd... např. o kolik se zvedne startovné, aby se na to vydělalo ještě víc, o kolik bude více závodů, atd.. uvidíme... ale tyhle promo kecy, jak to všichni dělají pro nás, obyčejné lidi, mě opravdu dojímají :D
- na tento komentář reaguje Ondřej Kurri — #13
- na tento komentář reaguje Ondřej Kurri — #14
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #10 Jo, důvod účasti Chládka s Janstou by mě zajímal snad nejvíc. Nebo tam přišli jenom předat ten šek?
odpověz na tento komentářSamozřejmě dík za to, co ta parta pro cyklisty dělá. Akorát mám dojem, že teď z toho udělají spartakiádu. Zatím to bylo stravitelné. Namotali se do toho ministři, který shánějí body pro voliče, unie sportu a nevím co ještě. Je jasný že to bude provázané kvůli dotacím. Uvidíme, co se z ryze soukromého podniku stane. Ale třeba to tak je dobře, možná byli ve slepé uličce a chtějí to posunout správným směrem. Akorát nás tak trochu oblbují s tím číslem:-)
- na tento komentář reaguje Ondřej Kurri — #11
odpověz na tento komentářCo si budeme nalhávat o nějakých přehnaných šlechetných činech ..., je to hlavně velký byznys, jako každý jiný větší závod v ČR. Ale nevím proč to zde prostě nenapíšou, jak to ve skutečnosti je. Ti lidé prostě tvrdě makají a asi se tím docela dobře živí. Co je na tom špatného? KPŽ mě sice nějak moc nikdy neoslovilo, ale je zde skupina lidí (ne malá), kterou ano a proto je tu KPŽ. Kdyby tu nebylo těch cca 8000 lidí, tak by tu nebylo ani KPŽ.
odpověz na tento komentářodpověď na Ondřej Kurri — #6 Ano, já si nejdříve myslel, že to může být i 23000 jednotlivců. Proč ne? Vždyť to je na jeden závod 1.400 závodníků. To je i celkem reálné.Ale myslel jsem si to do té doby, než jsem si přečetl tady ten jeden příspěvek o celkovém pořadí a podíval se kolik vůbec na každém závodě startuje lidí.
To srovnání s letištěm je mimo. U čísla letiště to každý chápe, ale když si přečteš znovu tady ten článek nebo i na jiných servrech, tak to opravdu budí dojem že 23000 lidí startovalo, že 23000 lidí KPŽ přitáhlo na start a sportovalo. ( z článku: Letošní série o 16 závodech se zúčastnilo téměř 23.000 bikerů všech výkonnostních i věkových kategorií, z toho více než 6.000 cyklistů tvořily děti do 13 let).A ona je to zřejmě přitom jen necelá polovina, možná i méně.
A ty děti? Mám obavy, že ty nad 12 let, kteří sedí u počítačů a tabletů už nepřitáhne nikdy nic a ti mladší sice teď občas s rodiči přijedou na KPŽ, ale za rok, za dva si sednou k těm počítačům. Minimálně tehdy, až rodiče usoudí, že už mají nárok na vlastní počítač:-)
odpověz na tento komentářodpověď na Ondřej Kurri — #6 A proc se nepodivas na kategorie v Junior Trophy? :-)
odpověz na tento komentářSouhlasím, že to další rozšíření je problematické.
Spíše by se mělo více zaměřit na "kvalitu" těch závodů. Dětské závody většinou někde jen letmo zahlédnu nebo to vidím na videu, ale přijde mi, že je to jenom pro ty úplně nejmenší. A myslím si, že závody odrážedel a vůbec dětí do cca 7-8 let jsou co se týče přitáhnutí k cyklistice celkem irelevantní.
Spíše by se to chtělo zaměřit na kategorie 10-15 let, ale to už by chtělo trochu delší a náročnější trasu, než bývají ty okolo areálu. To už by se asi moc nerentovalo.
- na tento komentář reaguje trance28 — #7
- na tento komentář reaguje xtrail — #8
odpověz na tento komentářTo jste si fakt mysleli, že je to 23 tisíc jednotlivců? :D
Když se říká, že letiště XY ročně přepraví 3 mld. lidí, taky to neznamená, že se na něm objevil každý druhý obyvatel planety.
odpověz na tento komentářodpověď na LukinK — #3 Dobrý postřeh. Díval jsem se na výsledky ze závodů, kolik asi přijede na jeden závod lidí. Ve výsledku je jasné, že těch 23000 bikerů je součet, kolik lidí na všech závodech startovalo bez ohledu na to, že mnoho lidí startovalo na více závodech a jsou v tom čísle 23000 zahrnuti víckrát. Rozhodně to není 23000 jedinců, i když se to tak tváří a prezentuje. Ve skutečnosti se do seriálu KPŽ zapojilo 7 až 8 tisíc lidí. Proto je v celkovém pořadí Prestige Trophy jen 6494 lidí. Ale stejně to je pěkné číslo. I když si ale vezmu, kolik lidí přijede na jednoho Krále Šumavy nebo na Šelu, nebo jiný maraton, tak to zase tak slavné není.
odpověz na tento komentářOpravte mne pokud se mýlím, ale podle pořadí Prestige Trophy, které je na stránkách KPŽ a započítávají se do něj body i těch posledních závodníků, kteří dokončí závod na jakékoli trati, tak poslední závodník je 6494. v pořadí, tudíž bych rád věděl, jak se dojde k celkovému počtu téměř 23.000 bikerů? Pokud zohledním nějakou tu tisícovku mladých účastníků v Junior Trophy, tak nám stále předkládají číslo, které je cca trojnásobné. Pokud se mýlím, nečertěte se ;-)
- na tento komentář reaguje xtrail — #4
odpověz na tento komentářRozhodně považuji Kolo pro život jako zdařilý projekt. Je obdivuhodné, co Čermák se svým týmem dokázali. Ale nějak mi uniká celý smysl této transakce, pokud říkají, že jim nejde o výdělek. Čech do toho vloží asi nějaký milion, aby si mohly děti zajezdit? Namotá se do toho marketingová společnost se stejným šlechetným cílem? Chtějí udělat seriál ještě větší, aby mohlo jezdit více dětí?. Když už takhle to je megalomanská akce? Chtějí posunout seriál za hranice republiky, aby si mohly děti více zajezdit? Není šestnáct závodů celkem dost? Nestačí to už náhodou? V republice se jede více než asi sto maratonů a obdobných akcí, je tu několik seriálů v regionech, aby se nemuselo draze přejíždět. Všude startují děti, všude je pro ně kategorie. To vše jsem si našel na internetu. Proč tedy další rozšíření KPŽ? Jde jim o popularizaci cyklistiky a přitom tu je akcí jako smetí. Ono to asi tak šlechetný cíl mít asi nebude....
odpověz na tento komentářTvl. Germano už jsi zapomněl napsat jenom: Buduj vlast, posílíš mír! :-)
Když ten projekt je ve světě unikátní, tak proč zrovna u nás, sakra? :-) Proč se nedává víc peněz do skutečné cyklistiky? Cykloturistika u nás bude vzkvétat i bez kolavoživot.
odpověz na tento komentář