Po hodně dlouhé době jsme si do redakčního testu vzali 26" hardtail...
Někdo sice již nyní nad průměrem kol 26“ láme hůl a předpovídá mu brzký zánik, respektive přeřazení do tabulek dětských kol hned za čtyřiadvacítku, ale snad to nebude tak horké.
Stále jsou totiž na trhu stroje - jako třeba námi testovaný Ghost HTX Lector 7700, které nabízejí silné protiargumenty a mají své pevné místo na slunci. Ano, i největším kritikům tradičního průměru kol by totiž spadla brada po projížďce na tomhle celokarbonovém pevňákovi!
Krasavec v decentním tmavém obleku s modrou vázankou je důstojným a sebevědomým reprezentantem kategorie sportovně-závodních hardtailů s všestranným využitím.
Odlište se od davu!
Němečtí konstruktéři si dávají záležet na vyprofilování jednotlivých řad horských kol a pevné biky jsou pro ně důležitou kategorií. Jedním ze spojovacích a signifikantních prvků na rámech Ghost je malý trojúhelníček vytvořený krátkou vzpěrou mezi horní rámovkou a sedlovou trubkou.
Ačkoli detail je to drobný, přitahuje na sebe pozornost a kola Ghost na první pohled odlišuje od davu. Toto řešení má však i své kritiky – někteří ho dokonce označují za nepovedenou variaci na triple triangle od jiné konkurenční značky. S tím nemohu souhlasit, ale připouštím, že co biker, to jiný vkus.
Pojďme se tedy podívat na karbonový rám vytvořený kombinací technologie monokoku a spojování tube to tube. Přechody mezi jednotlivými partiemi rámu jsou nepostřehnutelné a tvoří jeden líbivý matný celek. Zastavme se nad zploštělou profilací a tvarováním hlavní rámové konstrukce. Ta vypadá jednak bytelně, jednak aerodynamicky a rozhodně dravě a s chutí letět rychle a nízko.
Na pohled nejbytelnější je spodní rámovka trojúhelníkového profilu, nepatrně prověšená a s mohutným rozšířením směrem ke středu. Masivní a široká je i horní trubka, která dokonce svou šířkou při pohledu shora div že nepřekrývá lahev v košíku (takže hrozí, že si jezdec neuvědomí, že veze pití...). Navíc elegantně obtéká sedlovou trubku a mění se v zadní vzpěry, což je hodně efektní.
Celý zadní trojúhelník pak vyhlíží velmi subtilně. Pěknými detaily na něm jsou drobný spojovací můstek svislých vzpěr pod sedlem a také ladný postmount úchyt třmenu kotoučové brzdy. Dominantní co do konstrukce i designu je hlavová trubka na samotné přídi kola. Jednak je kuželovitého tvaru a nese ložiska pro tapered krk vidlice, jednak na ní začíná designová modrá linka s proměnlivou šířkou, která poté prochází celým rámem a navíc na sebe navazuje i další modré stopy na rámu či na doplňcích.
V neposlední řadě je také potřeba zmínit velmi dobrý poměr cena/hmotnost. Podíváte-li se totiž na údaj o hmotnosti, který činil v našem případě 10,3 kg bez pedálů, musíte souhlasit, že za zhruba padesát tisíc to není vůbec špatná hodnota a mnozí z konkurentů mají co dělat aby se na podobnou hodnotu dostali s podstatně dražším modelem.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na mrazitkova — #2 černo-bílo-žlutozelená??? Krásná barva. Jedniný, co bych vytknul nikoliv Ghostu, ale Shimanu, jsou ty jejich 1,5 prstový brzdový páky. Při 8km sjezdu mi umíraly prsty a chyběly mi ty nemoderní a nehezké dlouhé páky na mých Avidech a Formulách... :)))
odpověz na tento komentářodpověď na hsv — #4 Tak nějak to bude, pak u mě tedy vyhrává design rámu...subjektivně. A osazení, žadný mix všeho, prostě xt.
odpověz na tento komentář10,3 kg není špatná hodnota, na druhou stranu, 10,5 má i s pedálama synova hliníková Merida, vel. M, která má kromě Sida a staršich klik xtr osazení deore a slx, a vyšla o 10 tis. levněji.
- na tento komentář reaguje moon13 — #5
odpověz na tento komentářPříští rok budou HT 29kový rámy na karbonu.To budou potom "rakety"Ty letošní z hlíny váží cca 12kg a v kopcích je to znát.
odpověz na tento komentářjá to kolo mám. sice v jiné a myslím že i v hezčí barvě a super. ne že se na něm fajn jezdí ale upoutá pozornost lidí kolem a to docela dost.vyměnila jsem kola a řídítka a váha šla zase o trošku dolů.když vyměním sedlovku a sedlo tak se dostanu ještě o dost dolů.protože tyhle dvě věci když si to člověk potěžká tak vykulí oči jak je to šíleně těžké :) ale jinak kolo se mi líbí. a osazení komplet XT je super. Můžu doporučit.
- na tento komentář reaguje Fogl — #6
odpověz na tento komentářJeždění s HTX 7700 L musí být opravdu parádní. Díky za prezentaci, alespoň mi to ulehčí výběr dalšího kola :-)
Čím více km mám s AMR 7700 L tím více mě to kolo baví a překvapuje
Navíc komplet osazení v XT je ta nejlepší volba, všechno to šlape jako hodinky! HTX bude to stejné, ale větší raketa.
odpověz na tento komentář