Americká značka GT umí jak hodně drahé modely, z jejichž barev zrak přechází, tak jejich naprostý opak, jakým je například tenhle černočerný hliníkový Avalanche...
Za dávných časů, kdy Nico Vouilloz sbíral zlaté medaile ve sjezdu jako na běžícím pásu, byl Avalanche synonymem pro špičkový XC hardtail, který se jen minimálně lišil od vlajkové lodě jménem Zaskar. Uplynulo pětadvacet let a vzájemný vztah těchto dvou bratrských modelů (myšleno Zaskar a Avalanche) se příliš nezměnil. Stále stojí v nabídce této americké značky bok po boku. Co se však poněkud změnilo, je jejich cílová skupina, protože ta se dnes již nerekrutuje primárně z řad XC závodníků, ale míří spíše na lenivější příznivce a pohodáře, kteří chtějí pohodlnější, univerzálnější a hravější bike.
Ale abych příliš nekřivdil Zaskarovi, jeho karbonové verze jsou samozřejmě i dnes "race ready", jen se během posledních let prostě image značky orientuje více na běžné smrtelníky a pro ty je ostatně určený také tento náš dnešní Avalanche Expert.
Rám tohoto černého krasavce je svařený z trubek z hliníkové slitiny 6061 T6. Tvarově jde o poměrně konzervativní design, který navíc podtrhává ještě i malá velikost tohoto konkrétního vzorku. Skoro zde není ani patrné, že zde GT využívá legendární systém křížení horních vzpěr zadní stavby zvaný Tripple Triangle. Ale je tu. Sice malý a při bočním pohledu téměř neznatelný, ale je.
Povšimněte si také hodně nízké hlavové trubky, na kterou navazuje zpevňující navářka ve spodní části dolní rámovky. Hodně výrazný sloping zde podporuje opravdu nizoučký standover. Skoro si říkám, že by mohlo jít z fleku o dětský nebo dámský bike.
U větších velikostí jsou pak daleko více patrné trailové dispozice rámu s delším reachem a strmější sedlovou trubkou. Tady tyhle specifické dispozice téměř zanikají díky trolí velikosti :-) Když už jsem zmínil velikost rámu, musím ještě doplnit i velikost kol. Ta je v tomto konkrétním případě totiž 27,5", ovšem GT nabízí opravdu široké možnosti volby, protože Avalanche můžete mít jako sedmadvacítku hned ve čtyřech velikostech XS, S, M a L, zatímco jako devětadvacítku si ji můžete pořídit také ve čtyřech velikostech S, M, L a XL. Nezávidím skladníkům a obchodníkům jejich práci :-).
O tom, že jde o dostupnější bike, resp. rám, svědčí například vnější vedení kabeláže. Ta je tažena "postaru" po spodní straně dolní rámovky a je k ní připevněna speciálními alu příchytkami ve tvaru písmene "X". Středové složení zde najdete klasické BSA závitové. Patky pak jsou vpředu boost 15x110 mm, zatímco vzadu najdete klasický rychloupínák.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na renjie@centrum.cz — #2 Díky za poznámku. Ano, jde o model 2019. Nové verze rámů 2020 využívají především novou generaci tripple triangelu obdobnou se kterou GT poprvé přišlo u druhé generace Grade.
odpověz na tento komentářJinak pěkný článek :)
- na tento komentář reaguje petan — #3
odpověz na tento komentářbylo by dobré napsat, že se jedná o test modelu z r. 2019. Modely pro rok 2020 jsou přepracované (a to prý snad k lepšímu).
odpověz na tento komentář