GT Avalanche Expert - temný sporťák

Americká značka GT umí jak hodně drahé modely, z jejichž barev zrak přechází, tak jejich naprostý opak, jakým je například tenhle černočerný hliníkový Avalanche...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
GT Avalanche Expert - temný sporťák

Za dávných časů, kdy Nico Vouilloz sbíral zlaté medaile ve sjezdu jako na běžícím pásu, byl Avalanche synonymem pro špičkový XC hardtail, který se jen minimálně lišil od vlajkové lodě jménem Zaskar. Uplynulo pětadvacet let a vzájemný vztah těchto dvou bratrských modelů (myšleno Zaskar a Avalanche) se příliš nezměnil. Stále stojí v nabídce této americké značky bok po boku. Co se však poněkud změnilo, je jejich cílová skupina, protože ta se dnes již nerekrutuje primárně z řad XC závodníků, ale míří spíše na lenivější příznivce a pohodáře, kteří chtějí pohodlnější, univerzálnější a hravější bike.

Ale abych příliš nekřivdil Zaskarovi, jeho karbonové verze jsou samozřejmě i dnes "race ready", jen se během posledních let prostě image značky orientuje více na běžné smrtelníky a pro ty je ostatně určený také tento náš dnešní Avalanche Expert.

Rám tohoto černého krasavce je svařený z trubek z hliníkové slitiny 6061 T6. Tvarově jde o poměrně konzervativní design, který navíc podtrhává ještě i malá velikost tohoto konkrétního vzorku. Skoro zde není ani patrné, že zde GT využívá legendární systém křížení horních vzpěr zadní stavby zvaný Tripple Triangle. Ale je tu. Sice malý a při bočním pohledu téměř neznatelný, ale je.

Povšimněte si také hodně nízké hlavové trubky, na kterou navazuje zpevňující navářka ve spodní části dolní rámovky. Hodně výrazný sloping zde podporuje opravdu nizoučký standover. Skoro si říkám, že by mohlo jít z fleku o dětský nebo dámský bike.

U větších velikostí jsou pak daleko více patrné trailové dispozice rámu s delším reachem a strmější sedlovou trubkou. Tady tyhle specifické dispozice téměř zanikají díky trolí velikosti :-) Když už jsem zmínil velikost rámu, musím ještě doplnit i velikost kol. Ta je v tomto konkrétním případě totiž 27,5", ovšem GT nabízí opravdu široké možnosti volby, protože Avalanche můžete mít jako sedmadvacítku hned ve čtyřech velikostech XS, S, M a L, zatímco jako devětadvacítku si ji můžete pořídit také ve čtyřech velikostech S, M, L a XL. Nezávidím skladníkům a obchodníkům jejich práci :-).

O tom, že jde o dostupnější bike, resp. rám, svědčí například vnější vedení kabeláže. Ta je tažena "postaru" po spodní straně dolní rámovky a je k ní připevněna speciálními alu příchytkami ve tvaru písmene "X". Středové složení zde najdete klasické BSA závitové. Patky pak jsou vpředu boost 15x110 mm, zatímco vzadu najdete klasický rychloupínák.

Pokračovat na: Komponentový koktejl

Seznam stránek článku:

  1. GT Avalanche Expert - temný sporťák
  2. Komponentový koktejl
  3. Fotogalerie
Přečteno - 24406x Tagy: gt
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníVideo: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
    Video: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
  2. TechnikaFotogalerie: GT Force Carbon Elite
    Fotogalerie: GT Force Carbon Elite
  3. PreviewGT Force Carbon Elite - základní endurko
    GT Force Carbon Elite - základní endurko
  4. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  5. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen
  6. TechnikaFotogalerie: GT Stomper FS ACE
    Fotogalerie: GT Stomper FS ACE

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 petan - vloženo: 13.12.2019 v 06:11:10

    odpověď na renjie@centrum.cz — #2 Díky za poznámku. Ano, jde o model 2019. Nové verze rámů 2020 využívají především novou generaci tripple triangelu obdobnou se kterou GT poprvé přišlo u druhé generace Grade.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 renjie@centrum.cz - vloženo: 11.12.2019 v 15:27:29

    Jinak pěkný článek :)

    1. na tento komentář reaguje petan — #3
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 renjie@centrum.cz - vloženo: 11.12.2019 v 15:23:43

    bylo by dobré napsat, že se jedná o test modelu z r. 2019. Modely pro rok 2020 jsou přepracované (a to prý snad k lepšímu).

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744