GT Force Carbon Pro

Nové pestrobarevné variace představilo GT na svých kolech napříč všemi modelovými řadami. Nejsvítivější z nich je ale právě toto...

Autor: Petr Bureš
GT Force Carbon Pro

Rok 2011 není u GT ani tak ve znamení velkých technologických inovací, ale zejména masivních změn designu napříč všemi modelovými řadami. Hodně výrazným směrem se vydaly některé celoodpružené modely. Mezi ty nejsvítivější patří enduro model Force Carbon Pro.

Značka GT
Model Force Carbon PRO
Typ Enduro
Rám FOC Carbon
Vidlice Rock Shox Revelation XX
Zdvih př./zad. 150/150 mm
www gtbicycles.cz
Cena kola 129 999,- Kč

Volba barevných kombinací se netají tím, že v mnoha případech čerpá z historicky používaných barevných kombinací mezi nimiž bezesporu kralovaly modrá i žlutá barva, které jsou v hojné míře využity právě na tomto modelu.

Celokarbonový FOC (Force Optimized Construction) rám využívá klasickou technologii odpružení iDrive, kterou si GT samo vyvinulo a neustále ji optimalizuje. Ta pracuje na principu plovoucího středu a v tomto případě disponuje zdvihem rovných 150 mm.

Jelikož jde o nejvyšší model Force v nabídce firmy, zvolilo GT špičkové tlumící jednotky. Vepředu chodí Rock Shox Revelation XX s dálkovým ovládáním lockoutu na řídítkách, vzadu pak najdeme klasiku v podání tlumiče Fox Float RP23.

Co se komponentového osazení týká, vsadilo GT na dodávky koncernu Sram a to konkrétně na řazení, přehazovačku, přesmykač i kliky Sram X-O doplněné o kazetu a řetěz Shimano XT. Převodový systém 2x10 disponuje vepředu dvojicí převodníků 26/39z. a vzadu desetipastorkem o rozsahu 11-36z.

Ani na dalších částích specifikace se nešetřilo. GT totiž osadilo zapletená kola Crank Brothers Iodine v modrém eloxu, se kterými dokonale ladí jak teleskopická sedlovka Joplin 4R, tak řídítka vše od stejného výrobce. A modrou barvu na biku zastupují také lehké brzdy Formula R1 osazené jak vpředu, tak vzadu 180mm kotouči.

Sedlo Silverado Race SL, které bude sériově osazeno, ještě na prvním vzorku chybělo, ale designové doplňky v podobě speciálních zátek gripů, či představce, nikoliv. Kola jsou obuta do poměrně hrubých plášťů Maxxis Advantage rozměru 26x2,25".

GT Force je jak již bylo řečeno výše ryze enduro modelem s dostatkem zdvihu a geometrií optimalizovanou jak pro technické sjezdy, tak delší vyjížďky. Jeho nekompromisní osazení s velkým podílem karbonu vypumpovalo cenovku poměrně vysoko, konkrétně na 129 999,- Kč. Ovšem v nabídce firmy najdete i levnější a podstatně dostupnější biky. Tak třeba "základní" karboňák na Sramu X9 vyjde na 74 999,-Kč a pokud vám bude stačit duralový rám, pak vězte, že tady GT startuje na již velmi zajímavých 42999,- Kč.

My jsme měli možnost se na karbonovém topmodelu Force krátce povozit na mezinárodní prezentaci GT 2011 a musíme říct, že ačkoliv jsme na něm měli možnost si zatrejlovat jen asi půldruhé hodiny, velmi nás překvapil svou mrštností a zejména stoupacími schopnostmi. Fungování iDrive není třeba komentovat. Podobně jako jiné systémy má své plusy i mínusy. Brilantní aktivní fungování v celém rozsahu zdvihu nás ale potěšilo a z části také překvapilo. Otázkou je, jak se GT podaří oslovit veřejnost poměrně agresivní barevnou kombinací neon yellow a modrého eloxu s bílým lakem vidlice.

Kompletní informace o nových modelech kol hledejte na stránkách výrobce www.gtbicycles.com a rovněž také na českém webu našeho distributora www.gtbicycles.cz. A brzy se nové modely kol objeví také v našem Katalogu kol.

Přečteno - 18092x Tagy: gt tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníVideo: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
    Video: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
  2. TechnikaFotogalerie: GT Force Carbon Elite
    Fotogalerie: GT Force Carbon Elite
  3. PreviewGT Force Carbon Elite - základní endurko
    GT Force Carbon Elite - základní endurko
  4. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  5. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen
  6. TechnikaFotogalerie: GT Stomper FS ACE
    Fotogalerie: GT Stomper FS ACE

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #8 madcat - vloženo: 02.12.2010 v 21:26:55

    Mně tam nechybí prakticky nic, akorát ta vidla možná mohla být taky žlutá nebo modrá, ta bílá tam moc nepasuje. A cenovka je taky trochu krutá, ale tak holt je to topmodel, tak co bych chtěl, že... asi to není bajk, kterej bude k vidění na každým rohu.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #7 lajhaj - vloženo: 02.12.2010 v 14:49:46

    ...vsetko OK az na tu zltu farbu, ktora sa k modrozafarbenym komponentom a bielej vidle absolutne nehodi, z tech. pohladu mi tam akurat chyba pri dvojprevodniku ochrana pily s napinakom retaze...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #6 jarno - vloženo: 01.12.2010 v 08:41:02

    odpověď na petan — #4 No Peťane v tom cos napsal s tebu musím souhlasit. Kolo stoupalo perfektně a proti ovládání jsem já osobně neměl žádné připomínky... Jarda

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #5 Faitik - vloženo: 01.12.2010 v 07:43:43

    design se mě moc líbí! Mám Force 2.0 2010 a na mrštnosti mu teda budu muset trochu přidat, půjde tam 40 mm představec a 750 mm řidítka. Jinak max spokojenost, ve sjezdech si člověk může dovolit hodně a není problém na něm objet i 100 km výlet.

    Není to kolo na závody, ale pro radost:)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #4 petan - vloženo: 30.11.2010 v 21:26:28

    odpověď na Mara — #3 Ano to je možné subjektivní výsledky daného testu se nemusejí vždy shodovat s rychlonázorem, který si na kolo uděláte během necelých dvou hodin navíc v neznámém prostředí. Proto jsme tento článek záměrně nevydali jako plnohodnotný test, ale jen jako rozšířené představení kola okořeněné krátkou zkušeností v sedle.

    1. na tento komentář reaguje jarno — #6
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #3 Mara - vloženo: 30.11.2010 v 21:07:59

    Ve 20. Cykloservisu je test tohoto kola. Zajímavé, že tam píšou opak. Vy píšete, že vás velmi překvapil svou mrštností a zejména stoupacími schopnostmi. V cykloservisu píší: Hbitost a přehnaná obratnost nejsou jeho silné stránky. A jako záporvé vlastnosti uvádějí: výjezd.

    1. na tento komentář reaguje petan — #4
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #2 The Skreth - vloženo: 30.11.2010 v 20:33:02

    odpověď na korgej — #1 Že by Jágr kvůli mistrovství světa? Hmm?

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #1 korgej - vloženo: 30.11.2010 v 16:02:52

    Právě jsem viděl kandidáty na sportovce roku. A kde je ku_va Kulhavý ??????????????????????????????????????????????????????????????????.Jágr a Horáková - proč jsou tam tito? Jo, málem bych zapoměl, kolo je hezké.

    1. na tento komentář reaguje The Skreth — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744