Honda představila prototyp ebiku

Japonská Honda představila koncept zábavného celoodpruženého enduro elektrokola...

Autor: Petr Bureš
Foto: Honda
Honda představila prototyp ebiku

Autosalónům, tak jak je známe, zdá se odzvonilo. Zatímco některé, jako například ten frankfurtský, asi definitivně skončily, jiné se snaží přežít a transformovat se do nové podoby, která je zaměřena nikoli pouze na novinky v automobilismu, ale celkově na mobilitu a vše, co s ní souvisí.

Nedávno uskutečněná Tokyo Motor Show, tedy pardon, v novém hávu Japan Mobility Show, potvrdila, že nový koncept veletrhu, na který nastoupil mimo jiné i mnichovský autosalon, má šanci na přežití právě díky širšímu záběru vystavujících firem. Jedním z cyklisticky zajímavých stánků pak byla japonská Honda, která na výstavě ukázala svou vizi zábavného elektrokola.

Honda patří mezi světovou špičku ve výrobě motocyklů, ale pokud zabrousíme na začátek tohoto tisíceletí, možná si vzpomentete, že si několik let pohrávala s myšlenkou vstoupit i do cyklistiky. Tehdy Honda postavila svůj tovární sjezdový tým, který testoval a vyhrával na speciálním sjezdovém biku Honda RN01DH, který byl vybavený v té době populární interní převodovkou a odpruženou vidlicí Showa.

Experiment tehdy dopadl tak, jak mnozí předpovídali. Honda nikdy své tovární prototypy do sériové výroby neuvedla a po pár letech pak skončilo i její velice úspěšné účinkování v rámci světového poháru ve sjezdu. Nyní Honda na Japan Mobility Show ukázala prototyp svého elektrokola, který tak trochu svou koncepcí připomíná tehdejší sjezdový speciál, jen jsou zde využity současné techologie tenkostěnného odlévání hliníku, které Honda využívá mimo jiné v rámci svých motocyklů jako například CBR1000.

Honda tuto svou studii ebiku koncipuje jako myšlenku užít si jízdu na elektrokole s použitím auta jako základny a poté případně ještě využít přenosnou baterii k nabíjení kola, což naznačuje způsob zábavy, který je typický pro elektrickou mobilitu.

Co se týká samotného ebiku, tak ten je sice koncipovaný zatím stále jako prototyp, co se rámu a konstrukce zadní stavby týká, ale jsou zde použity také běžné cyklokomponenty jako Fox odpružená vidlice, Rock Shox Reverb AXS teleskopická sedlovka, Shimano XTR řazení nebo Brose elektropohon, což naznačuje, že by případná seriová výroba nemusela být nereálná.

Honda ovšem zatím, kromě odprezetnování těchto "výstavních prototypů" nezveřejnila žádné další informace, které by upřesňovaly konkrétní plány v tomto segmentu mobility, takže se může klidně stát, že i v tomto případě může projekt ebiku vyšumět do ztracena stejně tak, jako tomu bylo s DH speciálem. Až čas ukáže, zdali se historie bude opakovat...

Přečteno - 9217x Tagy: honda elektro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  2. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  3. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  4. Tech newsSpecialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
    Specialized cizeluje své ultimátní Turbo Levo SL
  5. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  6. Tech newsMerida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch
    Merida představila zbrusu nové modely e180 a e160 SL s motory Bosch

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 stepanmasek - vloženo: 06.11.2023 v 15:43:23

    Komponenty ve stylu ‘jak pejsek a kočička vařili dort’. Tu fox, tu sedlovka RS ASX, tu hazka xtr aneb, když tam dám 100 dobrých věcí… nemusí to vždy ladit

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 lalin - vloženo: 06.11.2023 v 08:37:48

    Zdravím redakci, docela bych přivítal, kdyby se zde objevil třeba test plášťů, bikecheck kola nějakého top závodníka apd. Když tady vidím takové monstrum, tak mě přechází chuť se na tyto stránky vracet...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744