Japonská Honda představila koncept zábavného celoodpruženého enduro elektrokola...
Autosalónům, tak jak je známe, zdá se odzvonilo. Zatímco některé, jako například ten frankfurtský, asi definitivně skončily, jiné se snaží přežít a transformovat se do nové podoby, která je zaměřena nikoli pouze na novinky v automobilismu, ale celkově na mobilitu a vše, co s ní souvisí.
Nedávno uskutečněná Tokyo Motor Show, tedy pardon, v novém hávu Japan Mobility Show, potvrdila, že nový koncept veletrhu, na který nastoupil mimo jiné i mnichovský autosalon, má šanci na přežití právě díky širšímu záběru vystavujících firem. Jedním z cyklisticky zajímavých stánků pak byla japonská Honda, která na výstavě ukázala svou vizi zábavného elektrokola.
Honda patří mezi světovou špičku ve výrobě motocyklů, ale pokud zabrousíme na začátek tohoto tisíceletí, možná si vzpomentete, že si několik let pohrávala s myšlenkou vstoupit i do cyklistiky. Tehdy Honda postavila svůj tovární sjezdový tým, který testoval a vyhrával na speciálním sjezdovém biku Honda RN01DH, který byl vybavený v té době populární interní převodovkou a odpruženou vidlicí Showa.
Experiment tehdy dopadl tak, jak mnozí předpovídali. Honda nikdy své tovární prototypy do sériové výroby neuvedla a po pár letech pak skončilo i její velice úspěšné účinkování v rámci světového poháru ve sjezdu. Nyní Honda na Japan Mobility Show ukázala prototyp svého elektrokola, který tak trochu svou koncepcí připomíná tehdejší sjezdový speciál, jen jsou zde využity současné techologie tenkostěnného odlévání hliníku, které Honda využívá mimo jiné v rámci svých motocyklů jako například CBR1000.
Honda tuto svou studii ebiku koncipuje jako myšlenku užít si jízdu na elektrokole s použitím auta jako základny a poté případně ještě využít přenosnou baterii k nabíjení kola, což naznačuje způsob zábavy, který je typický pro elektrickou mobilitu.
Co se týká samotného ebiku, tak ten je sice koncipovaný zatím stále jako prototyp, co se rámu a konstrukce zadní stavby týká, ale jsou zde použity také běžné cyklokomponenty jako Fox odpružená vidlice, Rock Shox Reverb AXS teleskopická sedlovka, Shimano XTR řazení nebo Brose elektropohon, což naznačuje, že by případná seriová výroba nemusela být nereálná.
Honda ovšem zatím, kromě odprezetnování těchto "výstavních prototypů" nezveřejnila žádné další informace, které by upřesňovaly konkrétní plány v tomto segmentu mobility, takže se může klidně stát, že i v tomto případě může projekt ebiku vyšumět do ztracena stejně tak, jako tomu bylo s DH speciálem. Až čas ukáže, zdali se historie bude opakovat...
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Komponenty ve stylu ‘jak pejsek a kočička vařili dort’. Tu fox, tu sedlovka RS ASX, tu hazka xtr aneb, když tam dám 100 dobrých věcí… nemusí to vždy ladit
odpověz na tento komentářZdravím redakci, docela bych přivítal, kdyby se zde objevil třeba test plášťů, bikecheck kola nějakého top závodníka apd. Když tady vidím takové monstrum, tak mě přechází chuť se na tyto stránky vracet...
odpověz na tento komentář