Kellys připravil nové trendy aero silničky URC

Slovenská značka Kellys kompletně redesignovala své karbonové silničky a dala jim spoustu nových prvků...

Autor: Kája Polívková
Foto: Kellys
Kellys připravil nové trendy aero silničky URC

"Nezáleží na tom, jestli jsi profesionální sportovec, nebo jen cyklistický nadšenec." Tímto oslovuje své zákazníky slovenský výrobce Kellys a představuje jim svou nabídku silničních kol, kde se na absolutním vrcholu nacházejí dvě novinky – karbonové aero modely Kellys URC, s kompletním vedením všech lanek a hadic vnitřkem rámu. V lépe osazené variantě je to model URC 70, v dostupnějším setupu pak URC 50.

Obě silničky mají část výbavy shodnou, odlišují se již zmiňovaným pohonem a řazením. Výrobce má vyšší model v nabídce pouze ve velikostech M a L, model UCR 50 pak rozšiřuje okruh uživatelů i s menší výškou postavy, protože bude dostupný i ve velikosti S.

Model URC 70 zaujme mimo jiné i zajímavým designem rámu, povedená je kombinace ocelově šedé s v plném lesku měnícím se karmínovým až fialovým odstínem, který dominuje na zadní části rámového trojúhelníku, sedlové trubce a zdobí i vidlici.

Kombinace stříbrné a černé, s výrazným a moderně vyhlížejícím logem – klasika, která se neomrzí a silničce URC 50 hodně sluší.

Oba modely mají rám s technologií iCAD Carbon (Inovative Carbon Advanced Design), která kombinuje odlehčení rámu v méně exponovaných částech a naopak zajišťuje tuhost rámu v nejvíce namáhané oblasti středového a hlavového složení.

Kellys zapracoval na aero vlastnostech, takže silnička URC doznala od svých starších předchůdců změn především v novém profilování rámových trubek. V přední i zadní části rámového trojúhelníku je použit výraznější aero profil. V oblasti sedlové trubky je tato změna zřejmá, díky nově použité aero sedlovce a také integrované sedlové objímce. Kombinaci aerodynamiky, ale zachování i určité míry pohodlí umožní jak samotný karbonový rám, tak i zmíněná karbonová sedlovka.

Pro vylepšenou aerodynamiku mají karbonové silničky kompletní vedení všech lanek a hadic uvnitř rámu, což dává rámu velmi čistý, elegantní vzhled. Využívá k tomu specifický kokpit od FSA. Konkrétně jde o kombinaci FSA Energy Compact ACR řídítek a FSA NS ACR představce, která neviditelně posílá kompletní kabeláž dovnitř hlavového sloupku. Šířka řídítek je zde 440 mm je pro velikost M, o 20 mm širší jsou pak u velikosti L.

Model URC 70 je osazen mechanickou sadou Shimano Ultegra, kliky s převodníky 50 a 34 zubů se liší délkou, pro velikost M jsou tu 172,5mm, pro vel. L pak 175mm. Kazeta nabízí 11 pastorků v rozsahu 11-32z.

Kellys URC 70 má kola z hliníkové slitiny, VISION Trimax 35 TC Disc jsou tubeles ready, jejich vnitřní šíře 19 mm umožňuje i nasazení širšího pláště, než použil výrobce a je tu tedy i možnost uplatnění pro šotolinové jízdy.

Když zmiňuji pláště, tak ty tu jsou s logem spolehlivého německého výrobce Schwalbe, model One RaceGuard v rozměru 700x25C má kevlarovou patku a vzorek s bočními šipkami, které v případě deště dobře odvedou vodu a zajistí tak jistější pocit z jízdy.

Sportovní sedlo dodal fi’zi:k, model Antares R7 má hliníkové ližiny a jeho váha je lehce přes 220 g. A fi’zi:k  se bude starat i o pohodlí při úchopu řídítek, a to díky omotávce Microtex bar tape.

V čem se (ještě) liší URC 50?

Výrobce s tímto modelem oslovuje toho, kdo si hlídá rozpočet, a přesto si chce užít komfort karbonového kola.

Jak už bylo zmíněno, Kellys UCR 50 má osazenou spolehlivou klasiku, Shimano 105. I díky tomu se výrobce dostal s cenovkou o 10 tisíc níž oproti topmodelu URC 70.

Další odlišností jsou zapletená kola. Na URC 50 jsou hliníkové Fulcrum Racing 800, a stejně jako na vyšším modelu i tady je možné nasadit pláště o šířce 25 až 38 mm. 25 mm profil, který je sériově osazen na obou modelech nabízí výborné aero výhody při zachování skvělých jízdních vlastností.

Design, resp. zvolené barevné kombinace obou kol jsou unisex, ale v případě URC 70 je kolo vhodné pro postavy s výškou v rozpětí 171 cm až 195 cm. Ti menšího vzrůstu pak budou volit URC 50, kde velikost S je vhodná pro výškové rozpětí zhruba od 160 do 170 cm.

A ještě zbývá upřesnit cenu, model URC 70 pořídíte za 79 990 Kč, při pořízení URC 50 dáte o deset tisíc méně. Takže – na léto s novou tréninkovou výbavou? Nemusí to váš rozpočet příliš bolet.

Informace o dostupnosti i dalších modelech najdete na české verzi stránek výrobce Kellys.

Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024
Kellys URC 2024

Přečteno - 5816x Tagy: silnice road kellys my2024
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: RB CR Team
    Fotogalerie: RB CR Team
  3. PreviewRB CR Team - klasika v novém balení
    RB CR Team - klasika v novém balení
  4. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  5. Testy - RecenzeTEST: Whyte eLyte 150 Works
    TEST: Whyte eLyte 150 Works
  6. TechnikaFotogalerie: RB HTR
    Fotogalerie: RB HTR

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 blue - vloženo: 16.05.2024 v 21:54:02

    odpověď na Honza S. — #2 A že ti vůbec nevadí gravely a e-biky, které se tu objevují už léta.

    Možná bys měl zvážit nějaké léčení toho mindráku.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #6
    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 North Boy - vloženo: 15.05.2024 v 08:19:52

    odpověď na Honza S. — #2 Těžký se uživit jen s MTB. Bud' zde bude plno reklam prokládané tiskovými zprávami jako v módních magazínech anebo se otevře celé cyklistice a budeme číst originál recenze. Z těch dvou možností jsem pro tu druhou.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 North Boy - vloženo: 15.05.2024 v 08:15:58

    Na první pohled moc pěkný rámy. Ale dnes je první údaj u nových modelů jak široké pláště pojmou s rezervou 3 nebo 4mm na každé straně.

    Pojmout 32mm s naměřenou šířkou 33mm je minimum, aby nebyl morálně nezastaralý již dnes..

    A tento údaj chybí i na webu Kelysu. Proč asi.

    Mm šířka řídítek 44 pro M velikosti a plnou integraci znamená, že velká část zájemců je bude za draho muset měnit za 40mm.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 Honza S. - vloženo: 14.05.2024 v 23:10:55

    Toliko k "MTBS"...

    1. na tento komentář reaguje North Boy — #4
    2. na tento komentář reaguje blue — #5
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 Xterbir - vloženo: 14.05.2024 v 17:53:00

    Ta stribrna URC50 je nadherna..

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744