Tenhle bike je klasickým příkladem toho, že když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž...
Kona je známá svým mnohdy originálním přístupem k tvorbě vlastních biků. Zaškatulkovat některé z nich nebývá mnohdy vůbec jednoduché. Zatímco Kona sama škatulku většinou jasně předurčí, v terénu zjistíte, že se bike z této škatulky snaží vyskočit :-).
Hei Hei ve své stávající generaci byl nejprve uveden na trh v hliníkovém provedení (loni), aby byl vzápětí doplněn také o atraktivnější karbonové verze, které mají přinést především úsporu hmotnosti a navýšení prestiže díky uhlíkovým vláknům. Koncepce specifické geometrie zkombinované s vyšším zdvihem vidlice pak přináší otázku, zdali jde opravdu stále o X-Country bike, nebo spíše trailbike, vhodný na takovéto všestranné ježdění.
Karbonový rám přináší v tomto případě nejenom krásně čisté ladné tvary s plynulými oblými přechody, ale také svěží vítr v barevném provedení. Tmavé, převážně matné barvy dosavadních hliníkových variant nově rozšiřuje například tato zelená. Podrobnější info o kvalitě použitého karbonu Kona sice neuvádí, ale lecos může naznačit alespoň jeho označení Race Light Carbon.
Konstrukce předního trojúhelníku nabízí vnitřní vedení pouze pro přehazovačku, ke které je bovden vinut tak důmyslně, že sotva najdete místo, kde přechází z přední části do zadní stavby, ze které vychází až těsně před zadní patkou. Ostatní kabeláž je tažena po spodní rámové trubce a zatímco brzdová hadice pokračuje po spodní části zadní stavby až k třmenu, tak sedlovkové ovládání se nad středem noří do sedlové trubky, kudy je vedeno až k samotné sedlovce.
Zadní odpružení je koncipováno pro 100mm zdvih, který je zde zprocesován díky přepákovanému jednočepu, nazývanému také zeropivot. Princip spočívá v přesném nastavení vahadla vůči zadní stavbě tak, aby průhyb horních vzpěr zadní stavby probíhal v rámci několika milimetrů a byla ho tak schopna absorbovat zadní stavba bez použití zadního čepu. Tuto funkci dnes výrobci nabízejí jak v karbonovém, tak hliníkovém provedení a v obou dvou případech by měl být průběh i funkce tlumení prakticky totožný.
Důležitá věc, která ovlivňuje chování odpružení v tomto případě, je, kde je přesně umístěn hlavní čep zadní stavby. Zde je mírně nad řetězovou linkou, což by mohlo způsobovat jemné tahání za řetěz, nicméně nutno podotknout, že je zde osazen pouze 32 zubový převodník. Při použití rychlejších převodů (většího převodníku) se čep v podstatě posune do řetězové linky stejně tak jako v případě osazení vícepřevodníkových klik a problém je rázem odstraněn.
Co do konstrukčních prvků je potřeba ještě zmínit, že kolo je kompletně na boost osách vpředu i vzadu a ve středu najdete klasický Pressfit , zde konkrétně v Shimano provedení.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Ja tedy vidim brzdy XT a vidli rozhodne ne "triactyricet".
Dvakrat mer, jednou...prerizni!
odpověz na tento komentář