Manitou Travis 2006

První jednokorunková vidlice se zdvihem 203mm je na světě. Vyrobil jí Manitou a jmenuje se Travis ...

Autor: Petr Bureš

Firma Manitou se v posledních letech snaží více prosadit na poli, které má tak trochu neoficiálně obsazené konkurenční Marzocchi. Řeč je o technických extrémních disciplínách, zejména freeridu a downhillu. Po vysokozdvihových jednokorunkových modelech Sherman připravil pro adrenalinové závisláky Manitou na rok 2006 další lahůdky, které se tentokráte budou jmenovat Travis a které jsou již od jara v provozu na několika týmových sjezdových speciálech a je možné je tak vídat na světovém poháru.

V nabídce se pro sezónu 2006 objeví celkem šest modelů. Cílovou skupinou jsou jednoznačně DH a FR zákazníci, kterým Travis nabízí zdvihy 150-203mm. Konstrukčně se Travis bude prodávat ve dvou provedeních. Dvoukorunková vidlice "Travis Triple" se bude dodávat ve dvou variantách zdvihu : 180 a 203mm. Nejdražší model s titanovými pružinami váží 3,2 Kg, jeho cena je předběžně stanovena na 26990,- Kč, a Manitou se tímto modelem chystá nahradit dosavadní upsidedown vidlice Dorado. Nejlevnější provedení dvoukorunky by se mělo prodávat za 20990,- Kč s tím že pro všechny modely bude společná konstrukce vidlice, Hex Axle pevná osa, otevřená olejová lázeň, či 34mm průměr vnitřních nohou vidlice. Dvoukorunkové vidlice budou dodávány výhradně se sloupkem o průměru 1, 1/8" bez možnosti montáže V-brzd.

Jednokorunkové vidlice pak budou v nabídce taktéž ve třech provedeních. Přičemž zdvih bude v jednom případě omezen hodnotou 150mm a v ostatních dvou pak bude možné volit mezi 180mm a 203mm. Manitou Travis je tak první vidlicí na světě, která v jednokorunce nabídne takto vysoký zdvih. Výrobce dal vidlici dostatečně tuhý design, přičemž pevnost vidlice by měla podpořit jak šestihranná osa, kterou známe z modelu Sherman, tak oversize sloupek 1,5" který bude sice do určité míry limitovat použití vidlice ale měl by zajistit "bezpečí" pro takto vysoký zdvih. Travis se 150mm zdvihem se pak bude dodávat jako jediný s klasickým 1,1/8" sloupkem. Jednokorunkové Travisy mají určeny ceny v rozmezí 16990-20990,- Kč.

V první fázi dává Manitou do prodeje pouze dražší modely Travis vidlic vyráběných výhradně v USA. V plánu výroby pro rok 2007 jsou ale již i modely levnější a pro OEM účely, které by měly být cenově dostupnější díky nálepce Assembly : Taiwan.

 

Přečteno - 28056x Tagy: fr dh tech2006
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Český pohárMistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
    Mistři ČR ve sjezdu horských kol Sehnal a Havlická
  2. Světový pohárPremiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
    Premiéru gravity svěťáku uvidí Bielsko-Biała
  3. Světový pohárPo XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
    Po XCO svěťáku je o víkendu na programu sjezd, hostí ho Fort William
  4. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  5. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen
  6. DoplňkyRock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid
    Rock Shox vylepšil gravity tlumič Vivid

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 černoch - vloženo: 04.07.2005 v 20:06:59

    Dodatek - Ještě jsem zapomněl, že ta vidle co jsme zkoumali zdaleka nemohla chodit 200mm protože měla negativní zdvih dobrejch 15 - 20mm.
    Starej dobrej trik pocházející od Rock Shox :)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 černoch - vloženo: 04.07.2005 v 20:03:42

    For: Mara - to vypadá že se tim posledním odstavcem do mě navážíš :)
    Měli jsme tu vidli (Manitou Dorado MRD X works SPV 200mm zdvih) rozebranou a kdybys to náhodou nevěděl, tak vevnitř vypadá takhle:
    -olej je jen v jedný noze (supr odlehčení:)
    -futra jsou dělená (nahoře 3cm, dole 1,5cm) další supr odlehčení :)
    -byla to úplně nová vidle a měla vůli pístnic ve futrech tak 1mm do všech stran
    A proč myslíš že jí stáhli z trhu?
    Přečetl jsis nějaký recenze o ní? Já jsem totiž o ní uvažoval na svoje !sváteční! ježdění, tak jsem si jí prohlíd a zjistil, že je to fakt kus hovna... a za 55 litrů? sorry ale to si radši kopim 888 a k tomu deemaxy!!
    NO NIC!!!
    vlastně ještě něco: nekecáš náhodou? když řikáš že jí někdo jezdí 3 roky? Protože ji totiž začli a zároveň skončili vyrábět v roce 2004????????? Byl to prostě zmetek a to se jim může stát znova, ale nemusí...
    No asi jsi se spletl v typu DORADA!
    Nicméně pokaď k Doradu budeš mít servis tak jako Floriáni, nebo Gracia tak věřim že fungovat bude...
    Stejně jako BOXXER: že ho jezdí Marošak, nebo Peat? Vždyť jistě znáš obecnej názor byť i málo zkušených techniků na Boxxera/Rock Shox: je stejnej jako na manitou/dorado. Jsou to prostě drahý kšunty...
    Jediný pořádný vidle na světě jsou prostě Marzocchi nebo Fox.
    Zeptej se někoho kdo se v tom vyzná.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Mara - vloženo: 04.07.2005 v 13:51:12

    Pánové, Travisy už jsou objednaný, takže máte možnost si je koupit a vyzkoušet. Mimochodem pojdou testama domácích časopisů i MTBS, takže bude spousta z vás mít možnost si je zkusit, nebo si alespoň přečíst, co tomu říkají ti, co testují a vědí o čem mluví (narozdíl od většiny z vás, kteří máte třtí kolo v životě, vytáhnete ho třikrát zaměsíc a máte pocit, že nastal čas ostatním poradit. Sorry, ale většina z vás mele z neinformovanosti pěkný nesmysly.
    K Travisu asi tolik. Taky mi přide 203 ne jednobrejli pěstřelený, ale kdyby jí něudělali na 1,5" tak už jsem si jí objednal. Věřím že ve spolupráci a Hex-Lock osou to bude tuhý dost, že by se to ulomilo běžným provozem bych se divil. Pokud, jak jsem četl níže, je pro některý z vás kritérim kvality vidlice přežití nárazu do stromu, asi si místo auta jednou koupíte tank, ten se při autonehodě taky nepomachlá.... No nic, myslete, než něco napíšete.
    No a o Dorádu si myslím, že pokud by zvládli udělat to SPV, byla to jedna z nejlepší, nejfunkčnější, nejtužší a nejlehčí DH vidlice v historii. Mimochodem, zajímalo by mě, kde berete ty zkušenosti s její funkcí, když je tu má tak asi osm lidí v zemi a půlka je u Flóry v týmu, kde je už třetí rok "kurvjej" junioři a stále žijou (vyjma toho SPV, který ovšem u jinejch vidlic a tlumičů Manitou překavpivě dobře funguje). No nic...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 Márty - vloženo: 04.07.2005 v 13:21:58

    Se vším co tu pronesl Robyn můžu jen souhlasit . Měl jsem tu čest Trevise také otestovat( nic moc jsme jí nešetřily ) a toto byla jediná věc na kole o které jsem nevěděl .

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Petr "Krutor" Spáčil - vloženo: 03.07.2005 v 23:29:29

    "Ano" extrémům - Buďme rádi, že někdo tuhle neprobádanou cestu prošlape a zjistí, jestli to jde. BTW u jednobrejle je namáhanej krk na lom (u dvoubrejle pouze na střih), ale když je OnePointFive, tak pohoda. Dále je více namáhaná dolní korunka, ale ta je dost masivní. Nejslabší místo bývají vnitřní nohy těsně pod korunkou, a to je u jednobrejle a dvoubrejle stejný! BTW, dnešní moderní FR disciplíny jsou o tom, že jezdec dává v jedné jízdě, a tím pádem na stejném kole, nahoře 6m-drop a dole na dvojáku třeba tailwhip, potřebuje tedy jednobrejli s velkým zdvihem.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 ice - vloženo: 03.07.2005 v 20:50:27

    ? - ja vim co z nej jednou bude! kurewsky dobrej fotograf!uz ted ty fotky byly proste luxusni, na tom se shodli vsichni.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 Mirruv ucitel cestiny - vloženo: 03.07.2005 v 01:31:38

    Ach ty kluku, - Ty se ty i/y nikdy nenaucis, co z tebe jednou bude?:-D

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 robyn - vloženo: 02.07.2005 v 21:53:59

    ice - aha , ja ani nevedel , ze tam naky fotas mam. ty jsem delal rotavakum a dal to tam koukam Lepak :o) . Mam toho vic, ale tohle bylo Canonem EOS1n.
    Miki> samozrejme mas pravdu. manitou jsou nejhorsi vidle na svete a i jinde . Tohle by opravdu nemeli zkouset delat .

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 ice - vloženo: 02.07.2005 v 21:21:04

    ? - ja souhlasim s robynem: cas ukaze.
    btw co mas za telo fotaku a jakym objektivem si delal to rybi oko co bylo na www.dolekop.com ???

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Mirra - vloženo: 02.07.2005 v 19:50:46

    Nechame se prekvapit jak to dopadne s novou vidly cas ukaze. Ja zatim zustanu u 888 :-)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Eęôěřű_Miky_Rajklajkl - vloženo: 02.07.2005 v 18:52:25

    ??? - Tak tady mám místo příspěvku zmatky. Prostě Manitou na DH nepatří. Chod vidlice je až odstrašující a ö životnosti se raději nebavím. Otázka pro Robyna: kdo z top 10 jezdců SP má po skoro každé (!!) jízdě sundanou vidli z kola?

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 Eęôěřű_Miky_Rajklajkl - vloženo: 02.07.2005 v 18:48:57

    manitou_robyn - Zajímalo by mě, jak moc dlouho mohl Robyn Travise testovat? Na jakým kole a jaké trati? Protože Mirra má naprostou pravdu. Manitou jsou spíš "hračky" než vidlice. XC O.K., lehkej freeride taky, ale dál ne e. Myslíš, že je náhoda, že Kovarik má skoro po každé ( !!! ) jízdě vidlici sundanou? O tom, že s Shiverem / 888 zvládneš skoro celou sezónu závodního ( !!! ) provozu se snad bavit nemusíme. Manitou nevěřím.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 robyn - vloženo: 02.07.2005 v 12:27:01

    mirra - nehadame se. naprosta pravda, ze nic nevydrzi vecne a veci se bezne lamou - taky osobni zkusenost. jen to nezamenovat s kvalitou vyrobku . jestlize byla dopredu, tak urcite nebyla po padu, ale po dopadu . po dopadu na tovarnim intense v zavode sp . ani na lokalnim zavode nemas cas kolo setrit, pokud se nechces jen zucastnit

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 Mirra - vloženo: 02.07.2005 v 12:07:39

    Ja se nechci hadat jen pisi co jsem vydel ta vydle nebyla po padu jen se trosku prohla DOPREDU !!! Nic nevydrzi vecne to mi ver mam s tim vlastni zkusenosti veci preskaj a lamou se uplne bezne. Taky trosku jezdim o vykendu na kole takze vym o cem pisi.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 robyn - vloženo: 02.07.2005 v 11:33:14

    mirra - kamo to neni moc dobrej argument. mozna taky nevydrzi tobe, kdyz celne trefis strom ... jestli sis nevsiml, tak v zavodech je to raseny trochu jinak. Predstav si, ze jsem videl i rozpulenyho spesla pod sttraitem po jednom skoku ... nemyslim, ze to znamena, ze je spesl spatnej

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 BeOne - vloženo: 02.07.2005 v 11:24:18

    Neviem co sa vam nepaci na 203mm zdvihu na jednokorunke. Podla vas je 170mm na Marzocchi 66 ok? Pretoze Travis s 203mm zdvihom je rovnako vysoky ako 170mm 66.

    Travis Single 203 Axle to Crown Height - 595mm

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 Mirra - vloženo: 02.07.2005 v 10:39:12

    Nechci byt rejpal , ale ve Schladmingu jsem vydel Travis Triple pekne plynule prohnutou dopredu podobne jako luk ! Bylo to nadherne vydet pouhym "i lajckym" okem !! Byla namontovana na tovarnim Intensu nejake rostenky , ktera z toho nebyla dvakrat odvazana.
    Takze Manitou opet dokazuje,ze vydlice moc neumi. Ostatne kdo nekdy jezdil Dorado tak si asi tezko jeste nekdy koupi neco od Manitou pokud ovsem neni nadsenej tuningar , kterj celej den jen vymysli jak by se to Dorado dalo rozchodit. Zkratka a dobre Dorado nebrat ani zadarmo a neni to zadna nadsazka to my verte.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 černoch - vloženo: 02.07.2005 v 10:07:04

    a co DORADO? - taky zrovna nesouhlasim s tim ze by manitou za kazdou cenu vyrábělo jen to nejlepsi... Vzpomente treba na Dorado MRD X-works (200mm + SPV) - strašlivá vidle: olej jen v jedné noze, tlak SPV furt unikal, měla vůli hned jako nová, drahá jak prase a mam pocit že ji stáhli z prodeje, protože i když vyšla v tištěných katalozích 2005, z internetových stránek manitou zmizela již na jaře - bez vysvětlení... takže snad si z toho vezmou ponaučení: a to že dvoukorunka s 200mm, titan. pružinama, 3,2kg a to vše jen za nějakých 26 990,- vypadá že by mohli i zatopit konkurenci (hlavně mezi dovozci do ČR:)... a to je dobře!! to je známka kvality... :)

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 robyn - vloženo: 02.07.2005 v 09:49:48

    tandlis - jasny , to je na dlouhy povidani. Cas ukaze . jenze v priklad jsi daval vidle ze kteryma byly problemy, ale ktery s Travisem nemaj nic moc spolecnyho. Ani konstrukcne ani vnitrnostma. Vlastne skoro nic . Jen konstatuju, ze se neni ceho obavat. Jeto dalsi krok novym smerem a at vyvolava neduveru "na dalku" o to vetsi duveru a prekvapeni bude pozdeji. Uz pohled na ni jasne dava najevo, ze to je v poradku. Velka vyhoda je, ze treba 150 1/1,8" protocite pod ramem u Dragstera, coz u zocchi nejde . Takze neurvete regulace az sebou prastite .Jak rikam cas ukaze. Nebat se. Kazdopadne Intrinsic je super vec . A tahle vidle taky at se to fandům nebo odpurcum libi nebo ne. moc se tesim az bude na kramech :o) ( PS nedavaj k testu novy vidle> jedou kolem celyhos veta s jednou varkou . Co mi ji sundali, takl ji vycistili, promazali strcili do krabice a odesilali do statů ne trek camp) . Ani ji nekontrolovali..

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 tandlis - vloženo: 01.07.2005 v 23:15:55

    naazor - V podstate nema namitky proti tomu, aby mela jednokorunka 200. Pred par lety bylo 100 u jednobrejle taky nemyslitelne a v tuhle chvili je odzkousenych 170. Zaroven chapu, proc jit smerem k jednokorunkam. Myslim, ze X-up z petky dropu je efektni. S cim ale nesouhlasim je, ze by firma nepustila do vyroby neco co pak nebude fungovat, viz. vada korunek u Marzocchi DJ 03 a kdyz uz jsme u Manitou, tak napriklad Stance Kingpin. Coz je vidlice chodici asi tyden. A Robyne - je mozna trochu ukvapeny rict o vidlici ze je to neznicitelna zbran. Predpokladam, ze Te nechali testovat skoro novou vidlici - Suntour Duro taky ze zacatku funguje :-)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 aladin - vloženo: 01.07.2005 v 22:57:34

    levnejsi sfery? dyt rozmezi pro jednokorunku je 17-21 tacku, takze kdyz slevej, tak asi nekde budou muset ubrat na kvalite, ci ne? neodsuzuju nic, co sem nezkusil, ale 203 na jednobrejli mi fakt prijde jako hovadina, ani moc nechapu proc-to bude nekdo davat X-up z 8 metrovyho dropu ci co? podle me je tohle cesta spatnym smerem

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 kostej - vloženo: 01.07.2005 v 22:43:05

    Ja vim - ze chci tu dvoubrejli:-)

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 robyn - vloženo: 01.07.2005 v 22:23:36

    anonym - :o))) v cem ? Asi nejses fanda manitou vid ? To ja taky ne . Kazdopadne ... v cem ?? :o)))

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 anonym - vloženo: 01.07.2005 v 22:03:57

    robyn keca pekny kraviny.....

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 Peťan - Redakce MTBS - vloženo: 01.07.2005 v 22:02:06

    ??? - opravdu mne fascinuje jak někteří z vás zatracují tyhle vidlice aniz byste je viděli, nebo dokonce jezdili. Myslite si snad, ze by Manitou pustila do vyroby neco, co by se jim na reklamacich okamzite vracelo ? Ne, Travis je produkt, ktery verim, ze hodne zamota hlavu konkurenci a to predevsim ve chvili, kdy se dostane i do levnejsich sfér. Ja osobne jsem ji sice jeste nejezdil (měl jsem možnost si ji jen vestoje vyzkouset), to mel moznost jen Robyn, ale rozhodne bych ji dopredu nezatracoval jen proto, že překračuje dosud zaběhlé tradice...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 robyn - vloženo: 01.07.2005 v 21:16:34

    a - :o) , ale to preci nemusis.. ,Travis proste takovej je .

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 a - vloženo: 01.07.2005 v 20:11:23

    Nevěřím - Robyne nevěřím ti ani slovo.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 robyn - vloženo: 01.07.2005 v 15:53:37

    chyba lavky, kdos i mysli, ze se vakla .. ta vidle (jednopatro i dvoupatro) je nedostizne tuha a funkce v porovnani treba z boxxerem nebo 66rc o poradnej krok dal . to je absolutni zbran a tezko znicitelna pokud to nenasijete do stromu . po drsnejch zkusenostech ted uz vim, ze chlapci od manitou sakra dobre vedi pro koho to udelali..

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 kamikaze - vloženo: 01.07.2005 v 15:37:14

    hmm...aby to náhodou trochu nepřehnali. Nevěřil bych tomu ani za mák. Už se těšim na odpověď konkurence....jednokorunkovej super monster?:-))

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 bikedoctor - vloženo: 01.07.2005 v 14:46:04

    tak vam nevim - tak vam lidi nevim, ale takhle dlouha jednokoruna?Asi se u Boha pocita s tim, ze tam bude provozni vule.asi bych si to ma bika nedal...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744