Přímo v sídle americké firmy Sant Cruz se letos odehrála prezentace hlavních novinek a MTBS zde mělo poprvé v historii své redakční zastoupení...
Jarní představovačky jsou v posledních několika letech doménou této kalifornské firmy. Pro letošek se vše odehrávalo v duchu velkých X-Country novinek, které, a to si přiznejme, už Santa potřeboval jako sůl, protože jeho stávající nabídka pro tento segment závodního trhu už měla mírně řečeno pár křížků na krku a byla tak trochu ve stínu trailových a endurových produktů, do kterých se designéři značky obouvali v poslední době opravdu hodně intenzivně.
Příletový den byl pro nás jediným volnějším dnem. Po transferu z letiště v San Franciscu nás čekal jen klidnější večer, kde jsme sice měli možnost se poprvé seznámit s oběma novými modely, ale klasické marketingové nalejvárny jsme byli tentokrát ušetřeni.
Místo toho proběhla jen pohodová seznamovací večeře, kde si nás Amíci rozdělili na dvě skupiny, ve kterých budeme absolvovat následný program, a hajdy na kutě. Osmihodinový časový rozdíl totiž není žádná sranda, a ačkoliv mi to žádné velké problémy naštěstí nedělalo, byl jsem za pohodový večer celkem rád. Program na druhý den byl totiž sakra nabitý.
Druhý den na nás čekal hned od rána jasný harmonogram. Naše skupina totiž hned po snídani startovala první testování. Nafasovali jsme Highbally a šup s nima na kopec nad Santa Cruz brousit tamní traily. Na nich jsme nakonec strávili zhruba tři hodiny ježděním a focením.
Přiznám se, že jsem si, jako majitel hardtailu a v duchu tak trochu žiletkář, první zkušenosti z Highballem docela užíval. Hned od začátku mi totiž perfektně padl do rukou. Nevím, čím hlavně to bylo, ale ten bike prostě skvěle fungoval, jak při jízdě z kopce, kde jsem cítil jeho tuhost a současně lehkost, se kterou se valil vpřed ve výjezdech, tak jeho neuvěřitelnou schopnost pracovat pode mnou a likvidovat přitom drobné nerovnosti, byť šlo o hardtail.
Možná to byl promyšlený tah od markeťáků neříct nám předem o kole nic a nechat jen a jen na nás, abychom si sami zjistili, co je bike vlastně zač. Jelikož jsem bohužel neměl možnost sedlat ani předchozí model ani žádný jiný Santa Cruz, těžko mohu porovnávat, jak moc se nový Highball liší od svého předchůdce. Jisté je jedno, na první pohled se toho papírově změnilo celkem dost a hlavní změny, které se udály na rámu, jsou vidět i na první pohled.
Dosavadní Highball byl z dnešního pohledu už pomalu dosluhující klasika. Nic proti klasice, ale doba si žadá změny. Delší rám, krátká zadní stavba, položenější vidlice a kratší představec, to jsou věci, které většina renomovaných značek ctí již dávno, ale Highball na ně stále tak nějak čekal.
Asi není vůbec žádným překvapením, když prozradíme, že se konečně dočkal, a to mírou vrchovatou. Kromě kompletně předělané geometrie, na kterou se můžete podívat v přiložené tabulce, došlo ale i na změnu designu samotného rámu.
Ten přišel nejenom s oněmi geometrickými změny dispozic, ale především s kompletně přepracovanou zadní stavbou. Ta má nyní nově jednak boost osu a jednak je nadesignovaná tak, aby lépe tlumila vibrace od zadního kola. Toho se docílilo posunutím uchycení horních vzpěr zadní stavby níž, pod průsečík sedlové a horní rámové trubky.
Zmizela direct mount kostička na sedlové trubce a přibyla možnost třetího košíku na láhev. Co naopak zůstalo beze změn, je výška středu a délka zadní stavby 430 mm. Všechno ostatní se změnilo, stejně tak jako počet dostupných velikostí z pěti na čtyři (S, M, L a XL). Za zmínku stojí pak také fakt, že nový Highball prošel slušnou odtučňovací kůrou. Nejvyšší specifikace na CC karbonu v eMku váží pouhých 8,66 kg a to je na sériovou devětadvacítku opravdu hodně slušné číslo!
Samozřejmostí jsou nové kity dostupné pro tento model a nové laky, které Santa nachystal ve dvou jednobarevných provedeních. Já měl na svém testbiku hodně zajímavou kombinaci světle šedé s bílou, která sice evokovala spíš holčičí verzi, ale tahle kombinace bude normálně pro kluky. Dodávat, že jde výhradně o 29" model asi není třeba, stejně tak jako, že je rám předurčený pro 100 mm vidlice.
Bohužel jindy slunná Kalifornie nás přivítala zachmuřenou oblohou, a ačkoliv zima vysloveně nebyla, během testování většinou pršelo a kvůli padlé mlze jsme si nemohli užít ani údajně jinak epické výhledy. Co naplat. Po dopoledním ježdění a máchání se v blátě, kdy jsem si nemohl nevzpomenout na nejeden letošní cyklokros, jsme se vydali na tour po domácí továrně v Santa Cruz. Z tohoto zajímavého odpoledne připravujeme samostatný článek, takže se pro tuto chvíli omezím jen na konstatování, že jsme si mimo jiné mohli vyzkoušet i to, jak se zaplétají karbonová kola Reserve, a podívat se na to, jak vznikají a kdo ve skutečnosti montuje legendární biky Santa Cruz.
Protože panovalo nevlídné počasí také v druhé části dne, musel jsem focení hlavního vchodu do firmy odložit na později. Připravit vás o tuhle fotku bych rozhodně nechtěl. Moc Čechů totiž v Santa Cruz fabrice nemělo možnost být a to mi věřte - pro každého fandu táhle tradiční americké značky je to fakt zážitek.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Úplně se nemůžu dopátrat jízdních dojmů z Bluru...
odpověz na tento komentář