Tak pokud vám tenhle kód nic neříká, tak vězte, že jde o letošní novinku pedály Shimano XTR v trailovém provedení...
Na kole jsou jen tři místa, které slouží k jeho ovládání, resp. kontaktu s ním. Gripy, potažmo páčky řazení, kterých se dotýkají naše ruce. Sedlo, u kterého není třeba popisovat k čemu slouží a pedály, díky kterým udáváme kolu sílu, potřebnou k jízdě.
A právě poslední zmiňovaný komponent bude dnes cílem našeho zájmu, protože se nám do rukou dostala čerstvá novinka v podobě nášlapných pedálů Shimano XTR a to ve verzi pro trail a enduro jezdění s integrovanou platformou.
Shimano, když loni představilo novou sadu XTR, neopomnělo updatnout také pedály a to nejen kosmetickými změnami tvaru a log, ale docela výrazně. Navíc kromě klasických SPD "XC" padálů, které nesou označení PD-M980 přidalo navíc ještě jeden model PD-M985, na který se teď podíváme.
Novinka se pyšní hned několika zásadními prvky, které mají ve výsledku nabídnout bikerům větší jistotu a komfort při jejich jízdě. Na první pohled vidíte, že nové pedály mají kolem vlastního nášlapného mechanismu navíc jakýsi náznak platformy. Na rozdíl od některých jiných modelů je však v tomto případě klec pedálu spojena s jeho tělem zcela napevno.
Vlasní nášlapný mechanismus je tak jednak chráněn proti případným ranám od kamenů, jednak pedál jako takový poskytuje daleko větší, výrobce uvádí až 2,6 krát, styčnou plochu s obuví. Ostatně ta je na těle pedálu po stranách hladce vyfrézována. Co se týká kufrů, žádná změna, komfort stranové vůle je v podstatě stejný jako u předchozích modelů. Kufry SM-SH51 Shimano dodává standardně současně s pedály.
Duralové tělo pedálu je opět ještě více uzpůsobeno pro lepší schopnost fungovat i v blátě a nehostinných zimních podmínkách. Dopomáhá mu k tomu zejména oválný tvar pouzdra osy, díky kterému vznikl větší prostor pro protlačení nadbytečného bláta pedálem.
Větší tuhosti pedálu a potažmo také životnosti, přispěla větší rozteč ložisek uvnitř pedálu. Osa zůstává dutá Cro-Mol s vnitřním 8mm imbusem. Ohnout ji nebude nic jednoduchého, zlomit prakticky nemožné.
Novinka, která je mimochodem již nějaký ten pátek na skladech i českých shopů váží dle udajů od výrobce 398 g což je oproti XC verzi PD-M980 nárůst o pouhých 88 g. Naše redakční váha dokonce navážila příjemných 373 g (bez kufrů samozřejmě), což jsou body k dobru za pravdivost uváděných informací pro Shimano.
Cenovky nových pedálů oscilují mezi 2,5 až 3mi tisíci Kč, ale pokud budete šikovnější, najdete je za ještě méně a to, pokud si uvědomíme, že jde o nejvyšší hitech model od Shimana není zas tak tragicky předražené.
Bike eshop 2 850,-
Kupkolo 2 590,-
Kolokrám 2 590,-
Koloshop 2 303,-
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Inu, jsem prvni kdo napise neco o pedalech.
Jezdil jsem Shimano 545.
U prvniho paru vypadla plasto zaslepka drzici klicku a ta se pak vyklala.
Inu, po prasknuti osy pedalu jsem si koupil stejne a rikal si ze pripadne pouziju ty stare jako nahradni dily.
Chyba lavky...
Za par mesicu jsem vyklepal obe zaslepky.
Takze mam celkem 4 kusy a z toho 3 nepouzitelne.
K vanocum si poridil XTR o kterych se v tomto clanku pise.
Jsou tuzsi, podrazka se o ne opira, takze rozdil pri zaberu citim.
Po 2 mesicich jezdeni ve snehu a bahne bych je koupil znova.
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #1 Přátelé cyklisti, jako mechanik, občas prodejce a hlavně redaktor jednoho cyklistického časopisu bych na toto vše chtěl zareagovat. Všechno zde až na výjimky pouze ukazuje na naše typické čecháčkovství, urvat slevu jakou můžu, dostat vše nejlíp zadarmo a pak ještě trochu zanadávat na obchodníka. Peťan to nejspíš nemyslel zle, ale je vidět, že každý z nás spekuluje o ceně téměř u všeho. Jenže takhle nás vychovali obchodníci, respektive ti, kdo chtěli vydělat rychleji než ostatní a začali snižovat marže. Kamenný obchod nemůže prodávat s deseti procenty, protože platí nájem, mechaniky-ti si na sebe přes zimu nevydělají a další položky. E-shop se skladem taky platí náklady, ale riskne nákup součástek ve velkém nebo v OEM kvalitě určené pouze pro montáž na kola a pak to střílí hlava nehlava. Jakmile zlevní jeden, druhý musí reagovat, aby přežil, to je zákon trhu a kamenným obchodům pak opravdu nezbude nic jiného než účtovat za servis tučné sumy, aby alespoň na něčem vydělali. Takže to dopadne tak, že si budeme nosit na internetu koupené brzdy do lokálního bikeshopu a tam si je necháme upravit a namontovat cca podobnou cenu, za kterou jsme je koupili.
odpověz na tento komentářS konkrétním uveřejňováním cen nesouhlasím. 1) Eshopů je mnohem více a 2) Ceny se celkem často mění (Stačí kliknout na odkaz kupkolo a zjistit, že cena již není 2590,- ale 2303,-).
Souhlasím s původním uváděním cen ve smyslu "obvyklá cena na eshopech se pohybuje v rozmezí bla bla"
- na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #31
odpověz na tento komentářodpověď na Aleš — #24 "zákazník na tom vydělává nejvíc" = to je právě velký omyl, pár zákazníků na tom vydělá a většina (tzn. těch neznalých problému, montáže a servisu) prodělá, protože to stejně zanese do servisu, kde jim danou montáž, opravu nebo vyladění pořádně osolí nebo montáž odmítnou....ale to si musí každý rozmyslet sám :-D
odpověz na tento komentářkamenak: to mas jako s kovarem:-) driv koval kone, pak zacala auta a kovar mohl 1.zacit prodavat auta, 2.kovat zavodni kone 3.kovat umelecke veci, 4. zkrachovat
odpověz na tento komentářE-shop super!!! Do kameňáku už půjdu jen vyzkoušet věci a pak obědvávám na netu! Cha cha. Doufám, že jsem vás kameňáky dost vytočil! Popravdě se přiznám, že 90% peněz nechám v kameném obchodě. A myslím, že většina lidí pokud není moc velký cenový rozdíl a je rozumné prodejce, tak se domluví na přijatelné ceně pro oba. Lidé navštěvující tento web asi o internetu vědí a než jdou něco koupit, tak se alespoň orientačně mrknou, takže ty odkazy vidím spíše pozitivně a díky za ně.
odpověz na tento komentářodpověď na Pavel123456789 — #20 Internet neprodává s 5 nebo 10% marží, ale také ne s 50% a více, jak tomu bylo zvykem v "off-line" dobách :-)) Buďme rádi, že si můžeme vybrat, zákazník na tom vydělává nejvíc a nemá cenu se tu hádat o odkazech pod článkem.
- na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #27
odpověz na tento komentářNo dobrá pojďme si tady říct, že e-shopy jsou třech typů.
1) ty které vznikly jako e-shop speciálky, a časem expandovaly tak, že si musely stejně pořídít kamennou prodejnu, nebo minimálně sklad.
2) ty, které fungují s domova a jsou opravdu jen preobjednavači a přefakturovači zboží bez kamenné adresy.
3) e-shopy, které si jako doplněk udělali majitelé kamenných obchodů.
Podívejme se na námi vybranou čtveřici e-shopů, kterým jsme tímto článkem udělali zdarma reklamu. Do jaké kategorie patří? Souhlasím s tím, že tento typ reklamy bychom měli používat citlivě. Třeba u celých kol o ni neuvažujeme, ale co se týká spotřebních věcí jako jsou přehazovačky, kazety, řetězy, řídítka, představce, pedály apod. tam si dokážeme představit, že tímto zveřejněným porovnáním nikoho nepoškozujeme a čtenářům ušetříme chvíli času.
A pak je tady ještě ChainReaction, ale tohle téma otevírat při této příležitosti nechci.
odpověz na tento komentářodpověď na Pavel123456789 — #20 To je ale přesně to co říkám. Kamenný obchod má stavět na tom co nemůže eshop poskytnout tj. že ti prostě XTR kliky namontuje a ne že ti je pouze podá v krabici přes pult. Kdo jen brečí že s cenou zboží nedostane na úroveň koloshopu tak asi bude muset hledat jiný byznys.
odpověz na tento komentářodpověď na picaso 25 — #17 odpověď na Pavel123456789 — #18 odpověď na domgal — #19 odpověď na Pavel123456789 — #20 Svatá pravda - teprve tito lidé vědí, o čem se tady mluví.
odpověz na tento komentářodpověď na Marcel1 — #16 Hochu jak se pleteš:-))) Stačí se podívat na B-F kolik lidí nezná základní názvy a už vůbec servisování opravdu velmi jednoduchých věcí! Koupit kliky XTR na netu není problém, ale jak je potom namontovat na kolo to už nejde tak lehce:-D Hydrauliky ještě větší problém, každý na fórech brečí že má dlouhé hadice, kotouče škrtají, brzdy nebrzdí hlavně že ušetřili nějakou stovku a teď neví co s tím a stejně to do těch servisů zanesou a tam za to hezky zaplatí:-) Problém pohonu tedy řetěz, kazeta, seřízení přehazovačky a přesmykače...neřadí, přeskakuje, sukuje se a co s tím, když nemám páru o základních věcech opět zase do servisu.....takže výsledek je ten že nejlevnější e-shopy skoro nic nevydělají s 5% nebo 10% marží, dokurví akorát trh s cenama kameňákům a ty stejně servis naúčtují zpět zákazníkovi! A kameňák který byl chytrý v posledních 2-3 letech a pochopil že nemůže mít marži 50% a více ale že mu v klidu stačí třeba od 25% do 35% podle druhu zboží teď žije dál a nemá se čeho obávat, jak bylo psáno naučil si své zákazníky a ti jinam chodit nebudou!
- na tento komentář reaguje kamenáč — #21
- na tento komentář reaguje Marcel1 — #22
- na tento komentář reaguje Aleš — #24
odpověz na tento komentářNaprosto souhlasím s kamenáčem! Mám stejnou zkušenost, i když jsem z oboru IT. V recenzích pisálci dávají velkoobchodní ceny, já když dám zákazníkovi doporučenou MOC, tak na mě kouká odkud jsem spadnul... "vždyť na netu mají za bla bla bla". Kdo nechápe rozdíl mezi eshopem a kamenou prodejnou, tak sem nemá co příspívat. A kdo si myslí, že ke kamenné prodejně si jen tak bokem rozjet eshop je nějaká brnkačka, tak ať si to zkusí! To je minimálně další člověk na plný úvazek + technolgie + reklama (bez té na netu neprodáš ani ťuk) = další peníze! Ty pak zase chybí na nákup zboží, které si lidi přijdou ohmatat, vyzkoušet atd... což je samozřejmě služba! Takže než někdo začne mluvit o "kvalitním servisu", měl by si nejdřív uvědomit tyto souvislosti. Ale to si samozřejmě běžný uživatel, který v životě nic neprodal a jenom hledá kde nejlevněji koupit, chodí si zkoušet věci do krámu za rohem a pak to objednává přes net, ani uvědomit nemůže. Na tohle téma vždycky říkám, že se lidi budou divit, až si pro každou blbost budou muset jet do hyper-super marketů nebo objednávat přes net, protože žádní místní prodejci nebudou! Tak začněte lidi přemýšlet ne peněženkou, jak nás učí současná židovská morálka, ale hlavou!
- na tento komentář reaguje kamenáč — #21
odpověz na tento komentářNebojte se!!! I ty největší e-shopy se perou hezky mezi sebou a za chvíli jich bude jenom polovina:-) Zrovna akce Koloshopu 20% sleva na zboží skladem(která byla před pár dny) jasně ukazovala jak na tom jsou:-) A ti co budou tvrdit že to tak není, tak proč neudělá obdobnou slevu ostatních 4 až 5 top e-shopu co mu konkurují? Asi zatím na tom nejsou tak špatně!
- na tento komentář reaguje kamenáč — #21
odpověz na tento komentářKamenná prodejna má stále své místo na trhu a má i svoje přednosti. Tak třeba to že si zboží múžu osahat, ten moment očekávaní, když do prodejny vstoupíte a čekáte, co super tam objevíte, ta vúně nového zboží a možnost mít kam jít si poklábosit o kolech , kdo se v kolech vyzná. A jako největší plus vidím v tom že zboží, které nabízejí i skutečně mají, řada E-shopú ráda používa formulku ,, vše máme skladem "" ale realita je jiná. Jistě, E-shopy toho múžou nabídnout víc, pixely snesou hodně, obchodník hlavně finančně už tolik ne, ale je to věc poptávky . Takže E-shop je velká konkurence pro kamenný obchod, ale né nezvládnutelná, chce to jenom trošku jiný přístup.
- na tento komentář reaguje kamenáč — #21
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #11 Právě že všechny uvedené výhody jsou "jen v uvozovkách". Pokud si někdo kupuje XTR pedály pak jistě není v situaci kdy si neví rady jak namontovat kufry. Dokonce ani když si jde turista koupit obyčejné M520 tak za ty 300 Kč nebo co zaplatí navíc oproti eshopu nedostane nic navíc. Prostě dostane přes pult krabici a hotovo.
Dobrý kamenný obchod musí nabídnou skutečné služby tzn. především kvalitní servis. To je to co nelze přes internet nabídnout. Musí si prostě vychovat svoje zákazníky kteří mu budou platit za to že se jim o jejich kola stará (a přitom prodá i ty XTR pedály)
- na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #20
odpověz na tento komentářodpověď na Mira — #14 No právě, aby pak ještě nějakej trh vůbec byl. Ale dobrý, nechme toho - pedály jsou to hezký, osobně raději bez klícky.
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #7 "Asi jsi nepochopil o čem je můj názor - ale nevadí, dá se to pochopit."
Neboj, pochopil jsem Tě naprosto dobře. Nicméně jsme v době, kdy pokud Ti nejede jeden druh byznysu a Ty to víš, tak proč tady pláčeš a nerozjedeš taky eshop? A řeči o tom, že pak nebudou žádný kamenný prodejny.....? Trh si sám řekne jestli je potřebuje...
- na tento komentář reaguje kamenáč — #15
odpověz na tento komentářodpověď na Neddy — #12 Pokud by všichni přešli na E shopy a kam. obchody by zmizely, nastane taková soutěž cen, že vše bude tak levné jak se nám nikomu ani nesnilo. Že E shopy nojsou ještě levnější je jen díky cenám v běžných obchodech. Navíc by opět docházelo k ještě většímu neetickému prodeji se kterým se snaží bojovat snad všichni dovozci.
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #6 Máte velmi zkreslenou představu, jak tyto e-shopy fungují. Když to je tak snadné, proč tedy kameňáci nezavřou svůj krám a nesedí si taky doma a neberou jen peníze za výměny faktur?
Je pravda, že každý úspěšný krám by měl mít i svůj e-shop, kde nabídne trochu nižší ceny... a pak si nemá na co stěžovat. O žádné zákazníky nepřichází. Ti rozumní kameňáci to tak dělají a já u nich také nakupuji.
- na tento komentář reaguje kamenáč — #13
odpověz na tento komentářodpověď na Marcel1 — #9 No Coment - co např řešení reklamací, podrobné prohlédnutí produktu před nákupem a případná konzultace s prodejcem. Např zjištění nějakých nevýhod až potom, co tyto pedály mám v ruce. To se týká ale víc samozřejmě nezkušených zákazníků, kteří si něco přečtou a chtějí to mít. Objednají na internetu a pak ani neumí namontovat kufry a nastavit pedál. Přijdou pak do krámů a diví se, že někdo po nich pak chce peníze za montáž.Vydřiduch obchodník. Nebo případ kdy zákazník objednal pedály a doma zjistí, že je do vysoké MTB podrážky nenaklapnul. Tato trocha případů je v kam. obchdě více eliminována. Vše je jen samozřejmě v úvozovkách.
- na tento komentář reaguje Marcel — #
- na tento komentář reaguje Marcel1 — #16
odpověz na tento komentářpokud jsou linky placené, bylo by fajn to přiznat a napsat to k nim.
Pokud ne, je to pravda trochu diskriminující.
internetové medium propaguje internetové obchody - přijde mi to v pořádku.
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #1 Můžete mi jmenovat alespoň nějakou výhodu pro koncového zákazníka (z těch všech o kterých píšete) kterou získám v "kamenném obchodě" nákupem zboží jako jsou pedály ?
- na tento komentář reaguje kamenáč — #11
odpověz na tento komentářAno, souhlasím s Peťanem je to novinka a jakási odezva od čtenářů či již uživatelů budou první kroky k zamyšlení se nad marketingovou budoucí strategií.....myslím si ,že tento nový produkt najde k zalíbení řada bikerů, kteří rádi zkoušejí nové věci...(mě se líbí ta styčná plocha s obuvi a i to celé těleso může jaksi chránit před kamením)...avšak..my ..nebo ti kteří, jezdí závody a na nějaké škrábance moc nehledíme, spíše na váhu a tuhost jednotlivých komponentů...se domnívám, že spousta zůstane u svých pedálů....aspoň já jo (-:
odpověz na tento komentářodpověď na Mira — #5 Asi jsi nepochopil o čem je můj názor - ale nevadí, dá se to pochopit.
- na tento komentář reaguje Mira — #14
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #4 Možná jsem to napsal moc ostře, ale je to opravdu totální pomalá poprava kam. obchodů . Z těch se pomalu a jistě budou stávají vzorkovny a zkušebny. Ano, pokud budou držet cenovou politiku a ceny E shopů, nebudou mít na nákup zboží a na nájem. A na tyto věci většina E shopů myslet nemusí. Proto stačí menší marže / menší jednotkový výdělek, který se díky výhodné ceně dorovná objemem poptávky. To znamená žádné peníze z výdělku odkládat na zboží - to přece zaplatím na dobírku a zákazník to za pár dnů zacáluje mě a navíc z kačkou navíc. To je pak super - koruny za žádnou práci , vlastně jo - za to že vytáhnu jednu fakturu a dám tam svoji, pošlu. Pak je dle mého názoru tato reklama v tomto článku dalším krokem jak lidem opět ukázat, že dřina, investice a úsilí kamenných obchodů je v podstatě k ničemu, že oni budou vždy ti nejdražší a proto si objednejte na E shopu. Jasně, pro lidi fajn - objednám z pokoje ze židle a o nic se nestarám. Ale co takhle lidem dát článek o výhodách kamenných prodejen ? Ne - rovnou vpálit DÍVEJTE SE JEN NA E SHOPY !
- na tento komentář reaguje Neddy — #12
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #1 Tak hoď link na web Tvé prodejny....udělej si reklamu....
- na tento komentář reaguje kamenáč — #7
odpověz na tento komentářodpověď na kamenáč — #1 Tak na tomto místě je potřeba říct, že odkazy pod článkem jsou v podstatě jakýsi "test" reakcí jak čtenářů, tak obchodů. V podstatě se dá říci, že jsme se zatím podobné formě propagace bránili, nicméně nastává čas na změnu. Že by to byl nějaký podraz o tom nemůže být řeč, protože podobné odkazy na zboží používají pro své čtenáře mnohá zahraniční internetová média, včetně např. bikeradaru a jak správně podotýkají ostatní, kdo si přečte takovýto článek, na internetu a uvažuje o koupi, tak z 95ti procent nejdřív stejně projde internetový ceny a teprve pak se rozhodne.
Vlastně v tom vidime jakousi službu čtenářům, kterým ušetříme čas hledáním a rovnou ukážeme přehled dostupných cen. Není v našem zájmu dávat sodu kamenným prodejnám, naopak. Pro ně a jejich prezentaci jsme vytvořili speciální databázi shopů (www.kolo.cz/sekce/obchody) ve které se mohou za velmi výhodných podmínek sami realizovat i pokud nemají vlastní e-shop.
Nicméně díky všem za připomínky a těšíme se na další...
- na tento komentář reaguje kamenáč — #
- na tento komentář reaguje kamenáč — #
- na tento komentář reaguje kamenáč — #6
odpověz na tento komentářTo 1 kamenáč: Je pravda, že odkaz na e-shopy si autor článku mohl odpustit, ale jak už zmínil picaso, v dnešní době se na internetové ceny podívá tak 95% zákazníků a je pouze na nich jestli uskuteční nákup v kameném obchodě nebo přes net.
odpověz na tento komentářNeviděl bych to tak tragicky. Hromada kam. obchodú má i vlastní E-shopy a v podstatě kopírují ceny na pultu. A domnívat se v dnešní internetové době, že zákazník vynechá internet a poběží hned do kamenné prodejny je naivní.
odpověz na tento komentářTak to je mazec, tenhle podraz jsem z MTBS nečekal. Takhle dát sodu kamenným obchodům a všem poctivým prodejcům, kteří drží doporučené MOC. Dát tam i link na tyto E-shopy to fakt mazec. Kamenný obchod a všechny jeho výhody pro koncového zákazníka už nejsou podporovány ani na speciálních portálech. Kam jsme se to dostali? Tímto ničíte nejenom obchodníky ale i kazíte ceny. Gratuluji a styďte se. Jste prevíti - kolik jste za tuto reklamu dostal?
- na tento komentář reaguje petan — #4
- na tento komentář reaguje Mira — #5
- na tento komentář reaguje Marcel — #
- na tento komentář reaguje Marcel1 — #9
- na tento komentář reaguje jirka — #
- na tento komentář reaguje pecoun — #29
odpověz na tento komentář