Svěťák v Mont Sainte Anne se pojede na vykastrované trati

V tradiční lokalitě na východě Kanady se chystá další díl světového poháru cross country a sjezdu ...

Autor: Michal Červený
Svěťák v Mont Sainte Anne se pojede na vykastrované trati

"Nejtradičnější trať světového poháru byla vykastrována...". To je asi nejvýstižnější tweet, kterým Švýcar Mathias Fluckiger charakterizoval změny na trati kanadského podniku světového poháru. Na té tradiční, původní, vybojoval před třemi lety titul mistra světa do 23 let. Mimo jiné i v úvodním utahujícím se stoupání, následující kluzké kořenité pasáží a hlavně velké a obtížné rockgarden, která byla dominantní pasáží oblíbeného okruhu. Celý tento úvodní pytel ale letos na trati pořadatelé pátého závodu světového poháru vynechali a v době, kdy se je evropští organizátoři závodů snaží uměle postavenými pasážemi napodobovat, tímto krokem překvapili. Ve zbytku 4,5 kilometrů dlouhého okruhu totiž žádné zásadní novinky nepřibyly a tak se i tak krásná a jezdivá singletracková trať velmi zrychlí. Že by nás čekal další atraktivní závod jako v Andoře?

Dobré vzpomínky na místní okruh má i Jaroslav Kulhavý. Vždyť v roce 2010 tu dosáhl na světové stříbro a o rok později zde vyhrál další ze závodů světového poháru.
"Já myslím, že je to takhle i lepší. Odpadl jeden výjezd a bude to rychlejší závod. Jen louka po startu je zbytečně dlouhá," říká k trati Jára poté, co se na ni v úterý poprvé svezl. Letos ale ambice na vítězství bohužel nemá. Po výpadku v Andoře absolvoval olympijský šampion v minulém týdnu vyšetření a zátěžové testy u vedoucího lékaře ASC Dukla Praha Mudr. Bořivoje Gronycha a ing. Jiřího Novotného. Ty neodhalily žádnou nemoc či infekci, ale potvrdily domněnku, že za aktuální formou stojí trable ze začátku sezony a následný urychlený tréninkový model.

"Cítím se líp než před týdnem, takže by to mělo být lepší. Odpočíval jsem, zkrátil jsem trénink a trénoval ve vyšších intenzitách. Přetáhl jsem na konci května trénink směrem k mistrovství světa v maratonu a vyšší intenzity mi chyběly. Vytrvalost byla super, ale ve vysokých tepech jsem nebyl schopnej jet. Teď se tam snažím zpátky dostat, ale je mi jasné, že to nebude hned. Teď to snad bude lepší a na mistrovství světa už by to mělo být v pohodě..." vysvětluje Jára a drží při tom v ruce obálku se startovním číslem šest.
V první řadě na startu bude stát i další český reprezentant Ondřej Cink. Ten bude mít na řídítkách trojku a na sobě nový nenápadný dres českého šampiona. A třetí šancí na český úspěch bude zajisté také Kateřina Nash.

Na úpatí hory Svaté Anny se zatím vše chystá na víkendový svátek mountainbikingu. Parkoviště lyžařského areálu postupně zaplňují týmové trucky, proběhly každoroční motokárové závody mezi mechaniky továrních týmů Specializedu, Cannondalu a GT a hitem na iPadach jsou youtube videa s Michalem Marošim z jabloneckého fourcrossu, nad kterýma tu nemalé hvězdy kroutí hlavou. To favoritka nedělního sjezdu Rachel Atherton zatím relaxuje a po ránu zašla rozhýbat tělo pod místní vodopády.

Mont Sainte Anne je letos první destinací, kde se nepojede XC Eliminator. Jinak precizní pořadatelé se do ošemetné disciplíny pravděpodobně nechtěli pouštět. Místo toho pro diváky jako pozvánku chystají večerní slopestylový contest přímo v centru nedalekého Quebecku, který připravil Cameron Zink nebo závod na novém pumptracku. Cross country bude patřit sobota, sjezdu neděle.

Program - Světový pohár MTB - Mt. St. Anne, Kanada

Pátek 9.8.
13:15 DHI kvalifikace junioři
14:30 DHI kvalifikace ženy + muži Elite

Sobota 10.8.
9:00 XCO ženy U23
9:05 XCO juniorky
11:30 XCO ženy Elite - LIVE
14:00 XCO muži Elite - LIVE
16:30 XCO muži U23
16:35 XCO junioři

Neděle 11.8.
12:30 DHI finále junioři
14:15 DHI finále ženy Elite - LIVE
15:00 DHI finále muži Elite - LIVE



foto: Michal Červený

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárDvojzávod světového poháru v cyklokrosu premiérově tento víkend
    Dvojzávod světového poháru v cyklokrosu premiérově tento víkend
  2. Světový pohárPieterse zahájila krosovou sezónu 3. místem, v mužích opět vítězí Vanthourenhout
    Pieterse zahájila krosovou sezónu 3. místem, v mužích opět vítězí Vanthourenhout
  3. Světový pohár3. díl Světového poháru v cyklokrosu se jede v Namuru
    3. díl Světového poháru v cyklokrosu se jede v Namuru
  4. Světový pohárSvětový pohár na Sardinii zrušen kvůli extrémnímu větru
    Světový pohár na Sardinii zrušen kvůli extrémnímu větru
  5. Světový pohárNové Město n.M. spouští předprodej vstupenek, prvních 100 s bonusem
    Nové Město n.M. spouští předprodej vstupenek, prvních 100 s bonusem
  6. Světový pohárSvětový pohár v cyklokrosu zavítá poprvé na Sardinii
    Světový pohár v cyklokrosu zavítá poprvé na Sardinii

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #15 pcc - vloženo: 12.08.2013 v 01:51:25

    odpověď na VencaS — #14 Me se naopak soucasny trend v xc tratich libi - dobre se na to kouka a vyrobci pak delaj lehky kola na kterych se da jezdit v terenu. Ne jak nedavno kdy se svetaky jezdily v parcich a high end kola zdaleka nevydrzely to co ted.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #14 VencaS - vloženo: 08.08.2013 v 16:20:33

    odpověď na Fanda — #13 Souhlas. Cyklokros v létě by byl asi jako hokej na in-line bruslích. A MTB na louce nebo ve městě by byl taky o ničem. MTB ve svý podstatě není kontaktní sport a nutno si přiznat, že není vůbec atraktivní pro televizního diváka. To co MTB (XCO) dělá atraktivní pro gaučáky jsou právě ty umělý překážky a zkracování okruhů, ale je to opravdu ta správná cesta? Na druhou stranu bike parky, singletreky, pumptracky apod. jsou taky dost umělý a je tohle ještě všechno o horské cyklistice?

    1. na tento komentář reaguje pcc — #15
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #13 Fanda - vloženo: 08.08.2013 v 14:22:25

    odpověď na gomez — #8 odpověď na Martin Bali-Jenčík — #1 Tak, ono je otázkou, kdyby se cyklokros jezdil v období jaro - podzim, koho by zajímal. Já říkám nikoho.

    1. na tento komentář reaguje VencaS — #14
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #12 kpitti - vloženo: 08.08.2013 v 14:03:14

    odpověď na gomez — #10 V pohodě :o). Myslím, že v Praze se hlavně ukázalo jak je kdo vyježděný a umí na blátě zajet. To se moc trénovat nedá, jen jezdit a jezdit. Kdo umí líp v blátě zabrat a neztratit rychlost, dávkovat sílu na kolo a kdo nedělá chyby, které ho zastaví ... ten vyhrává. Proto se možná sjeli i dřív, než obvykle, ale přesně na tyhle závody se pak nejvíc vzpomíná.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #11 McBlacky - vloženo: 08.08.2013 v 13:39:25

    odpověď na gomez — #10 z mého pohledu bych teda řekl, že v bahně -kor trať v Řepích- to je spíš o brutální síle to rvát dopředu. Techniky v Praze je málo, za sucha není prakticky žádná. Na rychlost v technice v tomhle konkrétním závodu mělo větší vliv obutí než skill a kdo nechal univerzály, tak se všude plácal a smekal.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #10 gomez - vloženo: 08.08.2013 v 10:41:28

    odpověď na kpitti — #9Co se týče kadetů máš pravdu. Možná jsem se unáhlil ale přece jen, mě zarazilo jak v Praze na poháru Žilák se Zeleným sjeli tyhle kluky. Tam to bylo na tom bahně dost o technice protože na ostatních závodech je tak lehce nesjíždějí..;)

    1. na tento komentář reaguje McBlacky — #11
    2. na tento komentář reaguje kpitti — #12
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #9 kpitti - vloženo: 08.08.2013 v 10:26:23

    odpověď na gomez — #8 Naprosto a bezvýhradně souhlasím s tím, že bajky patří do lesa a XCO by měla být technicky obtížná a atraktivní trať. Jen bych chtěl zareagovat na tu poznámku s Kadety. Ono se vůbec povědomí o naší bajkerské mládeži tak nějak vytrácí, nebo spíš ani niky moc nebylo. Kadeti jsou kluci ve věku 14 a 15 let. Někteří mají za sebou už pár let tréninku a zkušeností a prokazují talent, ale někteří zatím sbírají zkušenosti. To je naprosto normální a měli bychom být rádi, že je jich na startu vždy co nejvíc. To že se Kadeti, Experti a Masters sjíždějí je věc, která se děje už roky a je to dáno programem ČP. Rozhodně není pravda, že půlka Kadetů není schopná nic jet, pravda je, že jezdí líp než kdokoli s nás dospělých právě v technice, ale jejich vytrvalostní a rychlostní schopnosti nejsou na takové úrovni aby ujeli např. nejlepším Expertům. A většina z nich jezdí co nejvíc závodů, včetně KPŽ, protože je to prostě baví závodit na kole a když to termínově vyhovuje je lepší si zajet i to KPŽ a pod..

    1. na tento komentář reaguje gomez — #10
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #8 gomez - vloženo: 08.08.2013 v 09:40:55

    odpověď na Babaja — #7 S tím cyklokrosem máš pravdu. Tak to skutečně vzniklo. A jak říkal autor dole, o tom, že by měl jít MTB cestou cyklokrosu. Tak řeknu, děkuji nechci. Tenhle sport dělaji dvě země. A populární je jen v Belgii, a kdo ví jestli to není tím, že oni milují cyklistiku jako komplet...;) Takže soráč ale tohle NEE ! Co se týče toho MTB, o to více mě štve, když vidím KPŽ, a může tam být konkurence jakkákoliv ale prostě tohle není pravej MOUNTAINBIKING !! Ten patří do lesa na pořádný terény...Pak přijedu na pohár a půlka lidí není schopná nic sjet...;) Viz kadeti a spol, jak se na tom minule pozastavoval Žilák a Zelený, když půlku mladých v závodě dojeli. Pokud budeme stavět traťě na loukách a něco jak cyklokros. Tak to pak snad MTB vymře :D :D Bohužel KPŽ ty mladé celkem láka....Což mě mrzí...

    1. na tento komentář reaguje kpitti — #9
    2. na tento komentář reaguje Fanda — #13
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #7 Babaja - vloženo: 08.08.2013 v 09:11:47

    odpověď na gomez — #5Svatá pravda !!! Bajky jedině do lesa, nahoru, dolů, skoky, šutry, kořeny, jehličí atd. A ne čumět jen na přední kolo. Když jsem vyděl trať XC na OH v Londýně, tak nebýt tam navezený ty šutry, tak se tam může jezdit cyklokros. Cyklokros se začal jezdit jako alternativa silnici, aby ti žiletkáři v zimním období "nezakrněli".

    1. na tento komentář reaguje gomez — #8
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #6 frosty - vloženo: 08.08.2013 v 08:09:19

    Já nějak nerozumím všem tě spekulacím proč mu to nejezdí, JK nám v loni poskytl ten jekrásnější sportovní zážitek a těžko se bude opakovat, nejde to udržet stále tak vysoko. A taky tu máme dalšího špičkovýho jezdce!

    K těm tratím: Souhlasím s Gomezem! To by mohli i silnici dát na letiště stále dokola! Biky patří do lesa, tam mají své kouzlo. Já osobně ani nesouhlasím s budováním umělých překážek na tratích, vypadá to atraktivně ale je to asi jako umělý prsa :) Není nad pořádný přírodní sjezd mezi stromy apod. a né nevežéné kameny z druhé strany republiky! jen můj názor

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #5 gomez - vloženo: 08.08.2013 v 06:36:25

    odpověď na Kurri_22 — #3 a Kurri, mýliš se ! To co Kulhecovi celou dobu chybělo a co jsem taky už i loni tvrdil je intervalový trénink. Vím, že maji obrovské objemy. NEskutečné dávky jako silničáři ale k čemu to potřebuješ na závod 1,5 hodiny ? A ten výpadek dle mého názoru nehrál roli. Za ty roky s těma objemama co má naježděno!! A konec konců se to celé potvrdilo, špatně se mu závodí na vyšších tepech a přesně o tomto je. Nebyl prostě schopný zrychlit v rozhodujících chvílích závodu. Ty testy jasně ukázali, že trénovanost intenzit nebyla takřká žádná. A sám Zapletal napsal, že už zkrátili tréninky a zapracují na intenzitách..;) Takže chyba v tréninku...;) a žádný měsíční výpadek v tom nehrál roli...Můj názor..;)

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #7
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #4 gomez - vloženo: 08.08.2013 v 06:30:49

    odpověď na Martin Bali-Jenčík — #1 Nemůžu s tím souhlasit. Nechci videt závodníky jako na cyklokrosu jezdit po loukách tam a zpátky. Pravej mountainbiking vznikl v Americe kde se začalo jezdit těžkým terénem v lese nahoru a dolů. A to chci vidět !!!! A tam MTB taky patří, to pravé MTB, kdo to videt nechce, at jde na cyklokros. Bajky patří do lese..;) ... NEvím jak by závoďáky bavilo jezdit traťě bez těhle úseků trati a bez pořádných sjezdů..;)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #3 Kurri_22 - vloženo: 08.08.2013 v 00:24:56

    odpověď na Stanislav.Jirak — #2 Já myslím, že v tom roce 2011 měl Kulháč těch výpadků minimálně, dohromady to možná nedalo ani jeden týden. Navíc to bylo už v průběhu sezony. Letos to bylo ze začátku, kdy třeba ještě neměl úplně naježděný ten základ.

    1. na tento komentář reaguje gomez — #5
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #2 Stanislav.Jirak - vloženo: 07.08.2013 v 23:14:34

    http://sport.idnes.cz/povidani-s-trenerem-bikera-kulhaveho-dso-/cyklistika.aspx?c=A130805_142427_cyklistika_rou .. Moc tomu nerozumím. JK někdy uprostřed sezóny 2011 srazilo auto, měl problémy se zuby, díky tomu výpadky tréninku a byl přitom neporazitelný. Letos Manuel Fumic v Albstadtu zlomil klíční kost, výpadek bez tréninku několik týdnů a v Andoře při combacku dojet desátý. To mi hlava nebere.

    1. na tento komentář reaguje Siskin — #
    2. na tento komentář reaguje Kurri_22 — #3
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #1 Martin Bali-Jenčík - vloženo: 07.08.2013 v 22:38:26

    Správně, nejlepší cesta jak konečně pořádně zatraktivnit XC je přiblížit jeho formát co nejvíce cyklokrosu. Ještě by to chtělo zkrátit okruhy pod 3 km a snížit počet závodníků na max. 60. Prostě udělat z toho pořádnou cyklistiku, aby pohromadě bojovaly větší skupiny a diváci viděli víc průjezdů. :-) Pokud chce někdo sledovat skákání po kamenech a kořenech, nechť si zajde na cyklotrial. :-) Jo a v Kanadě měli rozum, že neuspořádali ten stěží pochopitelný "eliminátor" a raději zařadili něco zábavnějšího pro lidi... :-)

    1. na tento komentář reaguje gomez — #4
    2. na tento komentář reaguje Fanda — #13
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744