Systém CTD od Foxu detailněji

Nový systém tlumení Climb-Trail-Descend je jednou ze zásadních inovací značky Fox pro rok 2013. Představíme si jej blíže…

Autor: Komerční článek
Systém CTD od Foxu detailněji

Tři polohy páčky a tři typy terénu, ve kterém se biker zrovna pohybuje. To je ve zkratce zbrusu nový systém tlumení značky Fox, jenž výrobce označuje zkratkou CTD (představili jsme vám jej společně s dalšími novinkami v článku Fox 2013: co je nového?). Tato tři písmena zastupují slova Climb-Trail-Descend a představují integrovaný systém umožňující jednoduché ovládání všech prvků odpružení snadno a rychle.

Veškeré dohady o tom, jak nastavit přední a zadní odpružení tak, aby byla v harmonii, vezmou podle výrobce za své. CTD totiž umožní jezdci plnou kontrolu odpružení přímo za jízdy. V souhře díky tomu může pracovat vidlice, tlumič i sedlovka – vše lze nastavit pro jakékoliv jízdní podmínky a jízdní styl. Třípolohový systém páčky CTD umožňuje jednoduše experimentovat s jednotlivými nastaveními v různých podmínkách i jednoduchý návrat zpět do výchozího bodu.

Poloha „Climb“ poskytuje nejtvrdší nastavení nízkorychlostní komprese pro nejlepší efektivitu šlapání s možností částečné eliminace nárazů. Najde využití při výjezdech a traverzování terénu, není ale designována jako tvrdý lockout. Naopak poloha „Descend“ má optimalizované nastavení nízkorychlostní komprese pro vyváženou kontrolu a citlivost v prudkých agresivních sjezdech. Funguje nejlépe v rozbitém hrbolatém terénu, který vyžaduje poddajnost odpružení.

Pro optimální kombinaci efektivity šlapání a ovládání kola v členitém terénu je určen režim „Trail“. Ten zvolte také tehdy, pokud vám vyhovuje jediné nastavení po celou dobu jízdy. Střední poloha páčky totiž nabízí nejširší použití při běžné jízdě. Pohlcuje nárazy při jízdě v terénu a mírných sjezdech a je vhodná i pro technické výjezdy. U vidlic a tlumičů nejvyšší Factory série lze navíc tuto polohu ještě jemně doladit ve třech dalších úrovních (soft-medium-firm)

Již vloni Fox představil také systém elektronicky řízeného odpružení iCD (Intelligent Control Dynamics), jež má ještě více usnadnit ovládání a nastavení jednotek odpružení, a to ve zlomku vteřiny. Více se o Fox iCD dozvíte z úst Geoffa Kabushe v následujícím videu:

Další informace o jednotlivých produktech naleznete na stránkách dovozce www.cyklosvec.cz nebo v angličtině na nových stránkách www.ridefox.com.

 

Přečteno - 14363x Tagy: vidlice fox
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyNovinky FOX 2025 – exkluzivní edice a nebeský rozsah sedlovky
    Novinky FOX 2025 – exkluzivní edice a nebeský rozsah sedlovky
  2. ServisFitch Ratings snižuje hodnocení koncernu Accel Group
    Fitch Ratings snižuje hodnocení koncernu Accel Group
  3. TechnikaFotogalerie: Fox Crossframe Pro MIPS
    Fotogalerie: Fox Crossframe Pro MIPS
  4. DoplňkyTEST: První dojmy Fox Crossframe Pro MIPS
    TEST: První dojmy Fox Crossframe Pro MIPS
  5. ServisFox jde do baseballu, získává i Lizard Skins
    Fox jde do baseballu, získává i Lizard Skins
  6. DoplňkyFox na letošek přichystal bikerům i boty, vyzkoušeli jsme model Union Flat
    Fox na letošek přichystal bikerům i boty, vyzkoušeli jsme model Union Flat

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 mavic - vloženo: 30.03.2013 v 18:55:44

    Taky by stálo za zmínku, že každý výrobce kol, případně každý typ kola daného - podle zdvihu a využití - používá jiné nastavení jednotlivých poloh.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 biker29er - vloženo: 28.03.2013 v 21:59:52

    Urcite dobry smer. Skoda jen, ze na verzich s ovladanim z riditek nelze nastavit tuhost v trail modu, pak uz by to bylo skoro dokonale.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744