Fenomén elektrokol dospěl do fáze, kdy se nám v redakci sešlo několik testbiků, z nichž tento jsme zvolili jako první z řady v rámce "elektrotestů"...
Lapierre patří ve Francii mezi největší značky, a tak se není čemu divit, že byl v podstatě donucen, podobně jak mnoho dalších značek, k tomu, aby i on představil své variace na téma elektrického horského kola.
Předem upozorňuji, že tento článek nebude posuzovat to, zdali je tento typ horských kol ještě kolem, nebo nikoliv, a ani se nebude zamýšlet nad tím, jestli je dobré tato kola v globálu vůbec nabízet. Jeho cílem bylo napsat obvyklý test na kolo, které má kromě pedálů, řídítek a přehazovačky navíc 8 kg vážící motor, který leccos nabídne, ale také lecos sebere.
Rámový "mastodont"
Pojďme se tedy podívat nejprve na samotný rám. Už na první pohled je jasné, že tenhle Lapierre něco vydrží. Trubky, ze kterých je rám Overvolta svařen a které nesou označení Alloy Supreme 6, nejsou rozhodně nijak zvlášť subtilní. Hydroforming na nich najdete hned na několika místech a celková koncepce je na první pohled bytelná, až byste řekli nerozbitná.
Co se masivních profilů trubek týká, tak se nešetřilo ani na zadní stavbě. Ta vychází z konceptu přepákovaného jednočepu, kde čep je umístěn poměrně vysoko nad středem hned za držákem motoru. Oproti většině konkurence je její konstrukce ale upravena tak, že řetězové vzpěry nekříží řetěz a díky tomu je tedy minimalizováno otloukání zadní stavby v místech potenciálního kontaktu s ním.
Spodní rámová trubka musí být u středu poněkud předsazená, to proto, aby se do rámu vešla současně baterie i tlumič. Celkově je bike díky zástavbě elektromotoru o něco delší než běžná celopéra, nicméně není to nic, co by se nedalo skousnout. Zadní stavba je opět kvůli motoru dlouhá 477 mm, což je na 27,5" kolo zhruba o 4 cm víc, než bývá zvykem.
V tuto chvíli se patří ještě říci, že Overvolt je koncipovaný jako bike na hranici trailu a endura, a proto je jeho delší rozvor akceptovatelný. Rám disponuje 140mm zdvihem, který je poměrně luxusním, a svého majitele tak nutí k tomu přemýšlet nejenom o běžných trailech a rozbitých lesních cestách, ale doslova vyzývá k tomu zkusit "motorku" pustit i z nějakého toho kopečku nebo ji prohnat po FR trati.
Jedinou zásadnější překážkou, která vás bude omezovat v rozletech, a to doslovně, je hmotnost 22,13 kg, která je poněkud vyšší - dokonce vyšší, než měly sjezdové speciály před deseti roky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Ahoj,
když se tu posledně diskutovalo o elektrokolech, byl jsem dost kritický. Po letošní dovolené v německých horách jsem viděl takových elektrokol, až jsem si myslel, že jsem zaspal několik let.
Uznávám tedy, že elektrokolo má své vyznavače, ale z letošní zkušenosti musím říct, že jsou to povětšinou věkové kategorie 60+, kteří s tím jezdí po silnicích, případně, jak bylo v článku řečeno, padesátikilová slečna :-)
Suma sumárum, díky za recenzi. Čistě náhodou, nezjišťovali jste na Eurobiku, nebo nebyla tam nějaká přednáška na téma "kdo kupuje elektrokola a k jakému účelu"? Pořád mi totiž nejde do hlavy celopéro v elektrice. Dík
odpověz na tento komentář