Naviguj a měř, to je oč tu běží… Důkladně jsme pro vás otestovali novou navigaci Mio Cyclo 505 HC...
Na sklonku sezony se k nám do testu dostal navigační přístroj MIO 505 HC sloužící i jako sporttester. Tedy top model značky MIO. Jaký je a podaří se mu na úkor Garminu obsadit rodla a představce bikerů? To jsme se pokoušeli během testovacích cca. 400 km ověřit.
Hlavní údaje, které se o těle velmi kvalitně zpracovaného a elegantního přístroje dají uvést, jsou: váha 129 g, rozměry 103 x 61 x 19,6, velikost dotykového kapacitního displeje 3“ (7,5 cm) a rozlišení 240x400 pix. Uvnitř vše řídí procesor Samsung 6443 a GPS chipset SiRFStar III. Výrobce slibuje voděodolnost IPX7, což je ponoření do stojaté vody, hloubky 1 m a po dobu 30 min. V praxi by to mělo vydatnějšímu deštíku odolat a pro uživatele snow-biků …střední lavinu odpružit.
Čidla, obsah balení a uchycení
K navigaci MIO 505 HC je standardně dodáván hrudní pás a čidlo rychlosti kombinované s kadencí. Vše pracuje na systému ANT+. Dále je možno alternativně propojit přístroj s wattmetrem či elektronickým řazením (to jediné jsem neměl možnost vyzkoušet).
Pomocí Bluetooth propojíte MIO s mobilním telefonem. Podporován je Android a iOS. Pro bezdrátové připojení a synchronizaci je možno použít WiFi.
K uchycení na řídítka/představec slouží jediný držák dodávaný v balení. V tom dále najdete USB kabel a nabíječku.
Držák na řídítka/představec je připevněn plastovými páskami a konkurenční Garmin to má z mého pohledu řešeno lépe. Trochu mě zaskočila dvojí aretace. Pokud umístíte držák na představec, je nutná ještě jedna otočka do souběžné polohy s představcem. Zprvu jsem nadával, že je držák určen pouze na řídítka, ale chyba byla na mé straně.
Mně osobně chybí tzv. předsazený držák na řídítka. Ten se dá za pár zlaťáků přikoupit …no pár, za 30 euro.
Provedení čidla rychlosti a kadence posuďte, prosím, sami. Při instalaci trochu překáží brzdová hadička, ale neřešitelný úkol to není.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Atomik — #7 V mém příspěvku o tepech nebylo ani slovo, mluvil jsem o tréninkovém deníku, evidenci aktivit. Jinak Strava to neumí, ale jiné apky Ti ty tepy a další údaje ohlásí, mají hlasový výstup jako navigace. To Mio vlastně už mobilem je co se týče nutnosti neustálého dobíjení, náchylnosti na ulomení z řídítek, malé to také zrovna není. Problémem může být krádež, takže jej také bude nutné sundavat a dávat do kapsy. Pak už člověk musí koukat na tu cenu a jestli za polovic není možné získat něco univerzálnějšího. Jde o cenu, univerzální zařízení (=mobil) nebude nikdy dobré jako specializovaný cyklocomputer, ale diskutujeme o tom, kde má každý jednotlivec tu hranici.
odpověz na tento komentářodpověď na Maraton — #6 Jen taková rejpalská otázka, k čemu ty tepy na mobilu, když na ně při jízdě nevidíš?:)
- na tento komentář reaguje Maraton — #8
odpověz na tento komentářodpověď na snipik — #4 Tak například já to řešil tak, že jsem koupil Samsunga už s offline turistickými mapami, takže když potřebuji, tak to mám s hlasovou navigací, kdekoliv v terénu. když fouká vítr, tak někdy člověk přeslechne, ale ty pokyny se opakují. Tréninkový deník za mne řeší Strava a Bluetooh hrudní pás za 500, to samé čidlo kadence, trenažér řeším přes Wahoo Fitness, který také okamžitě exportuje na Stravu. Segmenty Stravy jsou dobrá motivace, ze Stravy mi to naskáče ještě k Vojtěchovskému na Mytreneek. Prostě dlouho jsem jezdil s compem za 300 a teď už jsem to řešil mobilem a univerzálními noname čidly, na řídítkách nemám ve dne nic.
- na tento komentář reaguje Atomik — #7
odpověz na tento komentářodpověď na snipik — #4 asi máš pravdu, jsem jednoduchý, protože se kouknu do mapy a třeba 80 km si zapamatuji kudy mám jet. Pravda je, že občas musím alespoň jednou pro mapu sáhnout, když chci jet jinudy, protože se mi to jinudy víc zalíbilo. Poradím ti, republika je doslova protkána cestami, které jsou označeny takovými barevnými značkami. Říká se jim turistické značky:-) Skoro vždy na nějakou narazíš a stačí si jen zapamatovat z mapy kudy a kam která vede. Ale jestli si nejseš schopen zapamatovat například jediné telefonní číslo, jediné jméno ulice nebo datum narození rodičů, tak to nezkoušej a pořiď si Mio:-) Aby ses někdy vůbec vrátil domů:-)
odpověz na tento komentářodpověď na terny — #3 Tak ty seš docela jednoduchej, pro tebe takový výrobek jistě není. Zkus si někdy jet přes les po předem naplánované trase. Uvidíš kolikrát budeš vytahovat mobil z kapsy a kolikrát přejedeš :-)
- na tento komentář reaguje terny — #5
- na tento komentář reaguje Maraton — #6
odpověz na tento komentářodpověď na Tomáš Růžička — #2 Ano, moje řeč. Podobné drahé a nepřesné přistroje je zbytečné kupovat. Dát dvanáct tisíc za něco, kde je mapa a měří to co cyklocomputer je blbost. Když potřebuji mapu, vytáhnu z kapsy mobil. Chtěl bych vidět někoho, kdo celou cestu potřebuje čučet na mapu. A na computeru každého především zajímá ujetá vzdálenost a průměrná rychlost. Občas někdo mrkne na okamžitou. Osobně netuším, proč bych se měl zpětně dívat na záznam z GPS projeté trasy, když si ji pamatuji:-)Jestli se chce někdo testovat jak na tom je, tak stejně jezdí stejný okruh a využije právě tu průměrnou rychlost a čas. A na nastoupané metry také existují cyklocomputery, které to mají. Stejně to je nepřesné s ohledem na změny atmosférického tlaku.
- na tento komentář reaguje snipik — #4
odpověz na tento komentářAno, měření rychlosti kolísá. Troufám si tvrdit, že podobně jakou u ostatních gps přístrojů. To je dáno přesností gps (několik metrů) a mnoha faktory, které přesnost ovlivňují. Pouze s čidlem rychlosti se tomu dá vyhnout. Použít se dá i jiné čidlo rychlosti s ANT+ Okamžitá rychlost mě osobně moc nezajímá, takže u svého sporttesteru také čidlo nevozím. Jenom pro zajímavost. Během celého testu jsem měl na řídítkách MIO i Garmina …a na tréninku např. 45 km byl rozdíl v délce cca. 300m a v nastoupených metrech cca. 100m (nastoupáno třeba 800m). Co měří přesněji, neposoudím. A stačí když se po každém závodě podívám na aplikaci Strava. Ta mi ukáže závodníky s podobným časem, kteří aplikaci také používají a mají nějaký gps měřič. Tam jsou rozdíly v délce závodu a nastoupených metrech také solidní.
- na tento komentář reaguje terny — #3
odpověz na tento komentářZajímalo by mě hlavně jak se přístroj chová když se s ním vjede pod husté stromy...hlavně teda, jestli nějak značně kolísá měřená gps rychlost při nepoužití čidla rychlosti - nechci totiž na kole vozit nějaká čidla navíc když mám přístroj s gps
odpověz na tento komentář