Redakčnímu testu jsme podrobili trailbike od kanadské značky Norco. Dojmy z testování si můžete přečíst v následujícím textu...
Kanadské Norco, které letos oslavilo rovných šedesát let své existence, je ve světě MTB velmi dobře etablovanou a respektovanou značkou. Ve své nabídce má Norco kompletní paletu horských kol od XC až po DH. Norco rovněž nabízí kola pro gravel i modely do města. Do testu nám dorazil bike nesoucí název Fluid FS C1, který disponuje zdvihy 140 mm vpředu a 130 mm vzadu a Norco jej tak logicky řadí do kategorie trailbiků.
Modelová řada Fluid nabízí kompromis mezi ryzím XC kolem a plnohodnotným endurem. Což je v podstatě účelem trailbiků, nicméně již od pohledu, ale také na základě toho, co jsem s kolem zažil, se jedná o stroj, který má blíže spíše k enduru.
Testovaný Fluid FS C1 je postavený na rámu, který má karbonový přední trojúhelník a hliníkovou zadní stavbu. Hliníkové je rovněž masivní vahadlo zadního odpružení. Celý rám pak působí jako velmi kvalitně zpracovaný, ale od renomované značky nemůžete v dnešní době očekávat něco jiného.
Geometrii rámu není možné nikterak měnit a upravovat, není zde žádný flipchip nebo třeba nastavitelné misky hlavového složení. Zadní odpružení je na bázi klasického čtyřčepového zavěšení, ovšem s hlavním čepem, umístěným poměrně výrazně pod úrovní řetězové linky.
Přední rámový trojúhelník, který je vyrobený z karbonu, je uzpůsobený pro vnitřní vedení hadic a bovdenů. Ty do rámu vstupují z boku okolo hlavové trubky. Norco tedy zatím nepřechází na moderní plnou intergraci se vstupem hadic a bovdenů do rámu skrz hlavové složení. Hliníková zadní stavba pak pro vnitřní vedení uzpůsobena není. Na testovaném kole byla vedena brzdová hadice venkem. Testovaný model byl osazený bezdrátovým Sramem AXS, takže bovden a lanko k přehazovačce nebylo nutné řešit.
Pokud jde o můj osobní názor, kolo na mě působí opravdu velmi dobrým dojmem, krásným designem a kvalitním zpracováním. Není zde ale žádný highlight v podobě něčeho nezvyklého, ojedinělého, něčeho, co by mě na první pohled uchvátilo. Jedná se o naprosto standardní kolo v daném segmentu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
komentář byl smazán
odpověz na tento komentářHlavní čep výrazně pod úrovní řetězové linky? Ať koukám, jak koukám, je prakticky na úrovni vrcholu převodníku, to není "výrazně".
odpověz na tento komentář