Otestovali jsme hodně slušnou trailovou "hlínu" od kanadské značky Norco...
Nedělají to zdaleka všichni výrobci, ale ti, kteří se rozhodli to udělat, zpravidla nelitují. Mluvím o tom, že v dnešní překarbonované postcovidové době došlo v mnoha případech ke zredukování počtu nabízených modelů a mnoho značek u některých modelových řad zejména celoodpružených kol přestalo buď úplně nabízet hliníkové rámy, nebo je v nabídce sice mají, ale pouze jako vstupní "low cost" modely s adekvátně podřadnými specifikacemi, a přitom za relativně dost peněz.
To však není případ tohoto Norca, protože tady dostáváte na hliníkovém rámu velice schopnou specifikaci zaměřenou na funkčnost, a přitom za velice rozumnou cenu.
V případě Fluidu jde o moderně střižený trailbike se zdravě progresivní, ale nijak přepálenou geometrií, který sází na kombinaci zdvihů 140/130 mm a samozřejmě výhradně 29" kola.
První, co vás na rámu trkne do očí, je jeho zpracování. Hlavová pasáž má totiž perfektně začištěné sváry, takže sotva poznáte, že jde o hliníkový rám a podobně je na tom také sedlová trubka v místě napojení s horní rámovkou. Začištěny jsou ovšem také navářky pro tlumič a vahadlo. Jediná místa, kde je hliník přiznán, jsou středové složení a zadní stavba.
Rám je zde svařený kompletně z hydroformovaných hliníkových trubek materiálu 6061 doplněných o hliníkové vahadlo a průmyslová ložiska v čepech.
Zadní stavba využívá nestárnoucí klasiku v podobě čtyřčepového uložení, jehož hlavní čep je umístěný netradičně pár centimetrů pod řetězovou linkou.
Rám je koncipovaný tak, aby měl své těžiště co nejníže a s tím souvisí také relativně krátká sedlová trubka prohnutá až těsně nad středem, aby se do ní mohla vejít co nejdelší teleskopická sedlovka.
Vnitřní vedení je tu klasické se vstupy do rámu po stranách dolní rámové trubky, ze které vychází těsně před spodním úchytem tlumiče. Vnitřkem zadní stavby pak pokračuje pouze bovden k přehazovačce, zatímco brzdová hadice je k zadnímu třmenu vedena po horní straně levé řetězové vzpěry zadní stavby. Zajímavým detailem je zde dvojí vývod pro kabeláž u přehazovačky, který je připravený jak na větší oblouk bovdenu pro Shimano tak na přímý přívod k přehazovačkám Sram.
Jinak brzdové třmeny jsou zde postmount klasika a středové složení je klasické BSA závitové.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
nie nadarmo bola FS-1 bikom roku na PB...
odpověz na tento komentář