Kanadské biky Norco jsou v Česku již třináct let. Dostat nějaký z nich do testu je přesto celkem svátek a my jsme v redakci takový svátek měli před pár týdny...
Konkrétně se mi dostalo do rukou nové stopadesátkové enduro Range v karbonové verzi a s devětadvacetipalcovými koly. Mix, který neosloví rozhodně každého, nicméně já jsem byl hodně zvědavý na to, jak se maníkům z Vancouveru podařilo narýsovat tuhle novou záležitost, která je možná předzvěstí nové doby. Doby, ve které se sjezdaři i enduristi budou houfně vozit na devětadvacítkách a vyhrávat na nich co se dá.
Norco bylo před lety jednou z prvních značek na světě, které se rozhodly nabídnout karbonový rám pro 27,5" kola. V době, kdy se jiní rozhodovali, zdali vůbec opustí 26" rozměr, přišlo Norco s dvojicí modelů Range a Sight, které se rázem staly modlou pro mnoho vyznavačů ježdění ve stylu North Shore.
Druhá generace Range a potažmo také Sightu respektuje vývoj a to, jakým směrem se během posledních let posouvají nároky na geometrii a zdvihy kol, a přidává k nim také možnost volby průměru kol, která tu dosud nebyla. Testovaný Range jsme měli k dispozici na 29" kolech, nicméně Norco ho nabízí také jako sedmadvacítku.
Norco překvapilo novým 29" enduro bikem Range
Norco představilo nový 29" Sight
Rám 29" Range je sice o poznání subtilnější než jeho předchůdce, stále ale působí dostatečně bytelně díky pořádnému průměru spodní rámové trubky nebo dlouhé kompaktní hlavové části, která však ukrývá poměrně nízkou hlavovku. Délku rámu ve velikosti L si uvědomíte tak nějak pohledem na horní rámovku. Výška rámu vám ale pocitově rozhodně eLková nepřipadá, protože sloping je opravdu výrazný a přečnívající část sedlové trubky není rozhodně tak dlouhá, jak byste čekali.
Abnormální množství místa na kolena vzniká také díky mírnému prohnutí horní rámové trubky. V řeči čísel dostáváte 637 mm dlouhou horní rámovku, 470 mm sedlovou trubku, 65,5° hlavu, 74,1°sedlový úhel a 435 mm dlouhou zadní stavbu.
Zadní stavba je pro Norco typický čtyřčep, který je postavený na komplet karbonových komponentech včetně hlavního vahadla. To je pro dosažení maximální tuhosti zpevněno dvojicí masivních šroubů a koncipováno speciálně pro použití nových Trunion tlumičů. Páčka regulace tlumení je tak relativně vysoko a slušně dostupná i za jízdy. Jediné, co je zde svařeno z hliníkových trubek a dalších částí, jsou spodní vzpěry zadní stavby.
Hlavní čep zadní stavby najdete kolmo nad středovým složením přesně v úrovni řetězové linky. Zadní čep se oproti předchozí generaci posunul dozadu blíže k ose zadního kola a celkově se změnilo také napákování tlumiče a vůbec tvar a napákování celého zadního odpružení.
Konstrukce rámu i vidlice nově využívají široké Boost osy. Vpředu tak najdeme 110x15 mm, vzadu pak 148x12 mm. Norco přitom i u nové generace setrvává u Pressfit lisovaných středů.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Full-koncern 1x11 na Eaglu, velká rarita!!!
odpověz na tento komentář