TEST: Rockrider 740 NX/GX

Zkusili jsme závodní karbonový XC hardtail z dekáče…

Autor: Jakub Jirků
Foto: Jan Němec
TEST: Rockrider 740 NX/GX

 
Gigant se sportovním zbožím Decathlon se snaží vyhovět všem. Najdete u něj výstroj, kterou využijí zejména občasní nebo rekreační sportovci s ambicemi. Pokud potřebujete něco pro "speciální příležitost", jeho produkty vás uspokojí a rozhodně nejsou mizerné. Naopak.

Dosud ale většinou platilo, že Decathlon nebudete vyhledávat, pokud nějaký sport myslíte opravdu vážně a chcete se mu věnovat, řekněme závodně. Najdete tu však například komponenty elitních výrobců a většinou za lepší ceny než v klasických cykloobchodech. Navíc má otevřeno třeba i v sobotu dopoledne nebo déle do večera, a tak v případě nouze je jednou z alternativních voleb i v tomto ohledu. Každopádně doteď se do "dekáče" pro vysloveně závodní kola nechodilo.

Jenže doba se mění, sortiment francouzského řetězce roste a situace už je jiná. V zimě Decathlon slavně ohlásil, že sestavuje elitní XC tým, jehož lídrem měl být Francouz Stéphan Tempier. V současnosti však barvy Rockrideru nejvýše vozí další Francouz Joshua Dubau na 21. místě svěťáku. Stroje elity jsme už podrobili zkoumání, ale k masám se dostane malinko něco jiného.

Decathlon Rockrider - nová technika

Co tedy dostaneme, když si pro toto kolo zajdeme do některé z prodejen známého řetězce? Určitě potěší, že kolo za tuhle cenu má už karbonový rám údajně o váze 1 150 gramů

Celé kolo působí jako kompromis, který by snad měl sedět každému. Oproti elitním rámům se tady obejdeme bez charakteristických prolisů. Kolo každopádně rozzáří světle modrozelená barva, která má blízko k laku Bianchi. Navíc se nejedná o kopii starších modelů jiných značek, ale vlastnoručně vypiplaný stroj, neboť má Decathlon vlastní vývojové centrum. Jízda však úplně originální pocity nepřináší. Kolo se chová pěkně předvídatelně.

Rám samotný sází na jednoduchost a praktičnost. Spodní rámová trubka je oválného průřezu, sedlová trubka se směrem ke středu hranatí a horní rámovka je zase plošší, čím víc se blíží k trubce sedlové.

Sedlový zámek je zde klasický, žádná integrace. Klasicky je zde pojato i vnitřní pojetí kabeláže s tím, že s přesmykačem se tu nepočítá a podél zadní stavby jsou bovden k přehazovačce a hadice k zadní brzdě vedeny vnějškem.

Zadní stavba má asymetricky prohnutou řetězovou vzpěru, kterou sériově chrání jen černá ploška u převodníku. Výrazný protiřetězový chránič tu absentuje, místo něj je použita jen čirá ochranná fólie.

Přečteno - 68360x Tagy: testy decathlon rockrider
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  2. DoplňkyTEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
    TEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
  3. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  5. Testy - RecenzeTestovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
    Testovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
  6. TechnikaFotogalerie: Bryton Rider 460 E
    Fotogalerie: Bryton Rider 460 E

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 Lettak - vloženo: 06.08.2022 v 18:24:25

    [4]

    1) Vlastnosti materiálu, je to typický levný karbon, na tom kole jsem pochopil, co to vlastně znamená, že je karbon dřevitý :D

    2) Geometrie je špatná.

    Ale udělali u model na novém rámu, komplet gx eagle, mavicy, tuším, že reba.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #5 abel - vloženo: 06.08.2022 v 17:50:22

    "Jediné, co při mé výšce 177 cm zaujalo, bylo, že sedlovku jsem si musel vytáhnout skoro na nejvyšší možnou mez. Zbývaly mi jen necelé 4 centimetry, a tak by rám pro člověka s výškou zhruba 185 cm byl už opravdu nepoužitelný."

    Podle Decathlonu je M do 174cm, tak nechápu, čemu se divíte. Pro 185cm doporučujou dokonce XL.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #4 Luba007 - vloženo: 06.08.2022 v 14:20:09

    odpověď na Lettak — #3 Muzu vědět, proc je ten ram strasny? Diky

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #3 Lettak - vloženo: 06.08.2022 v 14:05:16

    odpověď na Luba007 — #2 Naopak xc900 nedává smysl. Ten rám je strašný

    1. na tento komentář reaguje Luba007 — #4
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #2 Luba007 - vloženo: 06.08.2022 v 11:13:57

    Ram XC900 je uplne jiny, mam tenhle model doma - tehdy stal 39tis Kc a vybava je uplne jinde. S ohledem na pomer cena/vykon model 740 nedava smysl, vizuelne to vsak neni spatny...

    1. na tento komentář reaguje Lettak — #3
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #1 Burgr - vloženo: 06.08.2022 v 10:01:55

    Řetez na 12 pastorkové kazetě - Řetěz na 12pastorkové kazetě :-)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744