Zkusili jsme závodní karbonový XC hardtail z dekáče…
Gigant se sportovním zbožím Decathlon se snaží vyhovět všem. Najdete u něj výstroj, kterou využijí zejména občasní nebo rekreační sportovci s ambicemi. Pokud potřebujete něco pro "speciální příležitost", jeho produkty vás uspokojí a rozhodně nejsou mizerné. Naopak.
Dosud ale většinou platilo, že Decathlon nebudete vyhledávat, pokud nějaký sport myslíte opravdu vážně a chcete se mu věnovat, řekněme závodně. Najdete tu však například komponenty elitních výrobců a většinou za lepší ceny než v klasických cykloobchodech. Navíc má otevřeno třeba i v sobotu dopoledne nebo déle do večera, a tak v případě nouze je jednou z alternativních voleb i v tomto ohledu. Každopádně doteď se do "dekáče" pro vysloveně závodní kola nechodilo.
Jenže doba se mění, sortiment francouzského řetězce roste a situace už je jiná. V zimě Decathlon slavně ohlásil, že sestavuje elitní XC tým, jehož lídrem měl být Francouz Stéphan Tempier. V současnosti však barvy Rockrideru nejvýše vozí další Francouz Joshua Dubau na 21. místě svěťáku. Stroje elity jsme už podrobili zkoumání, ale k masám se dostane malinko něco jiného.
Co tedy dostaneme, když si pro toto kolo zajdeme do některé z prodejen známého řetězce? Určitě potěší, že kolo za tuhle cenu má už karbonový rám údajně o váze 1 150 gramů.
Celé kolo působí jako kompromis, který by snad měl sedět každému. Oproti elitním rámům se tady obejdeme bez charakteristických prolisů. Kolo každopádně rozzáří světle modrozelená barva, která má blízko k laku Bianchi. Navíc se nejedná o kopii starších modelů jiných značek, ale vlastnoručně vypiplaný stroj, neboť má Decathlon vlastní vývojové centrum. Jízda však úplně originální pocity nepřináší. Kolo se chová pěkně předvídatelně.
Rám samotný sází na jednoduchost a praktičnost. Spodní rámová trubka je oválného průřezu, sedlová trubka se směrem ke středu hranatí a horní rámovka je zase plošší, čím víc se blíží k trubce sedlové.
Sedlový zámek je zde klasický, žádná integrace. Klasicky je zde pojato i vnitřní pojetí kabeláže s tím, že s přesmykačem se tu nepočítá a podél zadní stavby jsou bovden k přehazovačce a hadice k zadní brzdě vedeny vnějškem.
Zadní stavba má asymetricky prohnutou řetězovou vzpěru, kterou sériově chrání jen černá ploška u převodníku. Výrazný protiřetězový chránič tu absentuje, místo něj je použita jen čirá ochranná fólie.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
[4]
1) Vlastnosti materiálu, je to typický levný karbon, na tom kole jsem pochopil, co to vlastně znamená, že je karbon dřevitý :D
2) Geometrie je špatná.
Ale udělali u model na novém rámu, komplet gx eagle, mavicy, tuším, že reba.
odpověz na tento komentář"Jediné, co při mé výšce 177 cm zaujalo, bylo, že sedlovku jsem si musel vytáhnout skoro na nejvyšší možnou mez. Zbývaly mi jen necelé 4 centimetry, a tak by rám pro člověka s výškou zhruba 185 cm byl už opravdu nepoužitelný."
Podle Decathlonu je M do 174cm, tak nechápu, čemu se divíte. Pro 185cm doporučujou dokonce XL.
odpověz na tento komentářodpověď na Lettak — #3 Muzu vědět, proc je ten ram strasny? Diky
odpověz na tento komentářodpověď na Luba007 — #2 Naopak xc900 nedává smysl. Ten rám je strašný
- na tento komentář reaguje Luba007 — #4
odpověz na tento komentářRam XC900 je uplne jiny, mam tenhle model doma - tehdy stal 39tis Kc a vybava je uplne jinde. S ohledem na pomer cena/vykon model 740 nedava smysl, vizuelne to vsak neni spatny...
- na tento komentář reaguje Lettak — #3
odpověz na tento komentářŘetez na 12 pastorkové kazetě - Řetěz na 12pastorkové kazetě :-)
odpověz na tento komentář