TEST: Stevens Super Prestige

Značku Stevens asi není třeba nijak dlouze příznivcům cyklokrosu představovat, stačí se jen podívat, na čem jezdí aktuální mistr světa Wout Van Aert, Sanne Cant či náš Adam Ťoupalík. A právě karbonový model Superprestige, který všechna tato jména spojuje, si nyní představíme.

Autor: Pavel Veselý
Foto: Ondřej Šenk
TEST: Stevens Super Prestige

Jak již název modelu Super Prestige naznačuje, jedná se o nekompromisní závodní stroj na celokarbonovém rámu a vidlici. V nabídce německé značky jsou tři varianty osazení od elektrické Shimano Di2 Ultegry, přes Sram Force až po mechanickou Ultegru. A právě tu si v tomto testu představíme. Doplním ještě, že Stevens v segmentu cyklokros a gravel kol nabízí i ucelenou řadu na hliníkových rámech.

Testovaný model je k mání ve dvou barevných provedeních, černé a zelené, a právě pěkně brčálově zelené kolo máme do testu k dispozici. Cena kompletního kola je stanovena na 77 990,- Kč a zajímavá by mohla být i možnost pořídit samotný rám v ceně 38 990,- Kč. Námi navážená hmotnost kola ve velikosti 54 cm byla 8,38 kg.

Celokarbonový rám z High Modulus uhlíkových vláken disponuje všemi aktuálními trendy, které v segmentu cyklokrosu a potažmo i gravelu můžeme dnes najít. Již natrvalo se nám zde zabydlely kotoučové brzdy, v tomto případě s uchycením na Flat Mount standard. Pro zachování dostatečné tuhosti jsou na obou kolech pevné 12 mm osy s šikovnými rychloupínacími táhly.

Další, dá se říct již samozřejmostí, jsou i kompletně uvnitř rámu vedené bowdeny řazení a hadice hydraulických brzd. Pro snažší instalaci výrobce umístil ve spodní části středové mufny dostatečně velký otvor před nečistotami krytý plastovou krytkou.

Středové složení je PressFit, hlavová trubka Tapered pro zeslabovaný sloupek celokarbonové vidlice. Uchycení přesmykače je na segmentu, který lze v případě použití s jednopřevodníkem demontovat. Za povšimnutí stojí i na první pohled zvláštní "návarky" kolem středu. Ty slouží k uchycení originálního Stevens krytu proti zasukování řetězu. I na takovýchto drobnostech je znát zpětná vazba od profesionálů.

Průchodnost plášťů u obou kol je dostatečná a počítá se zde s rezervou na bláto u závodních galusek šíře 33 mm. Bez obav lze ale obout i širší pláště při nezávodním, třeba gravel použití.

Přečteno - 25559x Tagy: testy cyklokros stevens gravel
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  2. TechnikaFotogalerie: Merida One Twenty 600
    Fotogalerie: Merida One Twenty 600
  3. Testy - RecenzeTEST: Merida One Twenty 600
    TEST: Merida One Twenty 600
  4. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  5. TechnikaFotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    Fotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  6. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0

redakční systém | ISSN 1803-5744