Značku Stevens asi není třeba nijak dlouze příznivcům cyklokrosu představovat, stačí se jen podívat, na čem jezdí aktuální mistr světa Wout Van Aert, Sanne Cant či náš Adam Ťoupalík. A právě karbonový model Superprestige, který všechna tato jména spojuje, si nyní představíme.
Jak již název modelu Super Prestige naznačuje, jedná se o nekompromisní závodní stroj na celokarbonovém rámu a vidlici. V nabídce německé značky jsou tři varianty osazení od elektrické Shimano Di2 Ultegry, přes Sram Force až po mechanickou Ultegru. A právě tu si v tomto testu představíme. Doplním ještě, že Stevens v segmentu cyklokros a gravel kol nabízí i ucelenou řadu na hliníkových rámech.
Testovaný model je k mání ve dvou barevných provedeních, černé a zelené, a právě pěkně brčálově zelené kolo máme do testu k dispozici. Cena kompletního kola je stanovena na 77 990,- Kč a zajímavá by mohla být i možnost pořídit samotný rám v ceně 38 990,- Kč. Námi navážená hmotnost kola ve velikosti 54 cm byla 8,38 kg.
Celokarbonový rám z High Modulus uhlíkových vláken disponuje všemi aktuálními trendy, které v segmentu cyklokrosu a potažmo i gravelu můžeme dnes najít. Již natrvalo se nám zde zabydlely kotoučové brzdy, v tomto případě s uchycením na Flat Mount standard. Pro zachování dostatečné tuhosti jsou na obou kolech pevné 12 mm osy s šikovnými rychloupínacími táhly.
Další, dá se říct již samozřejmostí, jsou i kompletně uvnitř rámu vedené bowdeny řazení a hadice hydraulických brzd. Pro snažší instalaci výrobce umístil ve spodní části středové mufny dostatečně velký otvor před nečistotami krytý plastovou krytkou.
Středové složení je PressFit, hlavová trubka Tapered pro zeslabovaný sloupek celokarbonové vidlice. Uchycení přesmykače je na segmentu, který lze v případě použití s jednopřevodníkem demontovat. Za povšimnutí stojí i na první pohled zvláštní "návarky" kolem středu. Ty slouží k uchycení originálního Stevens krytu proti zasukování řetězu. I na takovýchto drobnostech je znát zpětná vazba od profesionálů.
Průchodnost plášťů u obou kol je dostatečná a počítá se zde s rezervou na bláto u závodních galusek šíře 33 mm. Bez obav lze ale obout i širší pláště při nezávodním, třeba gravel použití.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…