Test: Tachometr VDO M6.1

V této recenzi jsme se projeli s nejuniverzálnějším tachometrem prestižního německého výrobce VDO...

Autor: Jakub Jirků
Foto: Jan Němec
Test: Tachometr VDO M6.1

 


Cyklistický počítač VDO model M6.1 by se dal zařadit, v hierarchii německé firmy, jež vám měří rychlost možná i v automobilu, na dělené první místo. Funkcí nabízí nejvíce, avšak model M7 GPS nabízí právě záznam ujeté trasy ve formátu GPS, přestože je o 500 korun levnější. Samotná M6.1 se prodává za 2999 korun. 

Za tuto cenu však obdržíte přijímač, jenž umí měřit krom rychlosti, také tepovou frekvenci a kadenci šlapání, což z něj činí dobrou tréninkovou pomůcku. Když jsem obdržel kompletní balení, měl jsem trochu obavy, aby nebyla instalace příliš zapeklitá. Neuklidnilo mě ani, že návod neobsahoval českou část, kterou byste si případně museli dohledat na stránkách výrobce, avšak se znalostí angličtinou a hlavně s dostatečnou dávkou intuice jsem všechno nakonec uspokojivě zprovoznil. Dovozce však upozornil, že český návod k produktu koupeném v Česku samozřejmě dodává, jen si je tiskne sám, popřípadně je dostupný ZDE. Dokovací stanice se potom prodává za dalších 550 korun. 

 

V akci

Docela mě mrzelo, že samotný displej nešlo připevnit na představec, jelikož držák umožňoval jen umístění na řídítka. Já osobně preferuji čtení údajů o své jízdě právě ze středu řídítek a neuhýbat pohledem kvůli tomu někam do strany. K umístění na představec je potřeba povolit šroubečky na spodní straně držáku a jeho spodní část pootočit o 90°.  Naopak upevnění pomocí plastových pásek je asi praktičtější, než třeba gumičkou, kterou používá konkurence. Často se pak vytahá a nová-speciální je poměrně předražená, kdežto plastové pásky seženete leckde. S měřením rychlosti a výškoměrem nebyl žádný problém, kdežto u kadence jsem trochu bojoval. Na první pokus mi snímač nefungoval, protože ho bylo potřeba umístit opravdu blízko magnetu, který se jednoduše připevní páskou na kliku. Celou sadu jsem osadil na silniční kolo, neboť se na něm dají lépe analyzovat data o kadenci šlapání, navíc jsem usoudil, že hrozí zanesení snímače blátem. Poté jsem přeci jen absolvoval jednu vyjížďku v poměrně mokrých podmínkách a ukázalo se, že moje obava byla lichá. Snímač fungoval bez problémů. Snímač kadence je nutné přikoupit za 650 korun. 

Nastavením aktuálního data a dalších drobností jsem se nezabýval a rovnou vyrazil na trénink. Jednou jsem kvůli dešti šlapal na válcích, kde se ukázal tento tachometr jako ideální pomocník. Kvituji velikost cifry ukazující tepovou frekvenci, displej dokonce sám vytváří jednoduchý graf. Kadence je v základním nastavení logicky umístěná v rohu, protože se jedná o doplňkový údaj. Naopak venku jsem sice ocenil dobře fungující výškoměr, avšak použití tohoto snímače pro oblíbenou aplikaci Strava má jisté mezery.

Při vyjížďce jsem díky snímači kadence poměrně úpěnlivě dbal, abych držel vyšší frekvenci šlapání. Překvapivě jsem zjistil, že při vyšším úsilí se také má kadence blíží ideálu 90 otáček za minutu, kdežto při volné jízdě, kdy se na šlapání nesoustředím, kadence o nějakých 15 otáček klesá. Jinak se ale v tréninku hlavně orientuji dle tepové frekvence, případně i subjektivního pocitu...

Strava nestrava

Nejvíce jsem byl však zvědavý, jak bude vypadat stažený záznam z tachometru na Stravě. Připojení k počítači pomocí dokovací stanice a USB kabelu šlapalo bez problémů, opět větším oříškem bylo najít správnou aplikaci, která data exportuje na Stravu. Ta se nachází přímo na stránkách výrobce. Po přenesení dat ve formátu .FIT na Stravu jsem viděl tyto informace krom vzdálenosti a ujetého času, resp. grafy: okamžitá rychlost, okamžitý srdeční tep, okamžitá kadence a výškový profil a teplota (což považuji opravdu jen za doplněk, avšak teploměr alespoň fungoval spolehlivě). Pro vyhodnocení tréninku v podstatě dostačující informace, avšak kouzlo aplikace Strava spočívá v něčem jiném. Pomocí GPS se vám zaznamenávají průjezdy virtuálně vytvořenými segmenty, kde můžete bojovat o nejrychlejší průjezd. Vznikají tak virtuální závody, kterých se však bez přijímače GPS signálu nemůžete zúčastnit. Tato situace by se dala řešit tím, že byste si stáhli ještě aplikaci do chytrého mobilu, která vám segmenty zvládne změřit a údaje z tachometru by posloužily jako podstatný doplněk. Je to však poměrně nepohodlné. Proto by tento tachometr ještě potřeboval GPS přijímač, aby se stal dokonalým.

Pokud však o virtuální závodění na internetu nemáte zájem, poslouží vám tento měřič výtečně. Za přiměřenou cenu nabízí dobrou škálu funkcí a hlavně, jak se zdá, velkou spolehlivost. 

Kokurence


Za cenu o 9 korun nižší koupíte od japonského výrobce CatEye cyklocomputer CAT Padrone SMART+ (SC1000B). Jeho výhodou by mohla být možnost propojení tachometru s chytrým telefonem. Nabízené funkce computeru jsou vesměs podobné, avšak by CatEye měl nabízet jako doplněk i wattmetr, který umí tento tachometr číst. 

U Sigmy by ekvivalentem mohl být typ BC 23.16 STS, což je také zařízení bez GPS přijímače. Jeho cena je sice  prakticky totožná s oběma předchozími produkty, avšak balení obsahuje už i snímač kadence. Podobně jako japonský výrobek lze údaje nahrát přímo do telefonu s operačním přístrojem Android.  


Značku VDO dováží do Česka společnost Progress Cycle. Její webové stránky jsou ZDE. V případě zájmu byste měli pochodit u TĚCHTO prodejců (pro upřesnění zadejte do okénka pro výběr značky: "VDO").

 

Přečteno - 17612x Tagy: testy vdo progresscycle tachometr
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  4. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  5. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  6. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 mirob - vloženo: 21.10.2017 v 19:50:00

    Za mě docela velká nespokojenost!! Jako já nedokážu pochopit kdo navrhoval tento nejvyšší model VDO v německu?? nebyl opilí?? Přeci vždy přitom chci vylepšit ten původní TOP model a věřte ....mám co říct!

    Předchozí model nejvyšší řady mě stál něco kolem 5500,- VDO Z3 PClink naprostá spokojenost ve všech směrech a univerzálnost! měl jsem ho přes 10let....

    NOvý VDO m6,1 má hezký design, je lehký, drží jako fík, měří přesně a atd, ale největší nedostatky oproti minulému vidím v křechkosti, v titerných tlačítkách které ve fofru někdy hledám, hrudní pás je nepohodlný hlavně ze začátku štípe pod prsama, než se začnete potit, jelikož tam vzniká 2mm mezera v upínaní obou stran ...., pak už je to OK, jako zobrazení tepovky??? halooo??? vždyt je to na výšku jak barak ...proč?? někdy to splívá dohromady, minulý Z3 měl krasný výškua le i šířku tepovky...nemuseli jste to luštit,,,,minulý měl udaj o teplotě i o %stoupání ...tento má jeden! proč? tj zlepšení??? minulý se dal zapnout i na ruku jako hodinky a měli jste pohodlný sportestr.....tady nic...když ho totiž sundáte z kola a máte na sobě hrudní pás, tak Vám to neměří, třeba na trenažeru nebo když se jdete ven projít atd...nevýhod je spousty oproti minulému modelu....a nejvíc mě dostalo, že když se rozjedete, tak se Vám automaticky spustí START/STOP funkce ok beru super to měl i minulý,, ale tj vše....takže když jedete třeba závod, starý Z3 jsem na startu ručně zapnul a pak v cíli vypnul jako stopky,ale tady to nejde!!!!! proč??? halo němci??? takže vám se zapne auto start a v cíli, když dojedete, tak ho okamžitě MUSITE sundat z kola, aby Vám nezkresloval dané data ze závodu, či vyjíždky!! jako každy jiný to vypne jako dřiv, tady to nejde,takže pak chodíte třeba 2 minuty v cíli a data jsou zkreslená§!!! a největší gol STRAVA,,o ničem musím platit 60dolaru ročně abych viděl celý progress a data stravy, jinak vidím to samé co na tachometru, dříve měl VDO svůj samaostatný program zdarma k Z3 a ted takovýhle blbosti....a bůhví co ještě je špatně...když budete vozit Z3 pclink nebo tuten nový m6,1....

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 Jíljí Lžící - vloženo: 19.10.2017 v 09:38:52

    U mého základního VDO tachometru byla montáž na představec bezproblémová - spodní část držáku lze otočit o 90° (stačilo povolit šroubky a otočit). V parametrech tohoto modelu jsem na netu našel "Twist-click bracket for handlebar or stem mounting"

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744