TEST: Trek Fuel EX vs. EXe díl první

Americký Trek letos vypustil hned dvě poměrně zásadní novinky na poli celoodpružených kol a my jsme je měli možnost společně exklusivně otestovat...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
TEST: Trek Fuel EX vs. EXe díl první

Letos v létě nám americký Trek nadávkoval postupně nejprve čerstvou novinku v podobě celoodpruženého allmountain ebiku Fuel EXe, aby ji zhruba měsíc poté doplnil o její neelektrickou verzi v podobě další generace modelu Fuelu EX.

Pro Trek to byl natolik důležitý launch, že i pro Česko uvolnil na první testování, které započalo ještě před oficiálním představením obou modelů, nejvyšší verze obou modelových řad. Pár týdnů jsem měl tedy doma testovací kola v celkové hodnotě o dost překračující i mou, pro podobné případy značně vytuněnou, pojistku domácnosti :-) Ale o cenách až později.

Jak bývá zvykem u velkých srovnávacích testů, rozdělujeme je zpravidla na dvě části. V té první si nejprve řekneme něco o tom, proč je srovnáváme a detailně obě kola představíme co do jejich specifikace a osazení; v té druhé části se pak věnujeme praktickým zkušenostem a celkovému srovnání plusů i mínusů obou kol.

Takže proč zrovna srovnání těchto dvou Treků? Přiznám se, že jsem měl v úmyslu nejprve udělat dva separátní testy obou kol a nechat je žít vlastním životem. Jenže čím víc jsem o tom přemýšlel a srovnával vlastnosti obou kol a také to, jak hodně jsou si podobná, začalo ve mně hlodat nutkání spojit jejich test do jednoho a pokusit se popsat, jak jsem viděl jejich vlastnosti já a co si o nich myslím jak z pohledu klasického bikera, tak příznivce elektrokol.

Mimochodem, srovnávací test ebiku s klasickým kolem už jsme u nás na MTBS jednou měli. Tehdy šlo pro změnu o dva Rock Machiny (TEST: Rock Machine Blizzard dvakrát jinak) takže dneska nejde v tomto ohledu o žádnou provokativní premiéru :-).

Nevím, zdali to by záměr Treku, nebo náhoda, ale obě kola jsme měli k dispozici v nové barvě, která provází obě novinky a ve které byly oba biky prezentovány i v rámci úvodního představení. I díky této barvě pak vyniknou veškerá rámové detaily, jejich podobnosti, ale také rozdíly. Takže se na ně pojďme nyní společně podívat a začneme u dříve představené elektrické verze EXe.

Pokračovat na: Fuel EXe 9.9 XX1 AXS

Seznam stránek článku:

  1. TEST: Trek Fuel EX vs. EXe díl první
  2. Fuel EXe 9.9 XX1 AXS
  3. Fuel EX 9.9 XX1 AXS
Přečteno - 22335x Tagy: testy trek elektro my2023
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  5. Tech newsYamaha představila nové platformy elektropohonů
    Yamaha představila nové platformy elektropohonů
  6. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 James Matthew - vloženo: 08.10.2022 v 19:36:51

    odpověď na Peter1980 — #1 Přesně tak ... ceny u Treka jsou mimo, už na sezónu 2022 si člověk poskladá jejich top kola výrazně levněji z komponentů. A to včetně jejich rámů, komponentů Bontrager a vše za doporučené ceny. Dělají z nás v Evropě akorát tak hlupáky :-/

    Mrkněte třeba na ceny v Australii !

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 Peter1980 - vloženo: 08.10.2022 v 17:41:53

    Tak ta cenovka 18 a 13k € už je trošku mimo misu 😀. Ak by si to človek skladal sám tak ho to vyjde ešte možno menej.

    1. na tento komentář reaguje James Matthew — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744