Americký Trek letos vypustil hned dvě poměrně zásadní novinky na poli celoodpružených kol a my jsme je měli možnost společně exklusivně otestovat...
Letos v létě nám americký Trek nadávkoval postupně nejprve čerstvou novinku v podobě celoodpruženého allmountain ebiku Fuel EXe, aby ji zhruba měsíc poté doplnil o její neelektrickou verzi v podobě další generace modelu Fuelu EX.
Pro Trek to byl natolik důležitý launch, že i pro Česko uvolnil na první testování, které započalo ještě před oficiálním představením obou modelů, nejvyšší verze obou modelových řad. Pár týdnů jsem měl tedy doma testovací kola v celkové hodnotě o dost překračující i mou, pro podobné případy značně vytuněnou, pojistku domácnosti :-) Ale o cenách až později.
Jak bývá zvykem u velkých srovnávacích testů, rozdělujeme je zpravidla na dvě části. V té první si nejprve řekneme něco o tom, proč je srovnáváme a detailně obě kola představíme co do jejich specifikace a osazení; v té druhé části se pak věnujeme praktickým zkušenostem a celkovému srovnání plusů i mínusů obou kol.
Takže proč zrovna srovnání těchto dvou Treků? Přiznám se, že jsem měl v úmyslu nejprve udělat dva separátní testy obou kol a nechat je žít vlastním životem. Jenže čím víc jsem o tom přemýšlel a srovnával vlastnosti obou kol a také to, jak hodně jsou si podobná, začalo ve mně hlodat nutkání spojit jejich test do jednoho a pokusit se popsat, jak jsem viděl jejich vlastnosti já a co si o nich myslím jak z pohledu klasického bikera, tak příznivce elektrokol.
Mimochodem, srovnávací test ebiku s klasickým kolem už jsme u nás na MTBS jednou měli. Tehdy šlo pro změnu o dva Rock Machiny (TEST: Rock Machine Blizzard dvakrát jinak) takže dneska nejde v tomto ohledu o žádnou provokativní premiéru :-).
Nevím, zdali to by záměr Treku, nebo náhoda, ale obě kola jsme měli k dispozici v nové barvě, která provází obě novinky a ve které byly oba biky prezentovány i v rámci úvodního představení. I díky této barvě pak vyniknou veškerá rámové detaily, jejich podobnosti, ale také rozdíly. Takže se na ně pojďme nyní společně podívat a začneme u dříve představené elektrické verze EXe.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Peter1980 — #1 Přesně tak ... ceny u Treka jsou mimo, už na sezónu 2022 si člověk poskladá jejich top kola výrazně levněji z komponentů. A to včetně jejich rámů, komponentů Bontrager a vše za doporučené ceny. Dělají z nás v Evropě akorát tak hlupáky :-/
Mrkněte třeba na ceny v Australii !
odpověz na tento komentářTak ta cenovka 18 a 13k € už je trošku mimo misu 😀. Ak by si to človek skladal sám tak ho to vyjde ešte možno menej.
- na tento komentář reaguje James Matthew — #2
odpověz na tento komentář