TEST: Trek Procaliber 9.9 SL

X-Country hardtail nejvyšší kategorie od amerického Treku jsme měli možnost tentokráte otestovat, a že nešlo o úplně běžný zážitek, je asi každému jasné...

Autor: Dan Horák, Petr Bureš
TEST: Trek Procaliber 9.9 SL

Nová generace superzávodního X-Country stroje se nepředstavuje každý rok a když už se tak stane, vyvolá to zejména u renomovaných značek poměrně velký humbuk. Trek si podobně jako mnohé jiné značky navíc s oním humbukem poměrně dost vyhrál, když nejprve ukázal bez jakéhokoliv komentáře nový model bez kamufláží na úvodních závodech letošní sezony, aby ho posléze oficiálně představil jako nástupce stejnojmenného stávajícího XC hardtailu.

Poprvé jsme se setkali s touto novinkou fyzicky na letní prezentaci Treku v srpnu (Trek 2016 - nejen nový Procaliber). Podruhé jsme dostali příležitost se na něm svézt o měsíc později, a to hned na nejvyšší sériové specifikaci označené jako Procaliber 9.9 SL.

Černo-červený model je sice nejvyšším sériovým Procaliberem v nabídce, ovšem fajnšmekři, kteří chtějí dát za kolo několik set tisíc korun, mohou pouvažovat o custom verzi v rámci programu Project One, kde si mohou upravovat jak specifikaci kola, tak jeho lak.

ISO Speed = pohodlí

Trek na novém rámu využil svých zkušenostní z konstrukcí "odpružených" silničních rámů Domane. Pro navýšení pohodlí jezdce využil flexibilitu karbonu, který spolu se specifickým tvarem sedlové trubky, která je ve své spodní části zploštěna, umožňuje pohyb sedla o bezmála centimetr.

Horní vzpěry zadní stavby obepínají sedlovou trubku a v místě křížení je tak vytvořen flexibilní čepový spoj, který umožnuje požadovanou funkci při současném zachování boční tuhosti rámu. Celý vtip tak spočívá v tom, že při jízdě v sedle rám svému jezdci poskytuje výrazněji více pohodlí než u rámů běžné konstrukce, zatímco ve stoupáních či sprintech ze sedla je rám absolutně tuhý a jezdec tak veškerou energiii může koncentrovat na dopředný pohyb.

Materiál pro výrobu tohoto rámu je pochopitelně ten nejlepší karbon, který má Trek momentálně pro horská kola k dispozici. Nese označení OCLV Mountain Carbon. To ale není ani zdaleka vše, čím je tento rám specifický. Kromě G2 geometrie, kterou Trek jede hodně přes deset let, na něm najdete jak nově nadesignované vnitřní vedení bovdenů včetně brzdové hadice, tak středové složení standardu PF92, ale nově také Boost zadní osu, která umožňuje díky své větší šířce 148 mm osadit pevnější zadní výplet.

Že je rám připraven pro osazení Di2 elektronické sady, asi není třeba zdůrazňovat, stejně tak jako fakt, že na něj případně můžete dát přesmykač nové specifikace side swing, ovšem pacientů, kteří by na tento rám chtěli osadit více než jeden převodník, zřejmě moc nebude. Pro ideální řetězovou linku optimalizovanou pro jednopřevodník jsou upraveny také asymetrické spodní vzpěry zadní stavby, přičemž jak vidíte, místa pro plášť je v nich víc než dost.

Přečteno - 69817x Tagy: testy 29 trek karbon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  5. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  6. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 2pro - vloženo: 07.10.2015 v 08:33:22

    vtipne, ale ne uplne souhlasim.

    nejvyssi rada scalpelu ve velikosti xl je cca 10,1kg, kamarad jej ma rad se s touto vahou vytahuje.

    a v momente kdy jsi max vytrenovany a nevazis moc tak je rozdil pres kilo vahy dost znat.

    navic tohle je test hardtailu, takze spis stoji to srovnavat s FSi a to je presne dvojka kde se rozhoduju.

    A obe tato kola stoji stejne.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 bikeordie - vloženo: 04.10.2015 v 20:24:34

    Se musim smat. Co je na tom kole jako zajimavy? Muj Scalpel vazi 9.5, je to full co ma koule :) Jak by za tohle nekdo mohl dat ty penize?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744