TEST: Trek Superfly 9

Dnes jsme si do testu vzali jedno z nej alu kol, které ve stínu karbonu udělají překvapivě hodně moc dobrou službu...

Autor: Dan Horák
TEST: Trek Superfly 9

Rámový set tohoto závoďáka je postaven z duralové slitiny Alpha Platinium, kterou firma Trek úspěšně využívá již několik sezon. Jelikož duralová slitina moc možností úprav nenabízí, tak i zde Trek použil zeslabované trubky spolu s technologií hydroforming, která jejich pevnost dále zvyšuje.

Jednoznačně největší odlišností modelu Superfly od konkurence je jeho geometrie označená G2. Její základ byl položen již na konci minulého tisíciletí legendou Gary Fisherem. Tehdy Gary představil jeho „patent“ genesis geometrie, tzn. zkrátil zadní stavbu na použitelné minimum, prodloužil délku rámové trubky, ale jen do té míry, aby rozvor zůstal stejný. To vše samozřejmě na rozměru kol 26“. Tato, dalo by se říci, malá revoluce prošla časem různými obměnami, až do aktuálně používané podoby, která byla samozřejmě přizpůsobena pro použití rozměru 29“, doplněna kónickým sloupkem E2 a upravenou G2 geometrií vidlice s větším ofsetem pro lepší ovladatelnost.

Další zajímavé technologie nalezneme na zadní stavbě. Zde se výrobce pro zvýšení tuhosti celku rozhodl použit uzavřených patek, tzn. pevné osy na zadním kole. Třmen zadní brzdy je uložen mezi vzpěry, čímž se podařilo eliminovat jeho možné vibrace a potenciální snižování brzdného účinku. Absence jakékoliv vzpěry dovoluje použití širšího pláště. Lanka k ovládaní obou měničů jsou schována uvnitř rámu, zato hadice brzdového systému je pro případný rychlý servis ponechána vně rámu.

Přečteno - 72847x Tagy: testy 29 trek
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. Týmy a klubyJako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
    Jako první zveřejnil svou soupisku 2025 tým Trek Factory Pirelli XC
  5. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  6. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 McBlacky - vloženo: 27.07.2014 v 10:30:53

    docela se divím, že je výtka na progresivní chod soloair SIDa. Mě přijdou naopak proti dřívějšímu dualu víc lineární. Až po zmenšení komory vložením spaceru se to zlepší - na seriová kola se osazují vidlice bez spaceru.

    PS: slovo "napřevodování" vážně v češtině existuje ?

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 Sobys - vloženo: 26.07.2014 v 19:58:57

    Kolik měří tester nevím, ale já mám taky velikost 21,5, měřím 188cm a jsem spokojený. Je tam i trochu rezerva. Horní trubka měří vodorovně +-64cm a představec 105mm.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 maxmilian - vloženo: 26.07.2014 v 11:11:30

    zajimalo by me kolik tester meri? pokukuju po treku ale jsem na ponezi 21,5 a 23...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744