Novinka letošního roku míří na méně movité bikery, kteří si u amerického Treku doslova vydupali hliníkové provedení enduro modelu Slash...
Americký Trek po dva roky nabízel svůj prémiový enduro model pouze v karbonové verzi, kdy jeho cena nebyla schopná se ani přiblížit stotisícové hranici a lépe osazený model tak nebyl příliš dostupnou hračkou pro příznivce vyšších zdvihů. Potřeba nabídnout dostupnější model, ale ponechat mu všechny dostupné technologie včetně specifického tlumiče Thru Shaft, byla zřejmá.
Rám je svařený z hliníkových hydroformovaných trubek vyráběných podle osvědčeného receptu označeného jako Alpha Platinum. Design podobně jako v jiných případech vychází z karbonového rámu, jen s několika omezeními vycházejícími z možností hliníku, hydroformingu a svařování.
Mimochodem, detail zpevňujícího trojúhelníčku u sedlové trubky je vyladěný do detailu díky preciznímu zabroušení svárů. Masivní housenky u hlavovky a na dalších místech jsou pak již přiznané.
Design rámu jinak plně respektuje všechna současná designová pravidla Treku. Trubky jsou v podstatě rovné bez zbytečných prohybů, na první pohled jen vypadají o něco subtilněji než Slash v karbonové verzi. Středové složení je zde stále klasický lisovaný PressFit a zajímavý je také detail hlavového složení, které je i v tomto případě speciální vychytávkou v podobě Knock Block zarážky, která zamezí protočení řídítek.
Na první pohled to sice vidět není, ale i tento hliníkový Slash je vybavený systémem nastavitelné geometrie. Excentrický prvek, po jehož otočení se položí vidlice a sníží střed je umístěný na vnitřní straně horních vzpěr zadní stavby v místě kontaktu s horním vahadlem.
Co se týká zadní stavby, tak tady Trek vsadil na osvědčený přepákovaný jednočep ABP s osou zadního kola integrovanou do zadního čepu. Slash, jako první model, změnil před lety způsob spodního uložení tlumiče z plovoucího na pevný. I tento rám tak využívá předností tohoto způsobu uchycení a spolu s ním i vlastností nového naladění tlumiče se zvětšeným expanzním systémem. JInak kombinace zdvihů je na tomto biku 150 mm vzadu resp. 160 mm vpředu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
ten "knock block" není moc praktický, pro spoustu lidí je to důvod, proč to nekupovat
odpověz na tento komentář