Triban končí, Decathlon gravely ale pojedou dál

Decathlon se rozhodl, že s příchodem nových modelů gravelbiků změní jejich jména. Nebude jedno, ale bude jich víc...

Autor: Petr Bureš
Foto: Decathlon
Triban končí, Decathlon gravely ale pojedou dál

Když se řekne Triban, většina z nás si automaticky vybaví, že jde o levné gravelbiky od Decathlonu. Jejich popularita v posledních letech neustále roste, mnoho bikerů a silničkou nepolíbených jedinců to dělá tak, že si pořídí Tribana tak zvaně "na zkoušku" a poté, co zjistí, že gravel není vůbec blbý, ho pošlou dál a zvažují koupi dražšího a lépe vybaveného modelu zpravidla od některé z renomovaných značek.

Tenhle trend ovšem vnímají také v samotném Decathlonu, a to díky mnoha zpětným vazbám, které se k nim dostávají, a výsledkem je nová strategie pro další roky, která se týká kompletního přezbrojení v rámci gravel sortimentu.

V kostce řečeno, Decathlon postupně uvede kompletně inovovanou řadu gravelů, která bude pokrývat širší cenové rozpětí a bude nabízet jak základní hliníkové rámy v dostupných specifikacích, tak karbonové a titanové modely, postavené na vlastních rámech, designovaných s ohledem na nejnovější gravel trendy. Cílem je udržet si i náročnější movitější zákazníky při zachování vstupních modelů.

S touto novou strategií šéfové v Dekáči rozhodli, že bude lepší rozházet nové modely do nových, resp. staronových modelových řad. Decathlon má totiž pro každou skupinu produktů samostatné označení (značku) a v rámci nových generací gravel modelů proto padlo rozhodnutí, že se Triban přestane používat a místo něj ponesou všechny štěrkolety označení Riverside a všechny silničky a cyklokrosky včetně nižších hliníkových modelů RC budou umístěny pod značkou Van Rysel.

K definitivní změně označení nedojde hned, ale postupně. Novinky už ponesou nová jména, dobíhající modely se budou doprodávat stále pod svým stávajícím jménem Triban.

 

První vlaštovky jsou již venku

Na přelomu roku pak Decathlon vypustil dvě první vlaštovky, v rámci kterých poodhaluje, jakým směrem a v jakém duchu se budou ubírat novinky, které mezi silničkami a štěrkolety bude nabízet v letošní sezóně.

A odstartoval hned hodně svižně v rámci dvou karbonových modelů.

GCR Riverside Sram Rival AXS

Čistokrevnou gravel novinkou je nový karbonový GCR Riverside, postavený na zbrusu novém karbonovém rámu, který má za úkol lépe tlumit nerovnosti, a přitom zůstat výkonným, lehkým a cenově dostupným štěrkoletem.

Nové gravely se vyznačují především novou geometrií, ale také sympaticky poskládaným osazením, které v tomto případě tvoří populární bezdrátový Sram Rival AXS ve speciální gravel specifikaci XPLR 1x12.

Na zapletených kolech Fulcrum Rapid Red 900 najdete sériově montované pláště Hutchinson Touareg v rozměru 700x40c. Kokpit i sedlovka jsou hliníkové, sedlo Argo Terra dodal Fizik.

Cenovka této novinky je stanovena na 69 990,- Kč. První várka modelů byla vyprodána během několika málo dnů, další kusy však mají dorazit co nevidět.

Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS
Decathlon Riverside GCR Sram Rival AXS

EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap

Druhou novinkou, která je sice postavena na dva roky starém rámu ale přichází v rámci kompletně nové specifikace, je tento karbonový Van Rysel. Na rozdíl od výše uvedeného Riverside má rámovou geometrii uzpůsobenou více pro silniční aktivity a s tím souvisí také jeho nižší hmotnost a mírně vyšší specifikace.

Decathlon o tomto novém modelu uvádí, že EDR znamená EnDuRance - vytrvalost. Výsledkem je nový rám, který je ideální pro všechny výkonnostní jezdce, kteří chtějí kolo vhodné na jízdu v horách i v terénu se smíšeným profilem. Dokonalá kombinace tuhosti, nízké hmotnosti a pohodlí rámu zaručuje skutečně rychlou jízdu!

Co se týká specifikace je zde podobně jako u výše uvedeného gravelu v poměru k ceně víc než nadprůměrná. Jak plyne z názvu modelu, najdeme zde kompletní silniční bezdrátovou sadu Sram Force AXS eTap 2x12. Kromě toho dostáváte také karbonová zapletená kola Zipp 303 S a Deda kokpit a karbonovou VR sedlovku.

Cenovka je tady sice na Decathlon poměrně vysoká, baťovských 99 999,- Kč, ale s ohledem na výbavu a konkurenci je víc než zajímavá.

Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap
Decathlon EDR Van Rysel Sram Force AXS eTap

Více informací o dalších modelech, jejich cenách a dostupnostech najdete v cyklistické sekci www.decathlon.cz.

Přečteno - 31166x Tagy: decathlon triban riverside
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníČeský cyklistický trh se mění, každé třetí je elektrokolo
    Český cyklistický trh se mění, každé třetí je elektrokolo
  2. OstatníNový cíl Decathlonu? Nejen prodávat, ale i půjčovat vysněná kola
    Nový cíl Decathlonu? Nejen prodávat, ale i půjčovat vysněná kola
  3. PreviewBikecheck: Rockrider Race 940S Savilie Blunk
    Bikecheck: Rockrider Race 940S Savilie Blunk
  4. TechnikaFotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
    Fotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
  5. Testy - RecenzeTEST: Van Rysel E-GRVL HD
    TEST: Van Rysel E-GRVL HD
  6. Tech newsRockrider představuje řadu E-Explore
    Rockrider představuje řadu E-Explore

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 ryksa - vloženo: 06.01.2023 v 21:19:59

    Prosím

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744