Tým Jitky Čábelické se brání, nesouhlasí s (ne)nominací na OH

Podle týmu GAPP System Kolofix nebyla ženská nominace na OH fér a byla to hra s kritérii. ČSC zase tvrdí, že postupoval dle regulí...

Autor: Jan Němec
Foto: Jan Němec
Tým Jitky Čábelické se brání, nesouhlasí s (ne)nominací na OH

 

Nominace na olympijské hry s sebou přináší mnoho vášní. A to nejen ta letošní do Paříže, už v minulosti jsme byli svědky ohnivých diskusí nad nominacemi do Atén, Pekingu, Ria se Sáblíkovou a Tokia v případě souboje o nominaci Terezy Neumanové a Nikoly Noskové a také účasti Kateřiny Nash na silnici. Snad jen Londýn byl bez emocí, jenže tam byla situace jiná: Česko mělo hvězdné bikery, kteří dokázali bojovat o medaile na světových pohárech (Kulhavý a Nash). Navíc v případě mužů mělo Česko k dispozici tři startovní místa! O Paříž v případě žen bojovaly dvě, respektive tři dámy, a to s velmi vyrovnanou výkonností. Jak to nakonec dopadlo, už všichni vědí, reprezentační trenér po závodě ČP v Bedřichově oznámil, že na OH v Paříži bude bikery zastupovat Adéla Holubová a Ondřej Cink.

Adéla Holubová vyhrála stejně jako vloni MČR tak i letos ČP v Bedřichově, který nakonec převážil nominační jazýčky vah na její stranu...


Zatímco u Cinka není o nominaci žádná diskuse, v případě ženského výběru ano. Nejde ani tak o to, že by Adéla Holubová nebyla dobrou volbou, jde o to, že podle týmu Jitky Čábelické GAPP System Kolofix nebylo při posuzování nominačních kritérií postupováno správně. Doslova říká, že ČSC porušil vlastní nominační kritéria a poškodil tak Jitku Čábelickou.

Nominační kriteria pro účast na OH v Paříži 2024

"Čábelická z týmu GAPP Systém Kolofix s verdiktem nesouhlasí a začala se bránit. Záležitost se dostala až k Českému olympijskému výboru. Původně stanovená olympijská kritéria totiž česká reprezentantka v nejdůležitějším bodě jako jediná splnila," uvádí se ve zprávě, kterou do redakce zaslal tým. 


Loňské MČR v Bedřichově a vzájemná gratulace Adély a Jitky...

"Čábelická nechce bojovat proti své mladší kolegyni, kterou považuje za talentovanou jezdkyni. Problém je v tom, že na konci letošního května, poté, co věřila, že už má splněno, národní trenér Viktor Zapletal olympijská kritéria náhle změnil. Vysvětlil to údajnou vysokou vyrovnaností třech českých závodnic (Čábelické, Holubové a Srnské), které byly v olympijské nominační hře."

Jitka Čábelická tak byla přesvědčená, že má "splněno" - dojela na 27. místě v závodě SP a na 21. místě na ME - tedy na pozicích, která byla vypsána jako nominační a podle kterých dále postupovalo při udělování nominace. Zatímco Adéla Holubová na nominační výsledek v závodech SP a ME nedosáhla (6. místo).  

"Nominační kritéria musí být jasná a musí se podle nich postupovat. Podle mého soudu jasná nebyla a ohýbala se. Proč se vůbec nějaká nominační kritéria vypisují, když se pak stejně nedodržují?" diví se Pavel Čábelický.

Manažer celku GAPP System Kolofix dále ve zprávě uvádí: "Čábelická jako jediná kritéria v prvním nejdůležitějším bodě splnila v roce, a to hned dvakrát. Dojela 27. v závodě Světového poháru brazilské Mairipoře a 21. v závodě Mistrovství Evropy. Adéla Holubová (Rouvy Specialized) v závodě SP U23 dojela nejlépe 8. a ME U23 nedokončila. Patricii Srnské (Nutrend Specialized SKR Racing) se pak dařilo prakticky jen v Českém poháru. Změna nominačních kritérií přišla náhle 29. května, krátce po skončení závodu Světového poháru v Novém Městě na Moravě, kde se mimochodem ani jedné z českých závodnic nedařilo."


Jitka Čábelická si mohla vloni v září vyzkoušet olympijský okruh v testovacím závodě...

V emailu od reprezentačního trenéra, který podle svých slov jednal v souladu se zněním nominačních kritérií, se píše: "Žádné závodnici se nepodařilo v sezóně 2024 dosáhnout významného mezinárodního výsledku, který by vybočoval ze základního rámce nominačních kritérií,“ uvedl Zapletal s tím, že se po konzultaci trenérské rady rozhodl prodloužit nominační uzávěrku až po závodě Českého poháru MTB XCO v Bedřichově.

Tým Jitky Čábelické to ovšem vidí jako ohýbání kritérií. "Svaz tím znegoval už dříve stanovená kritéria. Bedřichovský závod ČP, který se jel 8. června, se tak nečekaně stal rozhodujícím olympijským nominačním kritériem. Holubová ho vyhrála a byla vzápětí nominována Trenérskou radou (Viktor Zapletal, Miloslav Hollosi, Jiří Lutovský, Jan Slavíček) a představiteli vedení Komise MTB a ČSC: (Josef Dlohoš a Petr Marek) do Paříže. Čábelická, které se nevydařil i vinou technických problémů, se stala první náhradnicí."

Předseda komise MTB Josef Dlohoš si stojí za tím, že se nominační kritéria ale nijak neměnila. "Kromě stanovených umístění v závodech Světového poháru a na mistrovství Evropy se brala v potaz i přímá konfrontace jezdkyň, která vyzněla ve prospěch jednadvacetileté Holubové," uvádí.

"Jitce Čábelické se ani jednou nepodařilo v přímé konfrontaci porazit své soupeřky. Svou roli v těchto závodech pak hrála i nezpochybnitelná výkonnostní převaha mladých závodnic," uvedl reprezentační trenér Viktor Zapletal s tím, že ve prospěch Holubové mluvilo i její postavení ve světové špičce v kategorii do 23 let.


O třináct let mladší Adéla Holubová vloni v Bedřichově poprvé porazila domácí jedničku Jitku Čábelickou... 


"Bez ohledu na to, že Jitka splnila hlavní olympijská kritéria, Čábelickou vyřadil ze hry jeden nepovedený závod Českého poháru v okamžiku, kdy věřila, že má nominaci jistou. Zapletal argumentuje aktuální vysokou vyrovnaností českých závodnic. Problém je však v tom, že olympijský závod horských kol se nejede v nejbližší době, ale až za měsíc a půl, koncem července. Klást důraz na aktuální formu sedm týdnů před OH, navíc v domácím závodě, je velmi ošidné," uvádí týmová zpráva.

GAPP System Kolofix nyní řeší celý případ i s právníky. "Případ nyní leží na stole u Českého olympijského výboru, na který se obrátil její realizační tým s přesvědčením, že došlo ke změně vážnosti jednotlivých bodů nominace a tím byly porušeny podmínky rovné soutěže, a to bez ohledu na podružný faktor, jakožto střet zájmu v případě dvou ze čtyř členů trenérské rady, která rozhodla o konečné nominaci. Jiří Lutovský je trenérem Adély Holubové a Viktor Zapletal pak Patricie Srnské. Zapletal měl přidělené dva hlasy, aby ve čtyřčlenné komisi nemohla nastat rovnost hlasů."

Nutno dodat, že rozhodnutí o nominaci na OH Paříž 2024 padlo po závodě ČP v Bedřichově v hlasování čtyřčlenné trenérské rady složené z bývalých a současného reprezentačního trenéra, kdy byla jednohlasně zvolena Adéla Holubová. 

Viktor Zapletal okomentoval rozhodnutí o nominaci takto:

"Vzhledem k velké obtížnosti porovnání výkonnosti závodnic kategorie U23 a Elite, které se ve společných závodech na úrovni SP nepotkávají, bylo od počátku respektováno, že nominace bude vycházet z komplexního posouzení výsledků v bodech 1 až 3, jak je uvedeno v Nominačních kritériích.     

Bod číslo 1 splnila Jitka Čábelická, která se umístila na 27. místě v závodě SP v Brazílii (pro splnění bylo potřeba 28. místo). Adéla Holubová se umístila ve stejném závodě SP U23 na 8. místě (pro splnění bylo potřeba 6. místo)

Bod číslo 2 závod ME, v extrémních podmínkách, dokončila Jitka Čábelická na 21. místě se ztrátou 1 kola, Adéla Holubová závod U23 nedokončila.

Bod číslo 3 splnila Adéla Holubová - vzájemné posouzení výkonnosti v závodech se společným startem, v rovnocenné startovní pozici a v lokalitách, která všechny tři závodnice dobře znají.

Jitce Čábelické se ani jednou nepodařilo v přímé konfrontaci porazit své soupeřky.

Vzájemný souboj v Touškově a v Bedřichově ovládla Adéla Holubová, závod na Zadově Patricie Srnská.

Svou roli v těchto závodech pak hrála i nezpochybnitelná výkonnostní převaha mladých závodnic.

Závod v Touškově ovládla Adéla Holubová s náskokem 1:37 min, v závodě v Bedřichově měla Jitka Čábelická, před svým odstoupením ze závodu, poslední oficiálně měřenou ztrátu na Adélu Holubovou: 1:23 min.

S ohledem na výsledky vzájemných soubojů, ale i pozici Adély Holubové v absolutní světové špičce kategorie U23 a její umístění v závodech SP XCO 2024 na 8. 13. a 17. místě, reprezentační trenér a Trenérská rada ve shodě navrhli Komisi MTB výše uvedenou nominaci v kategorii žen." 

Tolik tedy ve zkratce k aktuálnímu dění na domácí MTB scéně směrem k Letním olympijským hrám 2024 v Paříži. Přáli bychom si, aby takové situace vůbec nenastávaly a malý bikový rybníček držela pevná hráz společných zájmů a cílů. Jasné je, že v dalších letech je třeba předkládat jednoznačná, byť i přísná, kritéria na tak důležité závody, jako je olympiáda. Není možné, aby si závodník myslel, že si nominaci vyjel a ono tomu tak ve skutečnosti není. Anebo by stačila i lepší komunikace a dostatečné vysvětlení a ujištění, že všichni podmínkám rozumí stejně.

Pro úplnost ještě dodáváme, že olympijský závod horských kol se pojede 28. a 29. července 2024. 

 

 

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárTěžký short track U23 zahájil závodní program SP v Crans Montaně
    Těžký short track U23 zahájil závodní program SP v Crans Montaně
  2. Světový pohárSchurter bere vítězství číslo 36, Ferrand-Prévot potvrdila dominanci
    Schurter bere vítězství číslo 36, Ferrand-Prévot potvrdila dominanci
  3. Světový pohárAlpecin Deceuninck je ve formě, Pieterse i Gaze vítězí v short tracku
    Alpecin Deceuninck je ve formě, Pieterse i Gaze vítězí v short tracku
  4. Olympijské hryDalší nominace na olympiádu jsou známé, Dánové přišli o jedno místo
    Další nominace na olympiádu jsou známé, Dánové přišli o jedno místo
  5. Olympijské hryFrancouzi oznámili výběr pro olympijské hry
    Francouzi oznámili výběr pro olympijské hry
  6. ZávodyFotogalerie: Český pohár XCO #3 - Bedřichov 2024
    Fotogalerie: Český pohár XCO #3 - Bedřichov 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #33 G23 - vloženo: 19.06.2024 v 16:15:19

    odpověď na midlander — #31 Přečti si ještě jednou, co píšu o sportovní hodnotě OH... .-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #32 Boadicea - vloženo: 19.06.2024 v 14:02:52

    Krásná diskuse o tom, jak bafuňáři zničili kus kariéry několika holkám. Holky jsou psychicky načaté, lížou si rány, i když si to třeba ani neuvědomují a možná se do konce sezóny ani nedají dohromady. Ze systému podpory juniorů a U23 za posledních 10 let nevyšel nikdo, kdo by se v Elite XCO prosadil na mezinárodní úrovni. Prsty na obou rukou nestačí k vyjmenování zašlé mládežnické slávy počínaje Nesvadbou, Bogarem, Průdkovou a konče symbolicky Konečným, kterému se platily kempy a výjezdy, i když se vědělo, že dá přednost studiu. Někteří méně technicky zdatní se vydali na cestu maratonů, kde jim to přinese do kapsy nějakou korunku. V našem příběhu změny kritérií se nejvíce sázelo na Srnskou a málokdo už uvěří, že změna nebyla ušita pro ni. Proč však ji (i Zatloukala) táhli přes půl světa na tzv. akademické MS po předchozím vyčerpávajícím cestování i závodění a pro titul, který má nulovou validitu? Napadají mě různé odpovědi (ať si každý vybere podle svého názoru): hloupost, neochvějná víra ve své postavení, pocit vlastní neomylnosti, klientelismus, touha po dalších provizích z cestování do vlastní kapsy. Když se k tomu přidá hloupé vyjádření nekompetentního předsedy komise mtb, máme problém. Přeju Týmu Čabelická, aby těm odpovědným u soudu pořádně provětral finance.

    PS Nationals v Harrachově nemají v kalendáři UCI zařazený samostatný závod pro U23. Na rozdíl třeba od Polska. Proč bychom měli UCI platit za to, aby si nějací další talentovaní mladí (Černý, Hojka, Hlávka, Hovorka, Lepka, Holub, Novotná) vyjeli nějaké body do rankingu? To je tak asi vše k té tzv. podpoře.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #31 midlander - vloženo: 19.06.2024 v 12:55:30

    odpověď na G23 — #25 Mně sportovní úroveň olympiády, vzhledem k tomu, jak se tam vyselektují závodníci, přijde naopak níže než na svěťáku. Vzácnost z toho dělá jen to, že je to jen občas.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #33
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #30 orwell - vloženo: 18.06.2024 v 13:16:20

    Funkce reprezentačního trenéra je manažerská a v demokracii není na doživotí. Já Já jsem trénoval Járu a Jirku a stejně to nikdo nechce dělat. To,že sedím na dalších židlích mi posychrovalo pozici, že ustojím i větší kauzy a zřejmě to nikomu nevadí. Vyzobnu mladé talenty, které vychoval jiný, použiju a vyždímu. Další olympiáda za 4 roky. Všechno vyšumî a bůhví co bude s horskyma kolama dál...

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #29 nossanek - vloženo: 18.06.2024 v 12:44:54

    odpověď na G23 — #28 Ano Zapletal a jeho osobni zajmi, Lutak se jen svezl, je to jeho sverenkyne, tak proc ne, udelal by to kazdy.

    Zatloukal a Srnec patri pod Zapletala. Za vsim hledej penize na pripravu a Duklu. Zapletal hrde nosi nalepku Dukly na helme.

    Tam taky skace sipky.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #28 G23 - vloženo: 18.06.2024 v 12:35:32

    odpověď na zirecek — #27 Ty holky do toho netahejte! To je svědomí těch dvou, co dali dohromady ty tři hlasy...

    1. na tento komentář reaguje nossanek — #29
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #27 zirecek - vloženo: 18.06.2024 v 11:28:06

    Adéla Holubová by se měla vzdát nominace. Je to také o jí samotné a o jejím charakteru a sportovním nastavením, jak se k tomu postaví.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #28
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #26 zalesakbike1122 - vloženo: 18.06.2024 v 10:37:56

    Taky se podivejte na to, jak jezdi letos v elite nejlepsi lonske u23 lezdi: Tamara Maxwell, Ronja Blochinger, Sofie Pedersen, Noele Buri - ty vsechny opanovaly loni kategorii u23 loni vykonostne jinde, nez nase holky a v elite si ani nekrtnou, jsou rady za umisteni kolem 30, jednou jim to ustreli a dalsi zavod jsou 50. Rozdil mezi U23 a elite je obrovsky.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #25 G23 - vloženo: 18.06.2024 v 09:41:15

    odpověď na Zlobr — #20 Vlastně je to už jedno, nic se nestane, ale názor, mládí má přednost, v kontextu těch kritérií a jednoho závodu na OH, není dobrý. Klišé o získávání zkušeností je blbost, protože sportovní hodnota OH závodu je daleko za jakýmkoliv SP, MS nebo ME! OH závod je jednou za 4 roky, takže jestli někdo může za další 4 roky uplatnit nějaké zkušenosti ví jen bůh. Jet na OH je vlastně takový bonus, je to hlavně důležité pro sponzory (proto asi ten podraz...). Ano, srovnává se nesrovnatelné, jedna jezdí celou sezónu kategorii Elite a ty další nižší kategorii U23. Kdyby tedy někdo chtěl být objektivní, musel by nominaci dělat podle kategorie Elite, protože ta se také vlastně pojede na OH, a ten, kdo chtěl startovat na OH, měl jezdit, a riskovat, v Elite, a ne v U23. Samozřejmě o těch holkách to není!!! Musím říct, že mě zklamal Jirka L, přestože jeho krok chápu. Měl se vzdát hlasování...

    1. na tento komentář reaguje midlander — #31
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #24 orwell - vloženo: 18.06.2024 v 05:59:55

    Kolik U23, které nebyly postaršené je ve světě nominováni na OH? Kdo loni věděl, že jezdí nějaká Patricie, kvůli které humbuk s Bedřichově vznikl?

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #23 ladam - vloženo: 18.06.2024 v 05:11:12

    odpověď na trance28 — #19 https://americkykongres.cz/kongres/pozorovatele/novinari/

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #22 zalesakbike1122 - vloženo: 17.06.2024 v 23:04:10

    odpověď na Zlobr — #20 a jeste jeden poznatek - kolik super nadejnych junioru a juniorek vc u23 po roce 2012 prosadit az do elite? U nas 0! Nikdo, opravdu nikdo! Takze tohle je ta komcepce ceskeho mtb v cele nazoru prikyvovacu bez zadneho vysledku, zadneho vychovaneho nastupce. Gratuluji, dovedli jste nas "odbornou" cestou na pokraj vymreni teto uzasne discipliny a jeste nakonec hrajete nefer hru a tvarite se, ze je to v poradku? Nastupce Jary, Ondry a Kacky muze vzniknout jen mimo tento naprosto pokriveny system.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #21 zalesakbike1122 - vloženo: 17.06.2024 v 22:46:47

    odpověď na Zlobr — #20 pokud ma mit reprezentacni trener posledni slovo, tak ma byt uvedeno - rozhoduje pouze a jenom reprezentacni trener. Pak by to bylo v poradku, viz nominace svycaru. V cesku se opet ukazal absolutbi kocourkov. Prakticky kazda normalni federace si za svymi nominacnimi kriterii stoji a nemeni je. Nominace rakouska do Tokia - vsemi kritizovana, ale svaz si to obhajil, protoze dodrzel kriteria. Lutovsky a nominace do Pekingu - Kacka Nash v te dobe vykonostne uplne nekde jinde, ale protoze nesplnila kriteria, jela Tereza - taky si to obhajil. Dnes je ten, kdo bez mrknuti oka porusi kriteria, ktera sam se Zapletalem schvalil. Kdyz uz neco srovnavate, tak to zkuste na stejnych zavodech - stejne podminky - prvni zavod SP v Brazilii, short track na Evrop(jediny spolecny mezinarodni zavod u23 a elite) a nebo treba short track Val di Sole. Vsude je to naloz pro u23 a to pomerne velka. V nedelnim zavode by s takovym (ne)vykonem dostaly jolky u23 dve rundy. On je totiz velky rozdil zavodit v 10ti na ČP a pak dostavat nalozeno a predvadet vykon, kdyz jedete 30-40 na svetaku, to se neda ani porovnat. Tam se ty nase holky uplne lampu a nepodaji zadny vykon a dostaly by rundy dve.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #20 Zlobr - vloženo: 17.06.2024 v 20:42:46

    odpověď na ladam — #13 Přátelé a hlavne ty Láďo pokud vim,tak U23 slečny jely na mnohem náročnější a deštěm poznamenané trati. Srovnáváte nesrovnatelné. Jitka jela letos pátý top závod a potřetí dostala rundu. Kritéria byla možná vypsaná nečitelně,ale vždy platilo,že posledni slovo má reprezentačni trenér. Jsem rád,že dostalo přednost mládí ,protože to je jediná šance jak naší disciplinu posunout. Kdyby bylo na mě,pošlu Patricii. Velký talent, která to jediná z těch tří umí i z kopce. Přeji pěkný večer.

    1. na tento komentář reaguje zalesakbike1122 — #21
    2. na tento komentář reaguje zalesakbike1122 — #22
    3. na tento komentář reaguje G23 — #25
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #19 trance28 - vloženo: 17.06.2024 v 19:47:52

    odpověď na ladam — #13 tvoje komentare tady fakt chybej, zase jsem si smichy poprskal mobil... Prej novinari, hlidaci demokracie :-)

    1. na tento komentář reaguje ladam — #23
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #18 Ohio - vloženo: 17.06.2024 v 16:00:24

    Každopádně za to nemůže ani jedna z holek a musí to teď být dost na nic pro obě. A je blbý, že se řeší jejich jména(časy) místo toho, kdo to zavinil. Jde to jednoznačně za Zapletalem a pokud někdo chce dát šanci mládí, mělo by se začít u něj.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #17 ladam - vloženo: 17.06.2024 v 13:35:25

    odpověď na midlander — #16 chytří fotbalisti mají web jinde

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #16 midlander - vloženo: 17.06.2024 v 13:07:16

    Tak určitě, veškerá světová odborná veřejnost trne napětím, jak dopadne nasazení české závodnice na XCO pro OH a jestli skončí 25. nebo až 35. :-D

    1. na tento komentář reaguje ladam — #17
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #15 ladam - vloženo: 17.06.2024 v 11:21:43

    děkuji příteli za podporu, možná nás bude slyšet, omluva za pravopisné chyby v předešlém i následném textu. btw jsem si jist, že tato kauza nekončí na rozvadově, ale má rozměr i za hranice a je tudíž sledována zahraniční odbornou veřejností . stejně jako tomu bylo u rakušanů, kde velmi podobně minulou olympiádu se rozhodovalo - mona versus laura a věděl o tom celý svět.... právě proto bychom všichni měli zpozornět a ukázat se jako demokratický a spravedlivý systém respektující vlastní pravidla.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #14 G23 - vloženo: 17.06.2024 v 10:59:13

    odpověď na ladam — #13 Naprostý souhlas! Myslím, že si tradičně, nikdo nebude pálit prsty a bude se bát, že si znepřátelí tu " soudcovskou " skupinu, tedy že nikdo z novinářů nic nerozvíří...

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #13 ladam - vloženo: 17.06.2024 v 10:41:05

    odpověď na G23 — #12 ahoj G 23. vidím, že si sledoval stejné časy jako já. vidím, že máš načtené stejná nominační kriteria jako já. vidím, že spravedlnost je pro tebe vnuknutá nutnost života. to je velmi nejen hodné úcty, ale hodné následování.

    pakliže jsme nejen poslové ale i požívači demokracie, pak vězme že novináři jsou její hlídači. alespon se to tak říká..takže bych tímto vyzval pana Germána, který smysl pro spravedlnost rozhodně má, aby o časech ve val di sole, o nespravedlivém posouzení kritérií, či o jejich úmyslně plytkém vypsání, o střetu zájmů členů komise, o účelovém vyhodnocování kritérií něco opět napsal či se jako její hlídač vyjádřil. .je to jeho znovu opakuji společenské poslání, jeho role a vytvořil tím tlak na svědomí dotyčných patlalů.

    jsou tam maličkosti, jako např, že vědět Jitka jak jsou kostky vrženy, tak nejede do Brazilie. trmácet se půl svět, ladit formu na dobu kdy se ještě lyžuje jen proto, aby pak samozvaný majestát řekl- to neplatí, odvolávám co jsem odvolal to je nejen nefér. to je chucpe.

    všichni se ohání větou mládí vpřed. jasně. o tom asi žádná, to chápeme všichni, dokonce včetně Jitky jsem si jist, ale spravedlnost má v životě přednost, a at tedy nesou odpovědnost za tuto kaši ti co nedokázali napsat jednoduchá a spravedlivá kritéria a psali si navzájem je tak, aby sosali ze svazového a klubového rozpočtu co nejvíce, nedbajíce elementárních pravidel, slušnosti a principů.

    1. na tento komentář reaguje G23 — #14
    2. na tento komentář reaguje trance28 — #19
    3. na tento komentář reaguje Zlobr — #20
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #12 G23 - vloženo: 17.06.2024 v 10:08:42

    odpověď na Honza S. — #11 No a …, jen to, že Čábelická splnila základní kritéria, Holubová ne. Pak z ničeho nic přišlo, další kritérium, která stálo na jednom jediném závodě, přestože OH se "vyjíždělo" dlouhodobě. Nemusel to být přeci ten jeden jediný závod v Bedřichově, mohlo se ještě počkat na SP ve Val di Sole, ne?! Tedy ,jestli chce někdo trochu objektivity...Není to přeci o těch holkách osobně, ale ani o tom, co možná někdy v budoucnu bude, nebo nebude. Ale o porušení nominačních pravidel a poněkud křivého chování. Nevím, jak by se ti líbilo, kdybys splnil podmínky, a někdo by řekl, ale kašleme na nějaká pravidla, prostě seš starej, tak zůstaň doma. P.S. Kdyby Čábelická a její tým uvažoval stejně zbaběle, jako ta nominační komise, mohla najít důvody, třeba zdravotní, proč v tom Bedřichově nestartovat…

    1. na tento komentář reaguje ladam — #13
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #11 Honza S. - vloženo: 17.06.2024 v 09:51:05

    odpověď na G23 — #9 No a? Souhlasím s tím, co tu už zaznělo několikrát - super výsledek nelze čekat ani od jedné. Jenom u Adély je šance, že se ještě posune. U Jitky ne (a tak nějak tipuji, že po sezoně stejně dostane přednost rodina).

    1. na tento komentář reaguje G23 — #12
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #10 G23 - vloženo: 17.06.2024 v 09:09:47

    odpověď na G23 — #9 P.S. Závod na OH je až za cca 6 neděl, klidně mohli počkat po Val di Sole...

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #9 G23 - vloženo: 17.06.2024 v 09:08:23

    Teď, po Val di Sole, pěkně vynikla ta sviňárnička, podraz v té ženské nominaci. Je to jen týden po Bedřichově, takže by se dalo říci, stejná forma, stejná momentální výkonost. Čábelická jela kola na stejné trati, samozřejmě v ženském závodě, 14 : 47 až 15 : 11, hodně vyrovnaná kola, Holubová, stejná trať, ale 23, 16 : 23 až 17 : 01, také docela vyrovnaná kola. Tedy rozdíl na jednom kole skoro 2 minuty (navíc, Holubová 5. z našich 23…)… Takže Čábelickou ta zájmová skupina vyřadila jen kvůli jednomu nepovedenému závodu!

    1. na tento komentář reaguje G23 — #10
    2. na tento komentář reaguje Honza S. — #11
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #8 zirecek - vloženo: 14.06.2024 v 06:46:55

    Ať je Čábelická jakákoliv, nominační kritéria splnila ona. Tlačenka Holubové smrdí střetem zájmů. I kdyby ne, nominační podmínky byly dány jasně. Houbová by to měla odmítnout.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #7 orwell - vloženo: 13.06.2024 v 20:04:09

    Jasně bouře se uklidní , ale to neznamená , že si každý může dělat co chce, a hlavně neví se jak dlouho. Ohnutím kritérií se vytváří precedens, že nikdo ze závodníků i když bude jediným, kdo splnil nebude jist co na něho ještě vymyslí a označí ho za lháře. To už na právníka je.

    Nečekám, že každý z českých závodníků nominovaných na OH ať už v kterékoliv disciplíně přiveze medaili. Ale pro každého sportovce je nejvyšším cílem splnit kritéria a nominovat se na OH. Pořád se tu srovnává nesrovnatelné . 30. místo v elitních ženách při dnešní konkurenci je kvalitní umístění. Čábelická v několika závodech dokázala mladší holky porazit. U23 mají jiný počet okruhů menší počet startujích. Pokud ve 2. závodě U23 na svěťáku v Brazílii dokázala dojet Viktorová vteřinu za Holubovou, jak vzájemně porovná výkonnost. Tahle sportovní tragédie a nespravedlnost se stala i Noskové na silnici, Jak má sportovec pokračovat, nebo někdo určil, že Čábelická končí. Je to na pár facek, jako to udělala Janka Štefková na Slovensku.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #6 blue - vloženo: 13.06.2024 v 17:12:41

    No... trošku bouře ve sklenici vody.

    Ať tam z českých cyklistek pojede kterákoli, stejně nemá nejmenší šanci na jakýkoli zaznamenáníhodný výsledek. Jo, kdyby Čábelická měla fakt výrazný odskok ve výkonnosti, pak řeknu, že ten spor je oprávněný, když o nominaci rozhodla smůla v jednom závodě. Ale jelikož poslední dva roky je ráda, když není dojeta o kolo, vůbec nevidím nejmenší důvod se takhle bouřit. Teda... sportovní důvod. Jinak je to jasné, peníze jsou peníze.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #5 Babec - vloženo: 13.06.2024 v 09:07:03

    Jirka Čábelická jezdí reprezentační akce už spousty let. Na jednu stranu úctyhodné, že si tolik let drží svůj výkonnostní standard, na druhou v kategorii ELITE na mezinárodní úrovni nepředvedla nic, co by stálo za výraznější zmínku ať už na MS, olympiádě nebo SP. Tuším, že byla na medailových pozicích někdy v juniorkách nebo U23 kolem roku 2007. Od té doby je úspěch, když je v závodě SP zřídka do 30. místa. Po každém závodě, kde je trochu “světovější” konkurence si přečteme, že jí něco nesedlo nebo nefungovalo. Příležitostí měla mraky a každému musí být dávno jasně, že z ní světová cyklistka nebude (ani nebyla) ani v tak malé disciplíně jako je XC. Měla štěstí, že chytla konec kariéry K. Nash, která i přesto, že je výrazně starší, tak ji vždy porážela rozdílem třídy a patřila do širší světové špičky. Po Nash byla chvíli mezera a teď Jitce začínají ujíždět zase mladší holky, studentky. Na olympiádě už byla, tak je lepší dát šanci mladším holkám, které mají při vší úctě aspoň nějaký potenciál do budoucna. Pokud není schopná přesvědčivě porážet holky alespoň z kategorii U23 tak není o čem. Ale chápu, že je to nejspíš její poslední šance na účast, takže to musí být těžké, když tomu obětovala roky úsilí.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #4 zalesakbike1122 - vloženo: 13.06.2024 v 00:58:55

    odpověď na panzdenda — #2 nenahrazuje vykonost pravniky. Kdyby jsi se podival na vysledky, tak ji Adela dokazala porazit jen jednou a to v Touskove. Na Zadove dostala nalozeno a stejne tak tyden pred Zadovem na ME, jde jely spolecne jediny zahranicni start a ikdyz to byl short track, tak na 25 minutach dostala pres 2 min! Defekt v poslednim kole pak mela Jitka a ne Adela. Kde je tedy nejake objektovni posouzeni vykonosti? Uvadeny casovy odstup z Bedrichova je po zastav e v depu, takze dost zavadejici.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744