Americká značka s novým zastoupením na českém trhu nabízí možnost jediného převodníku prakticky všem bikerům i cyklokrosařům ...
Pokud před přicházející zimou přemýšlíte o upgradu svého kola s tím, že byste do nové sezony vyrazili s dobou, tedy s jediným převodníkem, ale zároveň se vám nechce investovat nemalé prostředky do nové sady, pak vám možná přijde vhod Wolf Tooth Components. Americká značka, kterou do svého prémiového portfolia přidal pražský bikeshop Bicycle Cafe.
"Jsme parta zarytých cyklistů, kteří tráví spoustu času řešením komponentů... A stejně jako většina závodníků, vždycky hledáme nové produkty, díky kterým by naše biky mohly být lehčí, rychlejší a spolehlivější," říkají o sobě týpci z minesotského Minneapolis, kde Wolf Tooth hrdě vyrábějí.
Wolf Tooth Components je jednou z prvních firem, která začala nabízet speciální převodníky s rozdílnými lichými a sudými zuby, díky kterým odpadá nutnost používat s jednopřevodníkem i vodítko. Zuby jsou navíc vyšší než u originálních převodníků Sram XX1, což přináší větší ochranu před spadnutím řetězu. A další výhodou jsou nabízené rozteče i ostatních výrobců klik. S převoďákem Wolf Tooth tak snadno uděláte systém 1x9, 1x10 nebo 1x11 například i s klikami Shimano a dalšími.
Takovou vlčí specialitou je potom převodník s 30 zuby na standard 104BCD, který ocení příznivci endura do těžkých terénů. Co se týče samotných převodníků, jsou vyrobeny CNC frézou z materiálu 7075-T651 a černě anodizovány.
Kromě jednoduchosti a bezúdržbovosti řadícího systému s jednopřevodníkem je tu samozřejmě také výhoda nižší hmotnosti. Váhová úspora oproti systému 2x10, kdy odpadá nutnost přesmykače, řazení, převodníku a lanka s bovdenem, je zhruba 300 až 350 gramů. Wolf Tooth převodníky jsou navíc lehčí než třeba originální Sram XX1 a to přibližně o 30 gramů.
Ceny nejpoužívanějších převodníků Wolf Tooth: |
Mezi spokojené a také úspěšné majitele patří juniorský mistr republiky a vítěz závodu světového poháru cross country v Anodře Jan Vastl z vimperského týmu Česká spořitelna Specialized Junior MTB, který na svém S-Works Stumpjumperu HT 29er vyměnil dvouplacku za převodník s 32 zuby, který kombinuje s desetirychlostním Shimanem XTR. Nakonec Honza využil i cyklokrosové novinky a Wolf Tooth nasadil podobně jako Karla Štěpánová (Kona CyclingPoint) také na cyklokrosové kolo.
Převodníky Wolf Tooth do České republiky dováží firma Bicycle Cafe - www.bicyclecafe.cz a Facebook.com/bicylecafe
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Broňa — #5 Proč bych se proboha měl tahat po závodech. Na závodech jezděj stejně jen egomaniaci. Rozhodně nemám potřebu navštěvovat akce tohoto typu kolektivního šílenství. Zásadně jezdím jen a jen pro svojí radost a pro to abych si odpočinul od práce a vyčistil si hlavu. Z tohodle pohledu doufám pochopíš, že jednopřevodník byl u mě jen logickým vyústěním nevyhnutelného. Zjednodušení řazení na minimum je paráda, nemusím přemýšlet jestli křížím řetěz nebo ne, prostě to tam jen sázím dle potřeby. ... Momentálně už se mi honí hlavou další věči, například jak odstaranit řetěz a sním spojenou údržbu, mazání a čistění. Bude Gates, to už je jasný :-)
- na tento komentář reaguje vlada83 — #10
- na tento komentář reaguje Broňa — #13
odpověz na tento komentářTuším, že tohle se v době trojpřevodníků neřešilo...!
odpověz na tento komentářNa wolftoothu najezdeno uz asi 1500km ve vsech podminkach a i v zavodech, za roky zase poradnej komponent ze kteryho ma clovek radost. Retez drzi, nemlati, clovek nemusi kombinovat a premyslet co tam da, malo plackou si akorat tak jenom vyhovel kdyz uz myslel ze to moc boli, takhle clovek pekelne naklada konkurenci v kopcich. Cistej design, lehky kolo, proste super, na 34z se da letet 50km po rovine a vic uz na biku neni potreba. Muzu jenom vsem doporucit.
odpověz na tento komentářJá bych to na kole nechtěl ani zadarmo, svou klientelu si to najde, pokud někdo jezdí kratší a ne moc strmé a dlouhé kopce (XC) tak jasně super, tak to výhody má, ale já se třeba často vracím ze švihu mírně z kopce po asfaltu a tam jedu na nejtěžší dva 39/11-12 skoro pořád. Pak normálně třeba nejlehčí nezařadím, ale na maratonech kdy už je člověk "prošitý" jak je potom vděčný za 26/36... tady bych chtěl zase míjet borce s 32/36 :-) jak by třeba tlačil...
odpověz na tento komentářodpověď na seky33 — #1 Obávám se, že jsi ještě s těmito převody nebyl na závodech na Slovensku, to by jsi se pak divil, jak Ti najednou jedna placka nestačí :) Na nějaké KPŽ to asi bude vhodné, ovšem na těžké maratony ani náhodou ;)
- na tento komentář reaguje seky33 — #9
- na tento komentář reaguje honzaa — #39
odpověz na tento komentářBy mě zajímalo, jak to bude chodit na XT klikách, šaltru a kazetě 11-36z. Zda bude jednopřevodník s 34z dostačující.
odpověz na tento komentářJa uz jezdim 34T asi 2 mesice na hardtailu a dobry ale bez “clutch”saltru to padalo. Takze si pripadne pripoctete jeste cenu prehazky. Jo a prevodnik me rozhodne nestal 1690Kc:-) O par stovek to kluci prestrelili….
odpověz na tento komentářKdyž to dám na 2tác místo velké placky tak, ale bude hodně velké křížení nechtělo by to ještě trochu posunout ke středu??
odpověz na tento komentářMusím potvrdit, vlčí zuby fungujou perfektně. Co se týče váhové úspory u mě to bylo konkrétně 420g z původní dvouplacky. Aktuálně mám převody 1*10 Shimano, kliky 30 zoubků a XT kazetu 11-36 a bohatě to stačí.
- na tento komentář reaguje Broňa — #5
odpověz na tento komentář