Elektrokola českého výrobce Crussis vstupují do své deváté sezony, v roce 2020 míří i na sportovnější zájemce...
Značka Crussis se mnohým vryla do povědomí hlavně díky Jaromíru Jágrovi, který na kolech a koloběžkách českého výrobce jezdí. Na domácím trhu není dlouho, zato je to takový malý dravec, jenž si jde svou vlastní cestou. Během osmi let se dokázal Crussis pozvednout mezi největší domácí hráče, v loňském roce prodal více jak 11 500 elektrokol a podle slov jednatele společnosti Petra Výkruty patří Crussis mezi nejvíce prodávanou značku elektrokol v Česku. V příštím roce plánuje další růst, pojďme se tedy podívat, jaké portfolio si Crussis na rok 2020 nachystalo.
Svou ucelenou modelovou řadu Crussis představil svým prodejcům, kterých je dnes v Česku přes 350 a na Slovensku zhruba 50, se svým týmem v Jánských Lázních v Krkonoších. Na první pohled vás do očí uhodí barvy. Spousta barviček. Výrazných. Sladěných.
"Strašně rádi se lišíme, nechceme jít s proudem, proto máme i naprosto odlišné designy elektrokol. Naši zákazníci to vyžadují," vysvětloval nám šéf Crussis. Líbí se nám jeho osobitý pohled a přístup, byť jsme sami vyznavači spíše konzervativnějšího směru a tak nějak nám v modelové řadě 2020 chybí alespoň jeden výrazově decentnější kousek.
Crussis na rok 2020 udělal výrazné změny směrem k výbavě svých kol. Tou nejzásadnější je osazení motory Bafang M500 s 95 Nm a komponenty Sram, Rock Shox a Maxxis, který nahradil Schwalbe. Kromě toho také mírně upravil své jednotlivé řady.
Nově se vlajkovou lodí stává řada 9, která tak nahrazuje původní desítky. Ty se opět připravují na další sezonu. Devítková řada, stejně jako osmičková a sedmičková nabízí vždy 4 modely MTB - dva určené pro pány, vždy jeden ve velikosti s 27,5" a jeden s 29" koly. To samé pak i pro dámy. Napříč všemi řadami se tak setkáte se stejnými názvy kol: e-Atland pro muže a e-Guera pro dámy - to jsou sedmadvacítkové modely, e-Largo pro muže a e-Fionna pro dámy - to jsou modely na devětadvacítkách.
Nejvyšší model MTB e-Largo na 29" kolech, motor Bafang M500 poskytuje 95 Nm
Dámské a pánské modely se od sebe liší designem a velikostmi...
Nejvyšší "9" řada je nabízena za 55 990 Kč a je postavena na robustním hliníkovém rámu, do něhož je plně integrovaná Panasonic baterie s kapacitou 630 Wh. Ta dodává energii motoru Bafang M500 o nominálním výkonu 250W (max 500W), s kroutícím momentem 95 Nm. Jinými slovy za relativně málo peněz, hodně muziky.
Jak jsme již zmiňovali, jednotlivé modely v řadách se liší pánským a dámským designem a velikostí kol. Pánská kola jsou nabízena ve velikostech 18" a 20", dámská pak v 17" a 19". Všechna jsou ale vybavena stejnými doplňky - řazení obstarává v květnu nově představená dvanáctirychlostní sada Sram Eagle SX, tlumení poskytuje vidlice Rock Shox FS 30 se zdvihem 100 mm a možností zamykání z řídítek. O brždění se starají kotoučové hydraulické brzdy Tektro HD-M510, kola jsou obutá do plášťů Maxxis Forekaster o šířce 2,35.
My měli možnost otestovat e-Largo 8, na kterém se proháněl i samotný hokejový Bůh...
Nižší řada "8" nabízí opět čtyři bikové modely e-Atlanda, e-Guera, e-Largo a e-Fionna. Dvě nejvyšší řady se od sebe liší jednak designem a jednak motorem - u osmičky je Bafang M400 Max Drive, který nabízí méně kroutícího momentu: 80 Nm. Třetí odlišností je absence zamykání vidlice z řídítek, všechny další komponenty jsou shodné. Cena ale potom padne těsně pod padesátitisícovou hranici na 49 990 Kč.
Právě kola z osmičkové řady jsme měli k dispozici na otestování, konkrétně modely e-Largo a e-Guera a rozhodně lze konstatovat, že i motor s menším výkonem je naprosto dostatečný i do těžkého terénu. Ale k tomu až jindy.
Sladěné pedály, gripy, sedlo a dokonce i bowdeny!
Když se podíváme na nižší modely řady "7", tak ty jsou nabízeny se stejným motorem, tedy Bafang M400 Max Drive, ale už mají chudší osazení: Shimano Deore / Alivio a vidlice SR Suntour XCM. Sedmičky se pak ještě mohou dodat i s menší kapacitou baterie, buď 630 Wh nebo 522 Wh. Což se pochopitelně projeví nejen na ceně - 39 990 Kč a 43 990 Kč, ale také na dojezdu a drobně i na váze kola.
Šestková řada je určena juniorům, dodává se totiž pouze ve velikosti 14". "Šestka jsou juniorská kola a jsou v naší nabídce zcela nová. Je tam stejná specifikace jako u sedmičkové řady, jen je menší. Děti si tak mohou užívat spolu s rodiči plnohodnotné kolo, nic jsme neořezávali," vysvětlil Výkruta.
Nejlevnější variantou e-biku je řada "5" za 35 990 Kč opět s motorem Bafang M400 Max Drive, ale výrazně nižší kapacitou baterie: 468 Wh.
Juniorský model e-Atland na 26" kolech, pouze ve velikosti 14"
Všechna kola mají na středu řídítek velký přehledný barevný LCD displej zobrazující základní informace týkajících se stavu baterie a aktuálně využívaného stupně asistence a také další údaje týkající se jízdy jako je rychlost, ujetá vzdálenost, atp. Displej je také vybaven USB konektorem umožňujícím dobíjení telefonu, navigace nebo osvětlení. Párování s chytrým telefonem možné není.
Levou rukou pak ovládáte stupně asistence, kterých je celkem pět a potom pochopitelně i aktuální zobrazování informací na displeji.
Velký displej ukazuje rychlost, stupeň dopomoci 1-5 a volitelné údaje jako vzdálenost, dojezd atp. Dá se z něj nabíjet navigace, světlo či mobil...
Co je u elektrokol velmi častým dotazem je dojezd. Crussis udává, že u nejvyšších modelů je to až 150 km a postupně se délka zkracuje. Asi to i možné je, ale musely by panovat naprosto ideální podmínky, tedy teplota kolem dvaceti stupňů, vaše váha by neměla přesáhnout 60 kg a šolíchat si to po cyklostezce podél Labe z Poděbrad do Ústí nad Labem na první, maximálně druhý stupeň přípomoci. Pokud si ale pojedete "zablbnout" do terénu, třeba ve 4 stupních a budete z Crussise chtít vyždímat maximum, nepočítejte s tím, že byste ujeli víc, než 50 km.
E-bike Crussis jsme nešetřili a proháněli na našich oblíbených trailech...
Každopádně s kolem se dodává nabíječka poměrně kompaktních rozměrů, takže je možné si bike dobít během pauzy na kávu či jídlo. Zcela vybité baterii sice trvá doplnění šťávy do 100% stavu minimálně 5 hodin, během 90 minutové pauzy ale dokáže získat skoro 60%.
Kromě horských elektrokol nabízí značka Crussis i krossové modely určené právě na výlety a hladké cyklostezky nebo i městská elektrokola pro dojíždění do práce.
Veškeré informace o nabídce kol Crussis a jejich prodejcích najdete na zde: www.crussis.cz
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na 5621rz — #3 Tak o kolech to je určitě cajk. Pokud je pak třeba zajímavý e-enduro, nebo tak pro rozšíření obzorů, tak proč ne.... ale toto by našlo více potenciálních zákazníku ve Vlastě například.....
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #1 Stjne jako clanky o kolech Superior, Apache, Rock machine a 4ever...ty ti nevadi?
- na tento komentář reaguje Frybis — #4
odpověz na tento komentářodpověď na Frybis — #1 ber to tak, ze aj vdaka takym clankom mame tu moznost, ze web existuje a prinasa clanky, ktore nas zaujimaju viac.
odpověz na tento komentářTato reklama zde? Troufám si říci, vedle jak ta jedle.
Nebo je tu někdo, kdo by poctivě dočetl reklamu až do konce a uvažoval by o tomto cirkusu?
- na tento komentář reaguje Strenki — #2
- na tento komentář reaguje 5621rz — #3
odpověz na tento komentář