Tóthová s Vágnerem DH mistry ČR

Místo : Boží Dar - Klínovec, datum : 15. 7. 2007, disciplína : MTB Downhill, závod : Mistrovství republiky, vítězové : Adam Vágner, Katarina Tóthová, Martin Srba, Zdeněk Hendrich a Jan Šavr. Poměrně značné množství kritiky se na tomto podniku sesypalo na organizátory letošního poháru. Článek samozřejmě připravujeme. Pro tuto chvíli můžete zatím studovat kompletní výsledky ZDE.

15.07.2007 - Závody - Petr Bureš

ME'07: Hermidova taktika vyšla

Závodem mužů a Hermidovým vítězstvím skončilo mistrovství Evropy v Turecku. Španěl Jose Antonio Hermida opět všechno vsadil na brzký únik, jeho největšímu konkurentovi a obhájci titulu Julienu Absalonovi (FRA) se vzdálil již v prvním kole. Během šesti kol, které museli elitní muži absolvovat, svůj náskok stále přiživoval. Julien se sice vydal na stíhací jízdu, ale tentokrát se na Joseho nedotáhnul. "Dost mě překvapilo, jak rychle Jose zaútočil, tušil jsem to, ale ne takhle brzy," vysvětloval Julien. Hermida, který již na svém kontě má dva evropské tituly z elitní kategorie si tak přidal další. "Byla to moje známá taktika, chtěl jsem být v prvním sjezdu na čele a pak zaútočit. Jsou tam ryhlé točky a měl jsem to nacvičené, na třetím kilometru jsem měl již 20 sekund náskok. Zbytek závodu jsem jel na hranici svých možností. Konečně to vyšlo a jsem rád, že to bylo zrovna tady v Turecku," řekl Jose. O třetí místo se v průběhu závodu pral Švéd Fredrik Kessiakoff a Švýcar Christoph Sauser. "Zkusil jsem v poslením kole dvakrát zaútočit, ale až napodruhé jsem byl úspěšný," líčil Fredrik okamžiky posledního kola a jeho cesty k bronzu.
Milan Spěšný se od včerejška potýkal se střevními problémy, což ovlivnilo i dnešní závod. "Jsem vůbec rád, že jsem to dnes dokončil. Ráno jsem se cítil jako troska, pár černých čajů a suchý pečivo mi trochu pomohlo. Překvapivě jsem se ze začátku závodu cítil poměrně dobře, ale v půlce to přišlo. Ztratil jsem sílu, ruce mi vlály, nemohl jsem ani pít ionťáky. Za těchle podmínek jsem spokojenej," řekl po závodě Milan, v závodě hodnocený jako pětadvacátý. Kristián Hynek přijel do cíle chvíli po Milanovi na 27. místě. "Čtyřikrát jsem lehnul, ale s výsledkem jsem spokojenej. Na to jak se mi pocitově jelo hrozně, tak jsem překvapenej, že jsem se zmáčknul do třicítky. Je to moje první Evropa a vůbec jsem nevěděl, co od toho očekávat. Trénoval jsem teď v Mořici objem a chyběla mi intenzita," svěřil se Kristián. Jako jedenačtyřicátý proťal cílovou pásku Filip Eberl, jehož trápile křeče.
Výsledky (komplet na www.cappadocia2007.com):
27. KRISTIÁN HYNEK (CZE) 2:17,18
41. FILIP EBERL (CZE) 2:22,23

15.07.2007 - Závody - Jan Němec

ME'07: Medailový hon ČR pokračuje!

Úspěch českých bikerů na mistrovství Evropy v Turecku dnes dopoledne podtrhla bronzovou medailí Kateřina Nash-Hanušová. Závod vypsaný na 4 okruhy mohlo ihned po startu ohrozit několik domácích zvířat vypuštěných na trasu, naštěstí to odnesla jen jedna slepice :-) I dnes bylo počasí k ženám milostivé, teplota zůstala pod hranicí 30°C. Mistryně světa z roku 2003 Němka Sabine Spitz zaútočila ve druhém okruhu a vzdálila se Rusce Irině Kalentievě a Katce Nash, svůj křehký náskok udržela až do cíle a mohla si tak před fotografy vychutnat sladké okamžiky čerstvé mistryně Evropy. Pro stříbro si přijela vítězka posledních dvou světových pohárů Ruska Kalentieva. Katka se v posledním kole snažila Irinu dostihnout, ale její náskok již nedokázala zlikvidovat, na stříbro jí chybělo 21 sekund. "Cítila jsem dnes opravdu dobře, ke konci mi trochu docházely síly, ale to asi každýmu. Sjezdové pasáže na trati jsem si užívala a na nich i získávala. V medaili jsem začala věřit až ve třetím okruhu, když jsem zvýšila náskok na pronásledující Švýcarku (Petra Henzi) se Slovinkou (Blaža Klemenčič), v cílový rovince to byl nádhernej pocit," řekla Katka, která těžila z podobných podmínek západního pobřeží USA. "Neměla jsem naštěstí žádné problémy, ty jsem si vybrala na svěťácích, je jednou jsem spadla, ale nic vážného to nebylo. Trať i dnešní počasí bylo hodně podobné na co jsem zvyklá třeba z Kalifornie, písek a suché teplo," vysvětlila Katka, pro kterou je dnešní výsledek tím nejhodnotnějším, ihned za juniorským stříbrem z MS 1995. Stejně dlouhých dvanáct let uplynulo i od poslední ženské medaile na ME, bronz v roce 1995 na domácí trati ve Šp. Mlýně získala Kateřina Neumannová.
Obhájkyně titulu Španělka Marga Fullana do závodu nenastoupila díky zranění, které si způsobila v tréninku na trati pár dní pře startem. Čtyřnásobná mistryně Evropy Norka Gunn Rita Dahle sice v Turecku je, ale pouze jako divák a host organizátorů, stále se totiž zotavuje ze střevního onemocnění.
Výsledky (kompet na www.cappadocia2007.com):
1. Sabine Spitz (GER) 1:45,15 hod.
2. Irina Kalentieva (RUS) 1:45,37
3. KATEŘINA NASH - HANUŠOVÁ (CZE) 1:45,58
4. Petra Henzi (SUI) 1:46,40
5. Blaža Klemenčic (SLO) 1:47,22
6. Cecile Rode (FRA) 1:48,29

15.07.2007 - Závody - Jan Němec

Trunschka suverén Salzkammergutu

Tomáš Trunschka (Klub Lannutti Most) suverénně zvítězil na nejdelší trati rakouského Salzkammergutu! Náročnou trať dlouhou 208 kilometru s více než sedmi kilometry převýšení, doplněnou spalujícím vedrem absolvoval téměř celou osamocen na čele. Do cíle dojel v čase 10 h 16 min 06 sek s více než čtrnáctiminutovým náskokem na druhého Stefana Koglera (Rad-Angerer).
Na 109 km dlouhé trati zvítězil Michael Binder (KTM Mountainbiker.at) před Thomasem Nickem (Eleven Scott) a Romanem Rametsteinerem (Storck). Čtvrtý celkově a třetí v kategorii dojel Ondřej Fojtík z týmu Toyota Dolák.
Karel Hartl (hranictibikeri.net) skončil 8., Petr Tatíček (Red Point Pearl Izumi) 12., Matouš Jobánek (Pells) 15., David Kramár (Hervis Duratec) 16.
Nejlepší českou závodnicí na téže trati byla Petra Kottová (Toyota Dolák), která skončila v ženské kategorii pátá.

Kompletní výsledky všech tratí i kategorií naleznete ZDE.

15.07.2007 - Závody - Michal Červený

ME'07: Čeští muži U23 zabodovali

Velmi příjemné odpoledne na tureckém mistrovství Evropy připravilo českým fanouškům nejen chladnější počasí, ale zejména Jaroslav Kulhavý a Jiří Friedl. Na Švýcara Nino Schurtera sice nestačili, ale druhé místo Jardy a čtvrté Jirky je slaveníhodné. Mistr světa a obhájce evropského titulu Schurter vyhrál o dvě a půl minuty, Jarda si tento odstup vytvořil zejména dvěma defekty a jedním pádem. "Stačilo trochu a mohlo být všechno jinak. Při pádu jsem si narazil zápěstí, takže ve sjezdech jsem dost trpěl. První defekt jsem měl naštěstí nedaleko depa, takže jsem mohl rychle vyměnit zadní kolo, zadrhla se mi kazeta a měl jsem z kola furtošlap. Z druhýho defektu jsem byl už trochu nervóznější, bylo to v půlce posledního kola, kdy jsem chytnul pomalej defekt. Naštěstí to Micheliny podržely a dojel jsem to. Je to super výsledek," vylíčil svojí stříbrnou cestu Jarda. Zástupce Merida Biking teamu Jirka Friedl zřejmě zajel svůj životní závod, chuť závodit z něj přímo čišela. "Jezdil jsem třetí, ale problém se zadní brzdou mě zpomaloval ve sjezdech a Fuglsang mi ujel. Měl jsem za to asi vzít dřív, zkusil jsem to až v posledním kole, ale už jsem Fuglsanga nestáhnul. Zpočátku jsem si moc nevěřil, ale už během prvního kola jsem cítil, že mám dnes formu a šlápnul jsem do toho. Mám radost, že se mi vrátila závodnická nálada a pohoda, závodil jsem od začátku do konce," popsal závod Jirka. Osmnáctou příčku obsadil Jan Škarnitzl, ten naopak svůj den neměl: "Byl jsem ze začátku na špici s Járou, ale udělalo se mi zle, musel jsem dokonce zvracet. Jsem rád, že jsem to vůbec dojel, Evropa se nevzdává." Muži absolvovali celkem 5 okruhů, o 2 více než dopoledne ženy. Komplet výsledky www.cappadocia2007.com
Výsledky:
18. JAN ŠKARNITZL (CZE) 2:01,27

14.07.2007 - Závody - Jan Němec

ME'07: Huříková bronzová

Nadvláda Švýcarů byla dnes dopoledne prolomena. V závodě žen pod 23 let Tereza Huříková splnila roli kandidátky na jednu z medailí, nešťastný pád v prvním kole jí však odstavil z boje o tu nejcennější a skončila bronzová. "Dělala jsem spoustu chyb, byla jsem nervózní. Spadla jsem asi čtyřikrát, ale ten první pád byl osudový, musela jsem zastavit a nasadit zpět zaseklý řetěz. Musím víc trénovat hlavu, nohy jsou v pořádku, ale jen si málo věřím. Těžko jsem nesla roli adeptky na zlato," řekla Tereza po závodě. Závod vyhrála Italka Eva Lechner před Rakušankou Elisabeth Osl.
Výsledky:
6. Aleksandra Dawidowicz (Pol) 1:24:55

14.07.2007 - Závody - Jan Němec

ME'07: Švýcaři opět vládnou

V Turecku na ME to zatím vypadá jako na domácím šampionátu Švýcarů, po třech závodech mají na kontě již tři zlaté! Tu poslední vyhrál dnes odpoledne junior Thomas Litscher, důvod k radosti má tedy dvojnásobný, včera byl totiž členem zlaté švýcarské štafety. Slovák Peter Sagan přišel o druhou příčku v posledním okruhu při pádu, nechtěně ji tak přenechal Francouzi Fabienu Canalovi. "Se třetím místem jsem spokojený, v koutku duše jsem si medaili přál. Po pádu jsem už neměl síly, abych Francouze dojel," řekl Peter.
Čeští junioři nezajeli dle svých přání a možností. Ivo Plevák po pádu a defektu v prvním kole závod opustil. Lépe na tom byl Filip Adel, ale s 23. příčkou není spokojen.

13.07.2007 - Závody - Jan Němec

ME'07: 7. místo Škarnitzlová

Jitka Škarnitzlová (dimp Giant) jako jediná zástupkyně českých juniorek před několika okamžiky dokončila svoje první mistrovství Evropy na slibném šestém místě. První o co se v cíli zajímala bylo jestli se nominovala na mistrovství světa. "Vedro jsem ani tolik nevnímala, spíš tu mojí bídnou techniku, ta mi dělala problémy, ve sjezdech jsem ztrácela. Jednou jsem spadla při průjezdu úzkými schody. S umístěním jsem spokojená, mým cílem byla nominace na MS do Skotska, kam se moc těším," řekla Jitka.
Závod vyhrála Švýcarka Kathrin Stirnermann (1:01:46 hod), 2. Barbara Benko (HUN, - 37 sek.), 3. Ines Thoma (GER, - 1:29 min.), 7. Jitka Škarnitzlová (CZE, - 4:40 min.). (opraveno v 16:14 hod, původně byla Jitka vedena na 6. místě)
V 15:00 místního času startují junioři. Stay tuned. Výsledky naleznete na www.cappadocia2007.com

13.07.2007 - Závody - Jan Němec

Češi zahájili ME 4. místem štafet

V Turecku se rozdávaly první medaile mistrům Evropy. Jako obvykle byly jako první na programu evropského šampionátu štafety. Česko postavilo svojí štafetu po třech letech, naposledy to bylo v roce 2004 v polském Walbrzychu. Čeští bikeři si v šestatřicetistupňovém vedru nevedli vůbec špatně, medailová pozice jim unikla o pouhých 32 vteřin. Švýcaři potvrdili roli favoritů a obhájili titul z loňska. Stříbro obhajovali Francouzi a i jim se to podařilo, třetí dojela štafeta Itálie, 32 vteřin před čtveřicí českých bikerů - Jaroslav Kulhavý, Kateřina Nash, Filip Adel a Milan Spěšný. Nepopulární bramborová medaile hodně mrzí, ale i tak je to skvělý výsledek, za českým kvartetem zůstali např. Švédové, Španělé, Holanďané nebo Rusové. Více informací vám přineseme již zítra dopoledne.

Výsledky: 4x 7,1km:
14. Řecko DNF

12.07.2007 - Závody - Jan Němec

Víkendové tipy

Čeká nás další našláplý víkend...

Cross Country
12. - 15. 7. - MISTROVSTVÍ EVROPY - Cappadocia (Turecko)
14. 7. - Becker Cup - PAL MTB - Klabava
15. 7. - Konrad MTB - Vratislavice nad Nisou

Marathon
14. 7. - Scott Krkonošský maraton - Lomnice nad Popelkou
14. 7. - Salzkammergut Trophy - Bad Goisern (Rakousko)
14. 7. - Trek Přes tři vrchy Vysočiny - Horní Cerekev
15. 7. - Světový pohár XCM no.3 - Bourg dOisans (Francie)

Downhill
15. 7.
- ČP no.3 - MISTROVSTVÍ ČR - Klínovec

Více informací a odkazy najdete v našem kalendáři

12.07.2007 - Závody - Michal Červený

Přímý přenos ze Salzkammegut Trophy

Celosvětově první živé vysílání z MTB maratonu. Poprvé se podařilo uskutečnit tento ambiciózní projekt a Salzkammegut Trophy bude k shlédnutí v přímém přenosu v cílovém prostoru a na internetu. Deset kameramanů vám začne zprostředkovávat obrázky v 5:00, kdy startuje první závod a skončí až po vyhlašování vítězů okolo 22:00. Na programu jsou nejzajímavější místa extrémní trasy a nejkrásnější panoramata z jedněch z nejhezčích míst Rakouska. Kromě aktuálního dění ze závodu můžete sledovat na několika 50“ obrazovkách ve slavnostním stanu také reportáže a rozhovory se špičkovými jezdci.
Na internetu uvidíte závod 14.7. od 5:00 na adrese: www.trophy.cameleon-online.tv

10.07.2007 - Závody - Jan Němec

Tour de France jako na dlani

Sledujete Tour de France? Pak tu pro vás máme dobrou zprávu. Cyklistický deník Peloton.cz přináší podrobné zpravodajství z Tour de France 2007. Každé ráno popisuje trasu aktuální etapy, večer následuje detailní reportáž, včetně statistik. Dění na Tour komentují pro Peloton.cz osobnosti české cyklistiky. Dále zde naleznete speciál "Bude se vám hodit...", kde budou vycházet články o rekordech Tour, největších individualitách, historii, účasti českých cyklistů a další témata. Nebude chybět ani procházka technickým parkem letošní TdF. Vše najdete na stránkách www.peloton.cz.

09.07.2007 - Závody - Jan Němec

Létající Hill pokořil zbytek světa

Čtvrtý podnik Nissan UCI downhill Cupu vyhrál Australan Sam Hill (Iron Horse Monster) před Gee Athertonem (Animal Commencal) a Gregem Minnaarem (Honda). Vítězkou ženské kategorie se stala devatenáctiletá Australanka Tracey Hannah, která porazila jak druhou Sabrinu Jonnier (Iron Hiorse Monster), tak třetí Marielle Saner (Bikepark.eu). Nejlepší z našich 31. Adam Vágner (4Ever) si vyjel nominaci na MS Ve Fort William.

08.07.2007 - Závody - Petr Bureš

Dolomitisuperbike vyhrál De Bertolis

Druhý závod Světového poháru v MTB maratonu se konal v Italském městečku Villabassa. Po trati Dolomitisuperbiku, s délkou téměř 120 kilometru s 3853 metry převýšení, se táhnul had více než třiapůltisíce bikerů. Z vítěztví se po 4 hod. 49 min. a 18 vteřinách radoval Ital Massimo De Bertolis z týmu Full Dynamix. Druhý dojel jeho týmový kolega, Kolumbijec Julio Humberto Caro Silva (-2:50 min.). Třetí byl Thomas Dietsch. Nejlépe z našich dopadl Martin Horák z týmu Rock Machine Cyklomax. V cíli byl jednadvacátý se ztrátou 24:45 min. Ivan Rybařík dojel 30. (-34:31), Milan Špolc 47. (-54:07, oba KHS.cenytisku.cz).

V ženské kategorii triumfovala Švýcarka Esther Suss, před vedoucí ženou poháru finkou Piou Sundstedt (Gewiss Bianchi). Třetí dojela Dolores Rupp. Barbora Radová (Profil KTM) přijela do cíle se ztrátou 48:22 min na sedmnácté příčce. Ilona Bublová (Rock Machine Cyklomax) dojela na poloviční trati druhá.

08.07.2007 - Závody - Michal Červený

Lopes celkovým vítězem 4X SP

Brian Lopes (GT) zvítězil i ve čtvrtém fourcrossu světového poháru ve Schladmingua zajistil si tak před posledním závodem ve Slovinském Mariboru celkové prvenství v Nissan UCI 4X World Cupu. Stříbro si z Rakouska odváží Guido Tschugg (SSang Yong Fusion) a bronz letos excelující Filip Polc (Gravity Group) který se současně probojoval na druhé místo průběžného pořadí se stejným počtem bodů jako náš Michal Prokop (Author). Tomu se ve Schladmingu tradičně nedařilo. Vítězství v malém finále sice stačilo na pódium, ale Michal rozhodně moc neoslavoval.

Ženy vyhrála s přehledem Jill Kintner (GT). Naše Jana Horáková (RB) si vítězstvím v malém finále vybojovala páté místo, díky kterému se nomimovala na letošní mistrovství světa.

07.07.2007 - Závody - Petr Bureš

Filip Polc nejrychlejší ve 4X kvalifikaci

Páteční večerní kvalifikaci čtvrtého 4X závodu světového poháru ve Schladmingu vyhrál překvapivě Slovák Filip Polc (Gravity group) před Gee Athertonem (Animal Giant) a Brianem Lopesem (GT). Michalu Prokopovi (Author) se podařilo zajet "jen" osmý nejlepší čas, těsně před Kamilem Tatarkovičem (Kona Les Gets). Čtrnáctce žen kralovala v kvalifikaci Američanka Jill Kintner (GT). Finálové klání nás čeká dnes večer od osmi hodin.

Paez své triumfy neobhájí

Nedělního druhého závodu Světového poháru v maratonu v italské Villabasse se nezúčastní jeden z horkých favoritů, Kolumbijec Leonard Paez z týmu Full Dynamix. Celkový vítěz loňského světového poháru v maratonu a aktuální lídr letošního ročníku si při kritériu v Kitzbühlu zlomil zápěstí. Nejen, že na Dolomitisuperbiku neobháji triumf, ale přijde i o třetí, poslední závod SP, který se koná hned další víkend ve francouzském středisku Bourg d´Oisans. Tímto tedy pro něj nadějně rozjetý kolotoč SP skončil.
Naopak potrápit maratonce přislíbil Belgičan Roel Paulissen ze stáje Cannondale Vredestein. Na start se v Dolomitech postaví i několik českých bikerů v čele s Ivanem Rybaříkem (KHS.cenytisku.cz) a čerstvou mistryní republiky Barborou Radovou (Profil KTM). Chybět nemůže ani MTBS crew - report a fotogalerii můžete očekávat začátkem nadcházejícího týdne.
Více info o tomto populárním závodu najdete v tomto článku.

05.07.2007 - Závody - Michal Červený

DVD Author Šela Marathon

Teprve teď by se dalo říct, že máme letošní Author Šela marathon za sebou, reportážní DVD Author Šela marathonu totiž jede do lisovny a pak do Vašich schránek! Více zde: www.selasport.cz
P.S. Pokud jedete na Salzkammergut Trophy, stavte se za námi 14.- 15.7. na pěší zóně v Bad Goisernu ve stánku AŠM, zahajujeme prezentaci ročníku 2008, který bude už za chvíli :-) 3.5. 2008 velký závod, 4.5.2008 Dětský AŠM. Hezké léto přeje, Aleš Procházka, pořadatel AUTHOR ŠELA MARATHONU

04.07.2007 - Závody - Jan Němec

Cirkl a Kábrtová vítězi Transalpu

Jana Kábrtová s Petrem Cirklem (Hrinkow — Rock Machine Cyklomax) zvítězili v pátém ročníku populárního silničního etapového závodu dvojic Transalp Challenge. Když se řekne Transalp, znamená to start v německém Oberammergau, cíl u jezera Lago di Garda v Itálii a mezitím sedm etap přes Imst, Ischgl, Naturns, Livigno, Ponte di Legno a Kaltern, 852 kilometrů, 18 horských průsmyků a převýšení 18759 metrů. Za pět let svého trvání neměl tento závod na mužské pozici v kategorii smíšených dvojic jiného vítěze než Cirkla. Třikrát s Rakušankou Lisi Hager, loni s Ladou Kozlíkovou a letos s novou partnerkou Janou Kábrtovou, potvrdil jihočeský závodník hájící barvy rakouského týmu Hrinkow opět svou nadvládu. Více v reportáži přímo od samotné aktérky....

Vokrouhlík je vicemistr na silnici

Bikerovi Tomáši Vokrouhlíkovi (Michelin Specialized) se vrací forma. Včera dokázal získat stříbrnou medaili v silničním mistrovství České republiky v Domašově. Před nacházejícím mistrovstvím bikerů tak jasně dal najevo, že s ním ostatní musí rozhodně počítat. Závod vyhrál Tomáš Bucháček z týmu PSK Whirpool. Největší favorit a hvězda šampionátu Roman Kreuziger závod nedokončil. Výsledky hledejte ZDE, fotky a zpravodajství najdete ZDE