V dnešním testu se poprvé podíváme na bike italské značky Bianchi...
Přiznám se, že mě osobně nechávalo italské Bianchi vklidu. Člověk měl tuto firmu zařazenu mezi těmi, které se drží tak říkajíc svého kopyta, v tomto případě silničních kol a do žádných velkých experimentů na poli konkurenčního a pro nás zajímavého MTB se příliš nepouští. Jenomže s příchodem novinek, které Bianchi připravilo na letošní rok, je to už poněkud jinak, takže vítejte u testu celoodpružené XC devětadvacítky Methanol 29.4 FS.
Ačkoliv minulost zaznamenala vstup většiny silničních značek na trh s MTB, ne vždy se dalo hovořit o správném kroku. Občas některé firmy nakoupily více či méně dobrý katalogový rám, olepily ho svými logy a snažily se s ním více či méně úspěšně prorazit na již tak přetíženém trhu horských kol. Bianchi jde ale trochu jinou cestou. Její nový FS rám totiž nejen že není nějakou podřadnou dálněvýchodní tuctovkou, ale najdeme na něm spoustu originálních konstrukčních řešení, za která by se nemusely stydět ani renomované MTB značky.
Základem kola je samozřejmě rám a právě ten Bianchi vybavilo hned několika libůstkami. Tou první je záležitost označená TWT Triple Wall Tube. Spočívá v tom, že karbonové pláty jsou poskládány ve třech vrstvách, přičemž ta prostřední tvoří jakési vnitřní žebro trubky. Výsledkem je vyšší tuhost a super pevnost.
Druhá libůstka spočívá v neviditelném ochránci spodní části rámové trubky. Ta pro změnu spočívá v titanovém plechu zakomponovaném mezi jednotlivými karbonovými vrstvami spodní rámové trubky v místech, kde je nebezpěčí poškození od odletujících kamenů. Zvenčí na rámu nic nepoznáte. Nenajdete na něm ani žádné gumové, nebo jiné ochranné bandáže, protože trubku chrání zevnitř titan.
Samotný rám je komplet karbonový včetně zadní stavby. Konstrukce zadního odpružení spoléhá na čtyřčepové zavěšení s poměrně masivními zadními patkami a velkou vzdáleností zadní osy od ložisek čepu odpružení. Zadní stavba je složena z výrazně zprohýbaných trubek a její dominantou jsou oversize ložiska včech čepů.
Výrazný sloping rámu je doplněný o malou vzpěru před sedlovou trubkou. Uvnitř hlavního trojúhelníku pak najdeme ve vodorovné poloze tlumič uchycený k zadní stavbě přes masivní karbonové vahadlo.
Na první pohled odolná a tuhá je také hlavová tapered pasáž. Zadní kolo je v rámu uchyceno prostřednictvím pevné osy standardu 142X12, zadní brzda pak využívá možností postmount úchytu a v masivní středové pasáži naleznete ukryté středové složení PressFit od FSA.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Pozor na to. Ať neoslepneme... :D :D
odpověz na tento komentářSice drahé, ale za to těžké ... Canyon v hliníku o kilo lehčí a za polovinu ...
odpověz na tento komentářTak ta váha je opravdu někde jinde....Bianchi je pro mě jenom a jenom silnice. Sice na nich třeba nějakej pan Martinez něco málo vyhrál ale nějak tej číně nemůžu přijít na chuť, tak sorry.
- na tento komentář reaguje hsv — #
- na tento komentář reaguje hsv — #
odpověz na tento komentářNa fotkách je smyk sram x7 a v textu je psáno shimano xt.. kde je chyba?
odpověz na tento komentář