Crazy Eurobike 2014

Eurobike to nejsou jenom seriózně vypadající produkty, ale také provokativní studie, nebo volnomyšlenkářské experimentální pokusy za každou cenu zaujmout...

Autor: Petr Bureš
Crazy Eurobike 2014

Každoročně pro vás připravujeme krom jiného také přehled bláznivých exponátů, které nás zaujaly buď svou neotřelou výrazností, nereálným základem, nebo prostě jen svou extravagancí. Podívejte se společně s námi teď na jejich výběr.

e-FATbike

A začneme největší "blbostí" a tou je zcela zbytečný a nesmyslný elektroFATbike. Skutečnost, že podobných exponátů jako je tento, bylo k vidění na výstavě vícero naznačuje, že některé firmy naprosto ignorují původní myšlenku těchto kol a to jízdu nejlépe po zasněžené Aljašce a místo toho se snaží z těchto kol dělat jen další v terénu obtížně použitelnou motorku. Vezmeme-li, že hmotnost průměrného FAT biku je cca 16,5 kg a osadíme na něj elektromotor s baterií o hmotnosti zhruba 7 kg, dostaneme celkovou váhu kola někam k 24 kg. Navíc jak je známo výdrž baterií v mrazu rapidně klesá a očekávat nabíjecí zásuvku oprostřed sněžných plání je také poněkud naivní. Sečteno a podtrženo zbytečnost na druhou!!!

Že by nový pohon?

Tohle řešení pohonu pastorku zadního kola na základě převádění kmitavého pohybu je sice zajímavým počinem, ale jeho praktičnost je přeci jen poněkud diskutabilní a to nejenom kvůli mnoha pohyblivým částem, ale také malé možnosti volby převodů.

Ruční pohon

Když už jsme u těch crazy pohybovadel tak na nás poměrně negativně působil také tento ručně poháněný bike, jehož majitel se na něm vehementně pohyboval před hlavním vchodem a neskrytě na sebe vázal zraky nechápavých cyklistů a cyklistek.

Felt Fat cruiser

A teď tu máme dva zástupce "zbytečných" exponátů, které však ve své podstatě vůbec neuráží díky své předem dané filosofii oslovit svým vlastním a do jisté míry unikátním přístupem. První z nich sází na CroMol cruiser rám obdařený balónovými FATpneu s vzorkem městské kárky, který nikdo nemohl brát jinak než recesi od značky, která se v minulosti věnovala téměř výhradně cruiserům a toto je tak zdařilé připomenutí feltí dávné historie.

Dřevobiky

Druhým zástupcem je početná skupina dřevěných kol, která byla k vidění na více místech výstavy a to především jako cestovní alternativa k běžným citibikům. Zajímavé bylo sledovat technologie, díky kterým byly tyto biky sestrojeny. Někdy šlo o lepené monokoky, jindy o šroubovaná prkýnka a nebo staré známé vázané bambus biky.

Přečteno - 24685x Tagy: eurobike tech2015
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Eurobike 2023
    Fotogalerie: Eurobike 2023
  2. Výstavy a veletrhyEurobike 2023 #5 (R-Y)
    Eurobike 2023 #5 (R-Y)
  3. Výstavy a veletrhyEurobike 2023 #4 (M-R)
    Eurobike 2023 #4 (M-R)
  4. Výstavy a veletrhyEurobike 2023 #3 (F-M)
    Eurobike 2023 #3 (F-M)
  5. Výstavy a veletrhyEurobike 2023 #2 (A-F)
    Eurobike 2023 #2 (A-F)
  6. Výstavy a veletrhyEurobike 2023 #1
    Eurobike 2023 #1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Chiron - vloženo: 04.09.2014 v 18:48:25

    Procore byl původně s dvěma ventilky, ale to už není pravda. Teď je tam jen jeden. Ten je ze dvou částí a pootočením se určí, která komora se bude foukat, jestli duše ve vnitřním plášti nebo přes Air Guide vnější komora. Jako jedinou nevýhodu tam vidím akorát tu váhu. No a cena taky není úplně lidová za celou sadu.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744