Uplynulo šest let od uvedení prvního XC celopéra od Demy a je tu další milník v podobě nové generace karbonového Quarku...
Slovenská Dema patří mezi největší hráče na cyklistickém trhu našich východních sousedů. Její modelové řady prošly v posledních letech velkým updatem a poslední, na co se čekalo, byly karbonové fully.
Poté, co Dema loni kompletně předělala svoje karbonové hardtaily, bylo jasné, že na řadě jsou celopéra. První generaci X-Country celoodpružených biků představila Dema poprvé v rámci modelového roku 2010. Tehdy šlo ještě o 26" model s kombinací karbonu a hliníku. Ten se však v určitou chvíli najednou z nabídky firmy potichu a bez náhrady vytratil, což byl logický krok ve chvíli, kdy tento segment začala masivně ovládat 29" kola.
Rok 2016 je tedy momentem, ve kterém se vrací do nabídky firmy závodní XC bike, který je tentokráte postavený na celokarbonovém rámu a 29" kolech. Na první pohled jde o poměrně svižně střižený rám, jehož hlavní rysy pochopitelně nevznikají na Slovensku, ale daleko východněji, nicméně konstrukčně nejde o žádný low-cost.
Rám je vyráběn technologií Tube to Tube z materiálu japonského Toray. Dokonale hladké vnitřní stěny trubek nejenom zlepšují vlastnosti rámu, ale také zajišťují velice dobrou hmotnost. Veškeré patky, vahadlo i středové či hlavové pasáže jsou prosté hliníkových částí. Nechybí samozřejmě vnitřní vedení bovdenů, pevná zadní osa a tapered hlavovka.
Zadní stavba je klasické konstrukce, která sází na přepákovaný jednočep. Z opravdu hodně masivní středové části rámu vycházejí spodní vzpěry zadní stavby dlouhé 442 mm, které končí uchycením 142x12 zadní osy. Těsně nad ní a mírně za ní pak sídlí čep, od kterého se v oblouku, kvůli brzdovému třmenu, táhnou horní vzpěry zadní stavby. Ty jsou poměrně subtilní, zejména pokud je srovnáte s průřezem spodní rámové trubky.
Malé horní vahadlo je doslova přilepeno k místu, kde se setkává sedlová a horní rámová trubka. Tlumič je uložen vodorovně a bez problémů poskytuje prostor k umístění jednoho košíku na láhev uvnitř rámu.
Za zmínku pak stojí ještě přesmykač. Ten se montuje na řetězovou vzpěru zadní stavby, takže se při šlapání mírně pohybuje. Jeho případná demontáž je jednoduchá a nezbydou po něm na rámu žádné zbytečné stopy.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Mě se tenhle bike teda hodně líbí, jsem zvědavej jestli se nějke objeví v Testu.
odpověz na tento komentářSkoda, ze se jim vytratil ten hlinik... takhle je to kolo akorat tak drahe.
odpověz na tento komentářOpravte si prosím tu hrubku, bije to do očí - milník!
odpověz na tento komentář